Pukeminen pv.kodissa

Miten teidän lasten p.kodissa otetaan huomioon ulko ja sisävaatteet? Mua välillä pännii kun vien lapset varahoitoon päiväkotiin niin eivät vissiin kato reppuun ollenkaan, että mitä siellä on. Samoilla vaatteilla saattavat olla koko päivän. Monesti laitan jotain sukkiksia ja hametta tytölle ja samoilla on myös iltapäivän ulkoilussa. Useamman kerran on menny sisävaatteet rikki ulkoilussa, mut ei se nyt mua niin pänni vaan se, etteivät viiti kattoa reppuun. Oletan automaattisesti, että kattovat toki reppuun. Vissiin riippuu p.kodista...
 
ratkaisu
näinhän se on. Meilläkin meni aika monet uudetkin vaatteet rikki kunnes tajusin, että en laita mitään hyviä vaatteita päiväkotiin. Nyt olen laittanut veljen vanhoja ja kirpparilta ostettuja niin ei harmita yhtään vaikka menee rikki tai häviää.
 
ratkaisu
näinhän se on. Meilläkin meni aika monet uudetkin vaatteet rikki kunnes tajusin, että en laita mitään hyviä vaatteita päiväkotiin. Nyt olen laittanut veljen vanhoja ja kirpparilta ostettuja niin ei harmita yhtään vaikka menee rikki tai häviää.
 
uuniomena
Pitäiskö sen reppuun katsomisen selventää, että mitkä collaripökät on ulkokäyttöön ja mitkä ei? Vois ihan ite vaivautua nostamaan siit repusta ulkovaatteet esille.
 
lto
Pukemiskiireessä ei henkilökunta aina tajua reppuun katsoa, outoa tosin jos eivät koskaan sitä tee. Jos lapsellasi on oma lokero vaatteita varten, niin voisit vaikka laittaa siihen valmiiksi ulkovaatteet ja ihan ok on myös sanoa aamulla henkilökunnalle, että toivoo lapselle laitettavaksi tietyt vaatteet ulkoiluun ja kertoa, mitkä ovat sisävaatteita.
 
vieras
Ei meilläkään repusta vaatteita etsitä, jollei tarvita vaihtovaatteita tms. Jos olen halunnut ulos eri vaatteet, niin olen itse ottanut ne aamulla pois repusta, laittanut roikkumaan naulakkoon ja vielä sanonut jollekin hoitajalle, niin ovat vaihtaneet kuten olen halunnut.
 
Kun viet lapsen päiväkotiin, niin nosta repusta lapsen naulakkoon ne ulkohousut, ja sano hoitajalle että nämä sitten laitetaan ulos.
Nää on just näitä juttuja, että mistä sitä hoitajana tietää että mistä kukin äiti tykkää, toinen mamma taas pahoittaa mielen siitä kun on pitänyt vaihtaa housut pihalle, eikä lapsi olekaan saanut ulkoilla siinä rinsessahameessa.
 
päiväkodin täti ja äiti
Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Pitäiskö sen reppuun katsomisen selventää, että mitkä collaripökät on ulkokäyttöön ja mitkä ei? Vois ihan ite vaivautua nostamaan siit repusta ulkovaatteet esille.
Ulkoiluvaatteet tietysti valmiiksi naulakkoon roikkumaan!!
 
vieras
Nehän on vaan vaatteita.. leikki-ikäiset sotkee ja kaatuilee, vaatteet likaantuu ja menee joskus rikki. Mut eikö kannattais etenkin tarhaan laittaa sellaiset vaatteet joilla saa rymytä rauhassa..
 
lastenhoitaja
Meillä kyllä sääntönä, että sisällä ja ulkona eri vaatteet. Eli hiekkaisissa vaatteissa ei olla sisällä vaan vaihdetaan eri vaatteet. Ja meillä kyllä katsotaan reppuihin ja etsitään ulkovaatteita ellei vanhemmat ole niitä valmiiksi etsineet. Se on kuitenkin osa meidän työtä. Eli oudolta kuulostaa toiminta monissa päiväkodeissa. Myös omien lasteni hoitopaikassa vaihdetaan ulos eri housut kuin sisällä. Sano päiväkodissa, että haluat ulos eri vaatteet.
 
Meillä kyllä päivän päätteeksi menevät samoilla sisävaatteilla kesällä ulos. Mutta päivällä käytetään jotain muuta ulkoilussa.

Vaatteet on meillä tarkoitettu käyttöön. Kesällä käytän itsekin samoja vaatteita ulkona ja sisällä. Toki hiekkaiset vaatteet vaihdetaan aina puhtaisiin eli kahdet vaatteet minimissään pitäisi likaantua hoitopäivän aikana.
 
