Pullo-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä-70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä-70

Vieras
Tässä joku haikaili tuttiongelman perään ja minä vuorostani kyselen tuttipulloista. Meidän kaksvuotias neiti (ihan kohta tällä viikolla pe) haluais vaan juoda tuttipullosta mehua ja maitoa ja mitä nyt aina sitten juodaankin. Hän osaa kyllä myös taitavasti juoda mukista ja lasista mutta välillä ei kelpaa mikään muu kuin pullo. Vaikka aina koittaa houkutella et sais juomaan mukista niin ei...tutti ei ole käytössä päivisin lainkaan että korvaisko tällä sitten tuttia?? Mutta toisaalta kuin ei ole edes tutin perään päivisin lainkaan. Sitä vaan tässä kyselen kun isosiskonsa lopetti tuttipullon käytön niin sen jälkeen on juonut huonosti esim. maitoa. On nyt jo koululainen mutta silloin 2,5vuotiaana ongelma oli hankala. Mitäs jos nyt käy samanlailla...kertokaa mielipiteitä :flower:

MOI!

Meillä poika on 2v ja 4kk.ja juo maidon pullosta,muu menee kyllä lasista,mutt maito ei kelpaa muusta kuin pullosta.
On vielä lisäksi maitoallerginen sekä paljon muitakin allrgioita löytyy ja senkin vuoksi olen sen pullosn antanut ettei maidon juonti lopu,koska ei saa sitä muualta.Juo riisimaitoa.
olen itsekin miettinyt et pullo pitäisi saada pois pois,mut pidän sitä maidon saantia tärkeämpänä niinkun sullkin oli ideana et annan sen pullon pari kolme kertaa päivässä.

Meillä kun loppui tutin käyttö tuossa kesällä,huomasi ihan selvästi että neiti yritti pullolla korvata sitä.Maito on kanssa parhaiten kelvannut tuttipullosta,mutta olen silti sitkeästi laittanut sitä nokkamukiin ja tarjonnut ruuan kanssa,uskoisin että se alkaa kelpaamaan.Neiti on nyt 1v 9kk ja eilen jätettiin pullo pois,ihan sen takia että nukkuminen helpottuisi.Hän on saanut päiväunille ja yöunille mennessä vähän maitoa ja nukahtaminen niinä kertoina kun ei nukahtanut pulloon oli ihan tuskaa.
Uskoisin että hän tajuaa pian että maitoa voi juoda myös mukista. :)

Yhteistyössä