Puikot heilumaan

Onko muita neulomisesta innostuneita? Millaisia teoksia on viime aikoina valmistunut? =)

Ite ostin sekä pojalle että tytölle norjalaisneuleeseen langat ja aloin pari iltaa sitten väkertää kakkosen puikoilla, jee! B) Edellisistä neulomisista onkin aikaa parisen vuotta, kudoin silloin kummipojalleni villapeiton. Samanlaisen kuin omille lapsilleni heitä odottaessani. Kutominen on mun mielestä ihanaa, se oikein tempaa mukaansa. Sitä paitsi se on hyvää ajanvietettä telkkua katsellessa eikä tule niin naposteltuakaan =)
 
Mie neuloisin innosta mut en pysty, kädet menee rikki ja kutisevat, olkoon puikot vaikka millaiset, neulomiskone ois mut ohjeet o jossain huitsinnevadassa
 
Kutoisin jos osaisin!Kertokaa, jos tiedätte oppaan jonka avulla tumpelokin oppii kutomaan.Peruskoulun käsityötuntien kutomiset ei hirveesti kiinnostanut, pääsin kyllä läpi ilman todisteita kutomistaidoistani...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:09 sukkapuikko kirjoitti:
Kutoisin jos osaisin!Kertokaa, jos tiedätte oppaan jonka avulla tumpelokin oppii kutomaan.Peruskoulun käsityötuntien kutomiset ei hirveesti kiinnostanut, pääsin kyllä läpi ilman todisteita kutomistaidoistani...
Olisko käsityöliikkeissä ohjeita? Itse asioin aivan ihanassa käsityöliikkeessä, jossa myyjä hakee mulle mieleisiäni malleja, sopivat langat, menekit laskee ja palvelee kaikin puolin mahtavasti =)
 
kukkerikuu
Ei vielä oikein ennätä. Äidilleni annoin langat ja ohjeet et jos on aikaa niin neuloo mulle neuletakin. Äiti on eläkkeellä ja kotosalla joten joutaa neuloa. Neuloo muksuille koneella puseroita yms. ja sit sukkia kans. Viimeksi sain valmiiksi neuletakin tuossa keväällä. Siitä puuttuu napit :D . Nyt on menossa lyhythihanen pusero mut taitaa pito jäädä ensi kesään. :D Koko kesän sitä yrittänyt tehdä mutta tuo ulkoilma houkuttelee enemmän. :D
Jos nyt sit taas kun illat pimenee.
 
rillukka
Mulle iskee joka vuotinen neulomisinto syksyllä heti kun ilmat viilenee. Tätä mahotonta intoa riittää tammikuun lopulle, niin että kädessä on jännetuppitulehdus ja kylkivälilihaksetkin tulehtu yks vuos ;) tälle syksylle en ole vielä vireeseen päässyt, syynä ehkä 2kk:n ikäinen vauvamme...tosin suunnitteilla on kummipojalle norjalaisvillapaita...
Sukkia tai lapasia en tykkää tehä, koska minusta on tylsää tehä kaks samanlaista kappaletta. Niimpä neulon mieluummin villapaitoja ta pipoja tms. mikäs pakko sitä ois sukista samanlaisia tehäkkään :x
ei muuta kun puikot heilumaan!
 
Täällä yksi innokas....tai siis ainakin malleja katselen mielelläni. Ikävä kyllä harvoin saan mitään aikaiseksi. Miehelleni aloitin kolme vuotta sitten villapaidan. Silloin lupailin, että se olisi nyt tänä jouluna valmis. Vielä puuttuisi hihat ja vähän etupuolen yläosaa. Taitaapa hoppu tulla :eek: Viime talvena kudoin pörrölangasta lapasia. Taitavat olla nyt muodissa, kun kavereillekin olisi pitänyt kutoa =) Tuon lapashomman voisi taas aloittaa. Ne valmistuvat niin pian, että minäkin jaksan tehdä ne valmiiksi asti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 17:44 valdemari kirjoitti:
Täällä yksi innokas....tai siis ainakin malleja katselen mielelläni. Ikävä kyllä harvoin saan mitään aikaiseksi. Miehelleni aloitin kolme vuotta sitten villapaidan. Silloin lupailin, että se olisi nyt tänä jouluna valmis. Vielä puuttuisi hihat ja vähän etupuolen yläosaa. Taitaapa hoppu tulla :eek: Viime talvena kudoin pörrölangasta lapasia. Taitavat olla nyt muodissa, kun kavereillekin olisi pitänyt kutoa =) Tuon lapashomman voisi taas aloittaa. Ne valmistuvat niin pian, että minäkin jaksan tehdä ne valmiiksi asti.
Voi ei, kolme vuotta vanha projekti olis mulle aivan mahdoton saada ikinä päätökseen. Olisin varmaan niin kyllästynyt koko luomukseen,e tten kestäisi enää nähdä sitä silmissäni =)

Noista pörrölapasista tuli mieleen, että virkkasin pari kolme talvea sitten miehen vanhemmille pojille ja omalle pojalleni rastapipot. Ne oli niin suosittuja, että olis pitänyt poikien kavereillekin tehdä =)
 
Noita pipoja on myös lapset tilailleet. Mun pipot vaan ei osu aina oikean kokoisiksi ja niitä tarttis sitten kutoa useampia ennenkuin sopivia löytyisi. Voi hurja, kuulostan tosi tumpelolta näissä kutomisjutuissa - jos en ole muutenkin :ashamed: Oikeasti olen ennen tosi paljonkin kutonut, mutta aikapula on hidastanut tahtia. Ja niinkuin monessa muussakin asiassa; kutominen sujuu lonkalta, jos sitä aina vähän harrastelee.