Mä ite olen kans "pk.täti" ja omassa p.kodissa katotaan hyvin tarkkkaan ko.asia! Vituttaa vaan laittaa jotain kivaa päiväksi lapsen päälle ja iltapäivällä ne onkin rikki...siis jos on p.kotipäivä. En ajatellut asiaa loppuun asti eli mainita erikseen hoitajille koska oletin se olevan päivänselvä asia. No mut eipä tuo nyt kummempaa ole...vaatteita vaan...
 
hui
hui että ihmiset ovat erilaisia.
en kehtaisi valittaa vaatteista, maailman trivaaleimmasta asiasta.
ja toisekseen en kehtiaisi viedä kesällä lapsiani hoitoon. nolottaisi sikana.

ehkä jossain kiinassa jos lapset muuten kuolisivat nälkään, jos en tekisi rikkaille länsimaalaisille paitoja tai kännyköitä, mutta en tääällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Mä ite olen kans "pk.täti" ja omassa p.kodissa katotaan hyvin tarkkkaan ko.asia! Vituttaa vaan laittaa jotain kivaa päiväksi lapsen päälle ja iltapäivällä ne onkin rikki...siis jos on p.kotipäivä. En ajatellut asiaa loppuun asti eli mainita erikseen hoitajille koska oletin se olevan päivänselvä asia. No mut eipä tuo nyt kummempaa ole...vaatteita vaan...
Mie kiertelin muutama vuosi sitten noin kymmenessä eri päiväkodissa töissä, ja jännä juttu kyllä sinäänsä, että noinkin simppeli homma kuin tuo vaatetusjuttu, niin tosi räikeitä eroja eri päiväkodeissa, samoin muissa jutuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Vituttaa vaan laittaa jotain kivaa päiväksi lapsen päälle ja iltapäivällä ne onkin rikki..
Mielenkiinnosta, miten vaatteet teillä menevät kerrasta rikki?
Varmaan on mielenkiintoista. Jos lapsi kerran könyää maassa niin siinäpä on sukkaskit tms. rikki. Meil oli ihan ok lindexin housut päällä(sisähousut) ja iltapäivällä ne oli puhki polvesta. Siis periaatteessa paskanhailee, mut kun olin varannu housuja reppuun ja sinne voi kyl kattoa ja on aikaa jne...
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Vituttaa vaan laittaa jotain kivaa päiväksi lapsen päälle ja iltapäivällä ne onkin rikki..
Mielenkiinnosta, miten vaatteet teillä menevät kerrasta rikki?
Varmaan on mielenkiintoista. Jos lapsi kerran könyää maassa niin siinäpä on sukkaskit tms. rikki. Meil oli ihan ok lindexin housut päällä(sisähousut) ja iltapäivällä ne oli puhki polvesta. Siis periaatteessa paskanhailee, mut kun olin varannu housuja reppuun ja sinne voi kyl kattoa ja on aikaa jne...
Niin tai vaihtoehtoisesti voisit olla fiksu ja nostaa ne ulkoiluryysyt esiin hyllyyn. Mutta jos on vaikeeta niin se on vaikeeta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
hui että ihmiset ovat erilaisia.
en kehtaisi valittaa vaatteista, maailman trivaaleimmasta asiasta.
ja toisekseen en kehtiaisi viedä kesällä lapsiani hoitoon. nolottaisi sikana.

ehkä jossain kiinassa jos lapset muuten kuolisivat nälkään, jos en tekisi rikkaille länsimaalaisille paitoja tai kännyköitä, mutta en tääällä.
Kuka täs kesähoidosta on puhunu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Miten teidän lasten p.kodissa otetaan huomioon ulko ja sisävaatteet? Mua välillä pännii kun vien lapset varahoitoon päiväkotiin niin eivät vissiin kato reppuun ollenkaan, että mitä siellä on. Samoilla vaatteilla saattavat olla koko päivän. Monesti laitan jotain sukkiksia ja hametta tytölle ja samoilla on myös iltapäivän ulkoilussa. Useamman kerran on menny sisävaatteet rikki ulkoilussa, mut ei se nyt mua niin pänni vaan se, etteivät viiti kattoa reppuun. Oletan automaattisesti, että kattovat toki reppuun. Vissiin riippuu p.kodista...
Na vaatteet pitää ottaa pois repusta lokeroon/naulakkoon esille.
 
hui
Noloa mennä toisten reppuja penkomaan. eikö ne kaapit ole lapsilla sitä varten että sinne laitetaan vaatteet?

ja mitä väliä sillä on, muutenkaan mitä on päällä.

ja miten kukaan voi laittaa lapsensa jonnekin varahoitoon ja vielä valittaa siitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Vituttaa vaan laittaa jotain kivaa päiväksi lapsen päälle ja iltapäivällä ne onkin rikki..
Mielenkiinnosta, miten vaatteet teillä menevät kerrasta rikki?
Varmaan on mielenkiintoista. Jos lapsi kerran könyää maassa niin siinäpä on sukkaskit tms. rikki. Meil oli ihan ok lindexin housut päällä(sisähousut) ja iltapäivällä ne oli puhki polvesta. Siis periaatteessa paskanhailee, mut kun olin varannu housuja reppuun ja sinne voi kyl kattoa ja on aikaa jne...
Niin tai vaihtoehtoisesti voisit olla fiksu ja nostaa ne ulkoiluryysyt esiin hyllyyn. Mutta jos on vaikeeta niin se on vaikeeta.

Ei se oo vaikeeta mut ite lastenhoitajana tiedän et aina katotaan lasten reppuun...joillakin on eri tapa vissiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Noloa mennä toisten reppuja penkomaan. eikö ne kaapit ole lapsilla sitä varten että sinne laitetaan vaatteet?

ja mitä väliä sillä on, muutenkaan mitä on päällä.

ja miten kukaan voi laittaa lapsensa jonnekin varahoitoon ja vielä valittaa siitä?
Siis sun mielestä on noloa jos hoitaja etsii lapsen repusta vaihtovaatetta? Aha.. :LOL:
 

Yhteistyössä