PUISET HAARUKAT JA KAUHAT....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko siivota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko siivota

Vieras
Miten te niitä tiskaatte?
Mä en ainakaan halua laittaa tiskikoneeseen kun ne imee sitä myrkkyvettä. Tiskaan ne käsin niin hyvin kun lähtee.
Tänään sain päähäni keittää ne kattilassa.... YÄK YÄK :(
En olis uskonut että noin likainen vesi tulee "puhtaista" kauhoista!!
Nyt tekee mieli ostaa uusia!

Mun mielestä ne on sellasia bakteeripesäkkeitä :x että vaihdoin jo vuosia sitten kaikki puiset kapustat konepestäviin muoviin(?). En ole kyllä varma tuosta materiaalista, kun ne kestävät kuumuutta niin hyvin. Mutta sellaisia myydään tavaratalojen yms. astiaosastoilla, lähikaupassa ei ainakaan meillä kuulu valikoimiin.

Eihän niitä nyt samoja vuosikausia saakaan käyttää. Alkaa olla sellasia bakteeripesäkkeitä että huh. Mutta mä ainakin tykkään puisista paljon enemmän kuin muovisista ja kun ei ole tiskikonetta niin ei ole ongelmia pesun kanssa :) Jokusen kuukauden välein kun vaihtaa (tietty riippuen kuinka paljon käytetään) niin ei maksa paljoa ja pysyy suht hygienisenä :flower:

Pistin kaikki omani saunanuuniin! Olen kyllä uusinut niitä aina välillä - mä kokkaan paljon ja must ne on ihan parhaita moneen asiaan.
No, onpahan nyt hyvä syy lähteä S-markettia edemmäs kauppaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Eihän niitä nyt samoja vuosikausia saakaan käyttää. Alkaa olla sellasia bakteeripesäkkeitä että huh. Mutta mä ainakin tykkään puisista paljon enemmän kuin muovisista ja kun ei ole tiskikonetta niin ei ole ongelmia pesun kanssa :) Jokusen kuukauden välein kun vaihtaa (tietty riippuen kuinka paljon käytetään) niin ei maksa paljoa ja pysyy suht hygienisenä :flower:

En nyt noin usein vaihtaisi. Meilläkin on ehkä kerran vuodessa hiottu niitä. Hiukan useammin öljyllä hoidettu, eli liotettu ruokaöljyssä vuorokausi, pyyhitty kuivaksi. Tulee sellainen suojaava kalvo.

Pesu: Ei saa vedessä liottaa vaan pestään ripeästi.

No kun ne maksaa sen markan kappale niin kyllä mä mielummin ostan vaan uuden setin kun vanhat on puolen vuoden käytön jälkeen ihan keltasia ja päät kuluneet rullalle :D Okei, viimeisimmät kyllä oli käytössä varmaan 2 vuotta mutta yritän tiivistää vaihtoväliä :laugh:

*muoks* Siis pointti on se, etten jaksa nähdä niin kauheasti vaivaa niiden huoltamiseksi kun olen kovin laiska tällaisissa asioissa :p

Joo, ei saa liottaa, haahaa.... Nythän kävi just niin... Illalla latasin koneen täyteen ja sit oli joitain käsinpestäviä astioita mitä laitoin sitten käsitiskiin... Tulipa yllätysvieraita ja sinne ne jäi!! Siksi keitinkin ne... mutta nyt ne on sit saunapuina :)
Eli ei tosiaankaan kannat liottaa!

Yhteistyössä