Se mun paitaprojekti on niitä kunniajuttuja. Mies muinoin huomautteli, kun kudoin aina, mutta en koskaan hänelle. Mun mieheni on melko isokokoinen ( pituuttakin 193 cm). Leveys on onneksi hävinnyt nyt viime vuonna dietteilyn ansiosta =)
 
ootellaan tässä vielä talven tuloa ja sitten puikot heilumaan.
Viime vuonna kudoin itselleni ja siskolleni bolero-tyyliset villatakit ja avokille tavallisen villapaidan ja pojalle lukemattoman määrän kaikenlaista villa juttua.
Nyt vielä ompelukone pöydällä ja sitten kun ilmat huomattavasti kylmenee niin kutomaan.
Kokoliki kaikki mitä olen tehnyt niin olen käyttänyt novitan malleja.
 
Täällä yksi EI-innokas. Kai mulla jäi joku käsityö-trauma kouluajoilta, kun kässänmaikka ei oikeen tykännyt musta. :/ Kuvaamataito ja maalaus oli sitten oma lajini, joten kädentaitoa on, mutten jaksais mitään väkertää enää nykysin. :)
 
Klaava harmaana
No minä olen oikea neulefriikki. Aina pitää olla sata ja yksi työtä meneillään (yhteen kun kyllästyy niin nopsaan ;) ). Viimeksi virkkasin kuopukselle kesäpuseron ja nyt aloin tekemään ponchoa itselleni neuloen.

Kaikenlaisia suunnitelmia, neulelehtiä, nettisivustoja on jemmassa, mistä löytää paljon kaikkea kiinnostavaa. Tässä yksi linkki, mistä löytyy paljon ilmaisia neuleohjeita, mikäli jotakuta kiinnostaa katsoa.

http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php
 
Ihania ilmaisia malleja! Suurkiitos! Eikä nuo langat tartte olla juuri tota merkkiä, katsoo vain että on sama neuletiheys niin kyllä käy muutkin langat. Ja puikkojen paksuudella pystyy myös vaikuttaa.

Täällä on yksi, jolle tuo neulominen oli myös koulussa kammo. Pakkopullaa. En tykänny myöskään ompelusta, virkkaus kiinnosti.
Jossain vaiheessa lukiossa innostuin jostain syystä neulomaan itselleni villapuseron. Muistan vielä selvästi, se oli punainen. Äiti neuvoi kavennukset ym. Ja siitä se sitten lähti. Puseroita alkoi valmistumaan kaiken aikaa, koko ajan oli jotain kesken.

Taitokin karttui. Sellaista mallia ei löytynyt jota en olisi osannut. Tein kirjoneuleita, kuvioneuleita, pitsineuleita. Ja tykkäsin! Jos ei ollu vaikea kuvio, niin pystyin katsoo telkkaria samaan aikaa. Tai lukemaan.

Kymmenkunta vuotta sitten neuloin työkavereille kun omat kaapit oli täynnä itselle neuleita. Pientä korvausta vastaan tein aika paljon puseroita. Ja aina kavereiden vauvoille villaisen puvun. Niitäkin neuloin lähes parikymmentä. Ja kun itse sain vauvan, kumma kyllä, yhtää neulepukua ei tullut... :) No olin kyllä itse neulonut puvun joka oli kyllä talvivauvalle joka päivä käytössä.

No noiden lasten myötä on neulominen jäänyt. Yksi pusero mulla on tossa kesken, neulottu jopa 2 cm. Ja ollu kesken vuoden :LOL:
Talveksi pitäs neuloa tytölle joku villapusero ja housut, on niin hyvät haalareiden alla. Milloin ehtis...?

Mulla kyllä tuli joku tökkimisvaihe neulomisee jo vähä ennen lapsia. Nyt himottais kauheesti neuloa vaan kun ei tunnu olevan aikaa..

Toinen mikä innostaa on ristipistot. Yksi joululiina ollu kesken vuoden myös.. Jos jouluksi 2010? =)
 
kukkerikuu
Äiti neuloi neuletakin ja sain ostettua siihen ja omaan napit niin nyt mulla on kaksi uutta neuletakkia töihin pidettäväksi. Sukat sain valmiiksi. Kesken on enää kaulahuivi ja villapusero, josta valmiit etu- ja takakappale, tosin siinä mietin et josko tekiskin siitä vaan liivin, neulois vaan joustinta kaulukseen ja hihansuihin. Sit vois aloittaa mohairpuseron tekemisen.
 

Yhteistyössä