Pukeutumiseen vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rosaeh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rosaeh

Jäsen
22.07.2007
114
0
16
Hei kaikki viisaammat =)
Tällä viikolla saamme aloitella ulkoilua Pikku-Miehen kanssa. Mitä laitan hänelle vaunuun päälle?
Entä sitten autoon kun on turvakaukalossa. Eilen käytiin ekalla ajelulla uuden turvakaukalon kanssa ja laitoin selvästi liikaa kun oli vähän hiessä. Onneksi oli vain vartin reissu.
Muuten menee hyvin. Poika nukkuu yleensä 2-4 h ja sitten on 1-2 h hereillä.
t. Rosaeh ja Pikku-Mies

kiva kun pääsette pikkuhiljaa pikku- miehen kans liikenteeseen :heart: tuo pukeutuminen onkin aina ollu sellanen kimurantti juttu myös :D Autossahan on aina aika lämmin niin sinne ei tarvi niin paljon päälle, mutta toisaalta kannattaa olla varautunut kuitenkin tähän aikaan vuodesta vielä kun ei koskaan tiedä jos vaikka auto hajoaa jostain syystä. Minä oon soveltanu sitä tekniikkaa että parempi vähä liikaa kun liian vähän aina voi sitten pysähtyä ja nyppästä vähän päältä pois jos tuntuu että vauva on hikinen tai tuskastuu =) mä ostin muuten siihen vauvan turvakaukalon päälle sellasen suoja karvan mitä ei tarvi irrottaa joka kerta siin on vetskari ni voi ottaa vauvan sitä kautta pois ja kuulemma pitää hyvin tuulta ja on aikasta söpö, ni ei tarvi sit alle niin paksuja toppapukuja jos vaan auto liikkeellä :D katotaan sit käytännös onko hyvä. kuulemma voi laittaa sitten rattaiden päällekkin suojaksi. Kohtahan meillä toivottavasti ihana kevät ja kesäkin koittaa vauvojen kera :flower: toivotellaan kaikille sitä toivoville kasvavia massuja myös :heart: Kiva kuulla että menee mukavasti teillä :heart: :wave:

... minä en tuntenut oloani ollenkaan viisaaksi pukeutumisen suhteen aluksi, vaikka lapsia on ennestään...tosin vauva-ajoista on todella pitkä aika. Kun menin ensimmäisen kerran neuvolaan niin kysyin siellä, että onko vauvalla tarpeeksi vaatteita, pyysin "neuvolan tätiä" oikein käytävälle katsomaan vaunut vielä. Meillä ei ole autoa, mutta vaunuihin laitamme vain sisäasun päälle kypäräpipon ja karvaisen ulkoilupuvun..pieni jänönen...ja makuupussiin ja siinä kaikki. Vaatteita tuntuu olevan sopivasti plussakeleillä ja vaunujen sisällä lämmin, mutta ei hiostava olo.
Mtja on alkanut jokeltelemaan tai onkohan tämä sitä...korkeita äännähdyksiä ja äsken tuli juuri iso hymy, kun seurasi minua katseellaan. Hän ei viihdy selällään vaan osaa ponkaista siitä aina kylkiasentoon ja nukkuukin aina niin. Isovanhemmat ovat ihastuksissaan täällä! Hän on rauhallinen edelleen, mutta olen kyllä aika väsynyt, kun pienissä pätkissä tulee nukuttua. Yöllä on yleensä kova hikka-ja kakkarumba...nyt alkoi hikka taas. On isänsä hoivassa nyt. Minä olen vielä niin omistava, että seuraan aika haukkana miten isä kantaa tai pitää Mitjaa...Olen vähän yliherkkä ja helposti, kun pienikin äännähdys kuuluu, menen väliin ja otan pojan nopeasti syliin. Täytyy yrittää antaa aikaa enemmän isälle, ettei pojasta tulee ihan äidin lellikkiä....

Yhteistyössä