pukeeko lapsi itse päälle?

Meidän melkein 2-v. pukee lippiksen päähänsä ja saappaat jalkaansa,myös muunlaisia kengiä joskus aina onnistuu laittamaan jalkoihinsa.Takkia on yrittänyt pukea samoin kuin paitoja ja housuja,mutta ei ole vielä aivan onnistunut.Riisuminen sujuu paremmin. :)
 
pojan äippä
2 v poika ja jonkun verran riisuu, mutta aika vähänlaisesti pukee. Myssyn laittaa päähänsä, kenkiä mallailee, kumpparit on jonkun kerran vahingossa onnistunut jalkaansa laittamaan mutta nykyään ei sitäkään... eiköhän päiväkodissa opi, esimerkin voima on mahtava. Pojat ovat hitaampia ja laiskempia tässä minä itse -jutussa ja siinä, että ylipäätään mitään tekisivät itse. Miksi ihmeessä pitäisi nähdä se vaiva, kun sitä varten on olemassa nainen - äiti ja sitten vaimo?! :LOL:
 
Pyrystiina
Meidän 1,5 v osaa laittaa hatun päähän ja äidin/isin kengät. :) Omat kumisaappaat menee välillä joten kuten jalkaan. Sukkia koittaa laittaa mutta suuttuu, kun ei ymmärrä miten ne jalkaan menisi. Siinä ne pukeutumistaidot olikin ja minusta ihan tarpeeksi tuon ikäiselle.
 
Hönötiainen
meidän poika 2v3kk ei pue tai riisu itse ollenkaan!
joskus yrittää sukkaa ottaa pois, mutta jos se ei lähde just sillon irti jalasta kun poika on sen suunnitellu niin raivoamaanhan se täytyy!

lohduttaudun sillä et kai ne ennen kouluun menoa oppii pukeutumaan itse...
 
Piipero harmaana
Meidän poika 2v2kk on ihan nyt hiljan alkanut riisumaan vaatteensa. Ja kun ei saa auttaa niin ei saa. Sit niitä tuherretaan niin kauan et joko vaate lähtee tai hermostutaan. :) Päälle menee helposti laitettavat kengät, hattu ja paita joskus. Siinäpä se toistaiseksi mut on hauska seurata toisen tomeraa yritystä. Tuskin kovin moni alle 2v osaa pukea juurikaan muuta kuin just sen hatun ja kumisaappaat. Meillä ainakin riisumisinto alkoi ihan yhtäkkiä eli odotelkaa vaan. =)
 

Yhteistyössä