Pukisitko kansallispuvun päällesi?

Voi kyllä pukisin, mielelläni =)
Itseasiassa mä haluaisin kansallispuvun itselleni jota voisin käyttää kaikenmaailman kissanristiäisissä (miten huvittavaa se olisikaan tällä "tukalla" :D ).

Musta oli joskus ala-asteella ihanaa jossakin itsenäisyyspäivän pippaloissa kun mä olin ainoa tyttöpuolinen jolla oli mahdollisuus saada kansallispuku ja pääsin kekkuloimaan se päällä juhlaan =) Mummolla on (tai ainakin oli) myös aivan ihana, joku karjalan perukoiden kansallispuku, mustaa samettia ja oranssia hameessa :heart: Ai että oli lapsena ihanaa kun sai pitää sitä pukua päällä ihan muuten vaan =)

Kun olisi varaa hommata puku itselleen =)

Neppi
Niin ja tähän lisätäkseni koko mun perheellä on kansallispuvut, äidillä, isällä, siskoilla ja veljellä. Sit mun isoisän puku on nykyään mun miehellä käytössä. Kätevää kun ei tarvi joka juhliin hommata uutta pukua :)

mä haluisin alkaa uudestaan harrastaa tanhuamista.ei toi mun puku mulle mahdu millään enää,mut ei sitä voi hävittääkään.se on tosi arvokas,kun kankaatkin itte kudottu.ikää sillä on jo melkein 30v :p

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Itseasiassa mä haluaisin kansallispuvun itselleni jota voisin käyttää kaikenmaailman kissanristiäisissä (miten huvittavaa se olisikaan tällä "tukalla" :D ).

Musta oli joskus ala-asteella ihanaa jossakin itsenäisyyspäivän pippaloissa kun mä olin ainoa tyttöpuolinen jolla oli mahdollisuus saada kansallispuku ja pääsin kekkuloimaan se päällä juhlaan =) Mummolla on (tai ainakin oli) myös aivan ihana, joku karjalan perukoiden kansallispuku, mustaa samettia ja oranssia hameessa :heart: Ai että oli lapsena ihanaa kun sai pitää sitä pukua päällä ihan muuten vaan =)

Sun tukalla se olisi just hienoa!

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
pukeutuisin,musta se on kaikkeen sopiva juhlapuku...ja hieno.pakko kehuu,kun ittellä kerran on ja ihan itte 15 kesäisenä tehnyt kankaitten kudonnasta alkaen B) :whistle:
Olen kanssa itse tehnyt kansallispuvun yläasteella, mutta niiden koulunpäättäjäisten jälkeen en ole pukua päälleni edes kokeillut. :ashamed: Kaverini on opettaja ja lainasi pukua muutaman kerran koulun juhliin ja sisko käytti omissa yläasteen päättäjäisissä (meidän koulussa se oli pakollinen asu noihin juhliin). Nyt en enää edes tiedä missä koko puku on... Taisi jäädä vanhempien eron jälkeen jonnekin äidin varastoihin.

Mutta itse kysymykseen: voisin kyllä tuohon pukeutua jos tilaisuus sitä edellyttäisi. Muuten en kyllä osaa kokea sitä omaksi asukseni.

kansallispuku
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mielestäni kaikilla on varaa kansallispukuun. Itse teetin puvun itselleni ja sain maksaa osissa sitä mukaa kun puku valmistui. Tuli paljon halvemmaksi kuin liikkeestä ostettu sekä lisäksi mittatilaustyönä. Laskin että jo kolmen kerran jälkeen puku oli maksanut itsensä.

Kylläpä vaan, olen pitäny monissa juhlissa Leppävirran pukua, mikä on yksi kauneimmista puvuista :heart: Ne on arvokkaita perinteisiä juhlavaatteita, mitä ei osata enää tänä päivänä arvostaa.

Meinasin sanoa, että en laittais.

Mutta toisaalta tein just heräteostoksen. Sitten kun saan ne vuonna -40 valmistuneet heinävankkurit kotiin, ja niihin sopivat valjaat, niin eikö siihen kuvaan sopisi vallan mainiosti, jos kuskinpukilla istuu ämmänläyskä kansallispuvussa?

Vois vaikka lähteä tohon Lahdentien varteen viihdyttämään kesämökille ajelijoita viikonloppuisin... :xmas:

Yhteistyössä