*puistatus* KÄÄRME PIHASSA!!!

  • Viestiketjun aloittaja kiira
  • Ensimmäinen viesti
kiira
Siis liki 10vuotta täs asuttu ja viime kesänä pihasta tapettiin käärme ja piruvie tänään taas!!!!

Nytkö niitä saa koko ajan tiirailla!!!
Liikkuukohan ne yksin vai enmpikin kerralla?

Ette usko ku puistattaaaaaaaaa
 
kiira
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Kyllä ne useinmiten lähtee meteliä pakoon eivätkä väijy kansalaista vain purrakseen.

Missäs päin on kyyt jo kömpineet koloistaan?
mäkin oon luullu et meteliä pakoon mut tenavat juoksi kera kaverien tupaa ympäri et töminää oli, nyt ja viime kesänä sama.

Täälä etelä-suomessa kyyt jo kesäfiiliksellä,mut mä hysteerian partaalla, kammoksuttaa toi rumilus eläin!!!!!
 
kiira
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kyllä ne tuppaa aika paikkaeläjiä olemaan valitettavasti

Ja muistaakseni talvehtivat yhdyskunnissa et saattaa näin keväällä olla useempi sit samassa retkessäki.
mut kun niin jännä et täs vuosia asuttu ja ikuna ei oo nähty vaikka kesät pihalla liki asutaankin. Koko kylällä ei oo ikuna tavattu käärmeitä,niin miksi sit just meitin pihasta... yök!!!
 

:x jaiks.
Meillä sama homma ,kun täs asuttu vuosikaudet,niin viime vuonna tapettiin etupihalta käärme! Näin käärmekammoisena voin sanoa, että kesä meni panikoiden ja liki aina kumpparit jalassa :ashamed:

Mua on kerran purru käärme ja sairaala-reissu oikein tuli... enkä haluaisi todellakaan että tuo kammotus pääsisi lapsiani purasemaan... enkä kyllä haluaisi niitä edes pihallenikaan |O

Arvatkaapa tiirailenko tämänkin kesän koko ajan nurmikkoa kävellessäni puutarhassa... *huokailee*
 
memmu
Luojan kiitos itse asun sellaisella alueella että täällä ei sata varmana ole käärmeitä. Meillä on niin paljon siilejä pihassa ja naapurin pihassa taitaa olla murkkupesäkin. Ja kivikkoa ei mailla halmeilla. Koskaan ei tällä alueella ole ollut käärmeitä. Kyllä menis kesän maku jos pitäis koko ajan tiirailla ja varoa käärmeitä HYI PUISTATTAA!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Luojan kiitos itse asun sellaisella alueella että täällä ei sata varmana ole käärmeitä. Meillä on niin paljon siilejä pihassa ja naapurin pihassa taitaa olla murkkupesäkin. Ja kivikkoa ei mailla halmeilla. Koskaan ei tällä alueella ole ollut käärmeitä. Kyllä menis kesän maku jos pitäis koko ajan tiirailla ja varoa käärmeitä HYI PUISTATTAA!
Meillä on 20 metrin päässä ovesta 4 isoa murkkupesää joka suunnassa ja silti viime kesänä miestä purtiin jalkaan halonhakureissulla. Ei oltaisi ikinä uskottu että on käärmeitä täällä.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kyllä ne tuppaa aika paikkaeläjiä olemaan valitettavasti

Ja muistaakseni talvehtivat yhdyskunnissa et saattaa näin keväällä olla useempi sit samassa retkessäki.
mut kun niin jännä et täs vuosia asuttu ja ikuna ei oo nähty vaikka kesät pihalla liki asutaankin. Koko kylällä ei oo ikuna tavattu käärmeitä,niin miksi sit just meitin pihasta... yök!!!
Kun vielä olin EXn kans niin meillä oli samanlainen tilanne et siellä ei ollu noita lieroja näkyny mut niinpä vaan yks kesä se vieras pihaan saapus ja sen jälkeen siellä on niitä liikkunu muinaki kesinä.
Tiedä sit mikä ne sinne johdattaa nykyään.

 
vieras
Niitä käärmeitä liikkuu keväällä ja syksyllä enemmän. Niillä on talvehtimispaikkansa jossa voi olla kerralla paljonkin. Olen asunu maalla missä näin kävi joka kevät ensimmäisten kunnon lämpösten aikaan. Käärmeen voimuuten tappaa pihasta. Pitäkää kesällä nurmilyhyenä ja varoittakaa lapsiamenemästä pusikkoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Luojan kiitos itse asun sellaisella alueella että täällä ei sata varmana ole käärmeitä. Meillä on niin paljon siilejä pihassa ja naapurin pihassa taitaa olla murkkupesäkin. Ja kivikkoa ei mailla halmeilla. Koskaan ei tällä alueella ole ollut käärmeitä. Kyllä menis kesän maku jos pitäis koko ajan tiirailla ja varoa käärmeitä HYI PUISTATTAA!
Meillä on 20 metrin päässä ovesta 4 isoa murkkupesää joka suunnassa ja silti viime kesänä miestä purtiin jalkaan halonhakureissulla. Ei oltaisi ikinä uskottu että on käärmeitä täällä.
Sanotaan, että muurahaiset pitävät käärmeet loitolla. Ei pidä käytännössä paikkaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Luojan kiitos itse asun sellaisella alueella että täällä ei sata varmana ole käärmeitä. Meillä on niin paljon siilejä pihassa ja naapurin pihassa taitaa olla murkkupesäkin. Ja kivikkoa ei mailla halmeilla. Koskaan ei tällä alueella ole ollut käärmeitä. Kyllä menis kesän maku jos pitäis koko ajan tiirailla ja varoa käärmeitä HYI PUISTATTAA!
Meillä on 20 metrin päässä ovesta 4 isoa murkkupesää joka suunnassa ja silti viime kesänä miestä purtiin jalkaan halonhakureissulla. Ei oltaisi ikinä uskottu että on käärmeitä täällä.
Sanotaan, että muurahaiset pitävät käärmeet loitolla. Ei pidä käytännössä paikkaansa.
Olet oikeassa ei muurahaiset niitä karkoita
 
Hyi hitto! itse odotan kauhulla milloin taas törmään käärmeeseen pihallamme. Joka kesä on yksi iso kyy ollut ulkosaunan edessä.. |O Kummasti itselläni on motivaatiota roikkua ruohonleikkurin perässä kesäisin. :whistle:
 

Yhteistyössä