Pukeeko joku jo vauvalle päälle toppapuvun ulos etelä-Suomessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mwbw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27276031]No jaa, ei mun mielestä. En jaksa eritellä sinulle meidän ulkovaatteita ja sitä miten paksuja/ohuita ne ovat.[/QUOTE]

Ei mua sinänsä kiinnostaisikaan. Mutta jos paksuhko fleecepuku on tosiaan paksuhko, ja jos makuupussi & peitto eivät ole ihan pelkkää lakanakangasta, niin aina ne lämpimyydellään yhden talvihaalarin peittoaa :)

Ei mua sinänsä kiinnostaisikaan. Mutta jos paksuhko fleecepuku on tosiaan paksuhko, ja jos makuupussi & peitto eivät ole ihan pelkkää lakanakangasta, niin aina ne lämpimyydellään yhden talvihaalarin peittoaa :)

Meillä on esim. aina makuupussi vaunussa, kun lapsi ei osaa nukkua ilman sitä. Tottunut siis. On minusta siinä suuri ero, onko päällä fleecehaalari vai toppahaalari.

Ohuita toppapukuja, kuten ÄP-toppapuku on nähty.

Olen muuten nähnyt putkikuomatkin jo pikkutaaperolla.

Omalla vauvalla on fleecevuorinen puku, varmaankin vastaa kevyttoppaa, koska on tuulen ja vedenpitävä.

Just olin koiran ja vauvan 2vko kanssa tunnin vaunulenkillä (Helsingissä tällä hetkellä +10 aurinkoa ja kova tuuli). Vauvalla body, velourverkkarit ja paksuhko fleecepuku, ohut sisäpipo vaan päässä hupun alla. Lisäksi vaunuissa on äp:n makuupussi jossa pötkötteli. Oli just sopivasti. Vähän noin pienen kanssa vielä on arpomista tää pukeminen ja mielummin hiukan liikaa kuin liian vähän mun mielestä ihan pienillä.

Eihän se äp:n toppahaalari oo mikään tosi paksu eikä tuulen pitävä. Jos ulkona on viileää, esim. alle 10 astetta ja vauvalla alla yks kerros vaatetta, niin miks ei sitä pukis? Mut en esim. kovasti touhuavalle taaperolle pukis vielä toppahaalaria.

Oma vuotias napottaa jo toppapuku päällä. Alla ei kylläkään ole kuin 1 kerros vaatteita, vkpuvulla ja lisukkeilla ei pärjännyt, on juuri tuossa välivaiheessa ettei vaunuissa viihdy, istuu maassa mutta ei juurikaan liiku.

Liikkuva ja touhukas isosisko sen sijaan pärjää kerrospukeutumisella ja yllättävän keveillä vaatteilla.

Ei tässä ole tarkoitus muista ottaa lampaana mallia vaan osata itse katsoa millä varustuksella omilla lapsilla on hyvä olla. Etenkin tuolle pienemmälle on helpompaa opetella kävelemään kun ei ole topattu michelinukoksi miljoonalla välivaatekerroksella.

Joku kyseli mitä talvella sit puetaan jos nyt jo on toppis käytössä; tietenkin se toppapuku ja väliin villapukua ym. lämpötilan mukaan.

Helsingissä on tänään ollut todella kylmä tuuli, ja aamupäivällä kun lähdimme ulos, oli 7 astetta lämmintä, nyt 10. Täällä tosin tuulee useinmiten aika viileästi.

Aamupäivällä leikkipuistossa oli monella alle 1 v. lapsella kevyttoppapuku tms., ja oli yhdellä isommallakin lapsella. Omalla lapsella oli kaksiosainen ulkoilupuku, jossa on fleecevuori, ihan sopiva oli. Itselläni oli kevyesti topattu parkatakki, tarkenimme hyvin.

Hanskat oli ihan kaikilla kädessä.

Yhteistyössä