Pukeeko joku jo vauvalle päälle toppapuvun ulos etelä-Suomessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mwbw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mwbw

Vieras
Ja jos lämpöasteita siis +12 astetta.

Eilen meinaan näin kaupassa äidin, jonka vauvalle puettu Reiman toppahaalari. Vauva huusi kaupassa naama punaisena (ilmeisesti kuumuutta), ja siis autolla olivat liikkeellä.

Omalleni (3kk) riittää vielä vanupuku tai windfleecehaalari näillä keleillä...

Maahanmuuttajilla ainakin tapana pukea vauva toppapukuun jo kesällä, onhan täällä Suomessa niin kylmäkin kesällä. :D

Viimeksi näin muistaakseni heinä-elokuussa vähän viileämpänä päivänä maahanmuuttajan vauvan, joka istui rattaissa toppapuku päällä. :D

Pojan tarhassa on jo pari viikkoa ollut muutama lapsi toppahaalarissa :( naama punasena ja siis asteita on 5-15 .
Mietin että mitä pukevat päälle kun tulee pakkaset.

Muutamana kylmänä päivänä on vauvalla ollut kevyttoppa,mutta alla vain body ja sukkahousut,siis jos on oltu ulkoilemassa niin että on hereillä ja sylissä.Samaten 2v nukkuu ulkona vanhassa toppapuvussa jos on oikein kylmä päivä,ei mahdu enää makuupussiin joten jotain lämmintä pitää olla.

Meidän poika (4kk) läkähtyis toppahaalarissa :S Kauppareissuilla (kuljetaan autolla) päällä on pitkähihainen body, sukkikset, huppari ja housut (ja tietty pipo, hanskat ja kengät). Lisäksi tarpeen mukaan laitan päälle villapeiton. Vaunuissa pitkähihainen body, sukkikset, pipo, ohut "karva"haalari ja tarvittaessa villapeitto.

Mä puen toppapuvun mun vauvalle. Enkä edes tiedä paljon tuolla ulkona on ollut lämmintä. Mutta mun mielestä siellä on kylmä ja vauva makaa koko ajan paikallaan vaunuissa. En kyllä laita alle kuin bodyn ja sukkikset. Eipähän tarvi pukea montaa eri pukua päällekkäin kun on yksi lämmin puku.

Juu. Pari viikkoa sitten näin ekat äitiyspakkaus toppikset parilla pienellä.
Tällä viikolla tuli päikkyyn pari vuotias tyttö popin talvihaalarissa. Oli vielä mukana neuletakkikin haalarin alle laitettavaks.
Ulos kun mentiin, jätin neuletakin kyllä alta pois.

Omat lapset menee 1 sisäkerros vaate (kollarihousut + trikoopaita tms.) hupparit ja vk-haalarit. Hyvin pärjänneet.

Meidän 6kk.nukkuu parhaillaan ulkona ihan vuorellisessa välikausihaalarissa ja trikoopipo päässä, ei edes tarvitse tumppuja käsissä. Niska ja kädet olleet ihan lämpimät vaunuissa nukkumisen jälkeen. Puvun alla on ihan body,trikoot ja sukat.Tuo jätkä paistuisi, jos sille jonkun topatun trikoohaalarin tai toppapuvun pukisi:D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei vielä pitkään aikaan, aika kevyet vaatteet riittää lahdessa ainakin :)

Siis asutaanko samalla paikkakunnalla? Aamulla klo 8 oli ihan tajuttoman kylmä. Hyvin ois vauvalla voinut olla äp: toppahaalari, mikä on oikeesti aika ohut..

Mä olin vuos sitten varmaan ainoa kaveripiiristä joka ei pukenut vauvaa toppapukuun. Se äitiyspakkauksen vanupuku oli tosi hyvä.

Meillä toppapuku laitetaan vasta kun on pakkasta.

Vaunuissa tai rattaissa unilla olen pitänyt jo pari viikkoa. Ei toki automatkoilla tai kaupassa. Ja meillä ei ole käytössä mitään pehmeää kantokassia tai lämpöpussia vaan ihan sisävaatteet, äp haalari ja jalkapeite.

Oon pukenut aamulla, kun viedään keskimmäinen muksu eskariin, ja asteita on ehkä viisi.

Vauvalla (3 kk) on yöpuku, sujautan (usein nukkuvan) vauvan äp:n toppahaalarin sisään, nostan rattaisiin, ja menoks.

Olen pukenut myös illalla, kun yhdeksän jälkeen lenkille lähden; vauvalla unipuku ja yövaippa, toppahaalarin sisälle, vaunuihin, ja menoks.

Toinen, lämpimyydeltään vastaava vaihtoehto olisi vanuhaalari ja peitto, mutta hieman liian iso toppahaalari on näppärä kun nukkuvaa vauvaa pukee tai riisuu.

Autolla tehtävillä kauppareissuilla vaavilla on päällä tyyliin velourhuppari ja -housut.

En laita vuoden ikäiselle.. Vaunuun oon laittanu paksumman fleecetyyppisen puvun, makuupussiin ja peittoa päälle jos kylmä. Missä vaatteissa sitä talvella ollaan jos nyt jo toppahaalari?

[QUOTE="vieras";27275644]En laita vuoden ikäiselle.. Vaunuun oon laittanu paksumman fleecetyyppisen puvun, makuupussiin ja peittoa päälle jos kylmä. Missä vaatteissa sitä talvella ollaan jos nyt jo toppahaalari?[/QUOTE]
Paksu fleecepuku, makuupussi ja peitto ei oo sun mielestä enemmän kuin pelkkä toppahaalari? :D

Yhteistyössä