Puhutteko lapselle positiivisesti exän uudesta?

Puhutteko lapselle negatiiviseen vai positiiviseen sävyyn isän uudesta tyttöystävästä/vaimosta?Kiinnostaa ihan siltä pohjalta kun tuolla uusperheellisten puolella usein mainitaan että äiti haukkuu lapsilleen isän uutta..Näin oli kyllä meilläkin, vaikkei olis mitään järkevää syytä ollutkaan.
Paistaako oma mielipiteenne kyseisestä henkilöstä arjen puheissa läpi?
 
Mitään negatiivista en ole pojalle koskaan isän uudesta vaimosta sanonut vaikka kyseessä on sama ihminen jonka kanssa mies aloitti pettämiseni raskausaikana ja syy siihen miksi avioliitto kaatui jne. Lapsi saa muodostaa omat mielipiteensä. Asiat kerron niinkuin ne ovat, isä on yrittänyt kaunistella omaa puoltaan mutta lapsi tietää että erosimme koska "isä rupesi tykkäämään enemmän naapurin Liisasta." Olen korostanut että minusta asia on nykyään PALJON paremmin näin, olen onnellinen ja isikin on Liisansa kanssa.

Ilkeetä? Ei minusta.
 
Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa mieheni uudesta vaimosta. Hän on mukava ihminen ja minusta on hyvä, että lapseni elämässä on useita luotettavia aikuisia. Eri asia tietysti, jos ero on ollut vaikea, meillä kaikki sujui onneksi hyvin. Tosin kyllä aikuisten pitäisi lasten tähden hillitä tunteensa!

 
pakko puhua
Exän nyxä on yksinkertainen ja tyhmä,siis ihan oikeasti ei vain minun mielestäni.Pakkohan siitä on sanoa kun lapset ihmettelee ettei se nainen mene ihan täysillä.Lapseni ovat sen verran isoja ja fiksuja että ymmärtävät ihmetellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 15:22 pakko puhua kirjoitti:
Exän nyxä on yksinkertainen ja tyhmä,siis ihan oikeasti ei vain minun mielestäni.Pakkohan siitä on sanoa kun lapset ihmettelee ettei se nainen mene ihan täysillä.Lapseni ovat sen verran isoja ja fiksuja että ymmärtävät ihmetellä.
onko Kelan työntekijä? :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 16:35 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 15:22 pakko puhua kirjoitti:
Exän nyxä on yksinkertainen ja tyhmä,siis ihan oikeasti ei vain minun mielestäni.Pakkohan siitä on sanoa kun lapset ihmettelee ettei se nainen mene ihan täysillä.Lapseni ovat sen verran isoja ja fiksuja että ymmärtävät ihmetellä.
onko Kelan työntekijä? :LOL: :LOL:
Ei ole,siivooja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 14:36 saunan takana tilaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 16:35 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 15:22 pakko puhua kirjoitti:
Exän nyxä on yksinkertainen ja tyhmä,siis ihan oikeasti ei vain minun mielestäni.Pakkohan siitä on sanoa kun lapset ihmettelee ettei se nainen mene ihan täysillä.Lapseni ovat sen verran isoja ja fiksuja että ymmärtävät ihmetellä.
onko Kelan työntekijä? :LOL: :LOL:
Ei ole,siivooja.
Pakko taas kirjautua näemmä. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 21:00 Vieras kirjoitti:
Puhutteko lapselle negatiiviseen vai positiiviseen sävyyn isän uudesta tyttöystävästä/vaimosta?Kiinnostaa ihan siltä pohjalta kun tuolla uusperheellisten puolella usein mainitaan että äiti haukkuu lapsilleen isän uutta..Näin oli kyllä meilläkin, vaikkei olis mitään järkevää syytä ollutkaan.
Paistaako oma mielipiteenne kyseisestä henkilöstä arjen puheissa läpi?
Meillä jutellaan paljonkin exän uudesta avokista,tai lähinnä lapset puhuu paljon hänen lapsistaan kun on yksi sellainen noin kolmevuotias.Hän tuntuu olevan se suurin puheenaihe meillä,muksut tykkää hirveesti siitä pikkutytyöstä,kai kun on veikeimmillään ja oppii paljon uusia juttuja.Meillä puhutaan paljon asioista eikä ole kiellettyä puhua isän uudesta perheestä.Lapset ei kovasti tykkää isän uudesta avokista mut saattaa olla osin mustasukkaisuutta.Yritän puhua positiivisesti vaikka tulee sanottua totuuden nimessä kyllä negatiivisiakin asioita jos lapset kertoo jotain ikäviä asioita mitä siellä on tapahtunut.
 
oikaisu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 14:36 saunan takana tilaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 16:35 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 15:22 pakko puhua kirjoitti:
Exän nyxä on yksinkertainen ja tyhmä,siis ihan oikeasti ei vain minun mielestäni.Pakkohan siitä on sanoa kun lapset ihmettelee ettei se nainen mene ihan täysillä.Lapseni ovat sen verran isoja ja fiksuja että ymmärtävät ihmetellä.
onko Kelan työntekijä? :LOL: :LOL:
Ei ole,siivooja.


Mikä taas ei tarkoita sitä, että automattisesti kaikki siivoojat olisivat yksinkertaisia. :ashamed:
 
Mappe
Meillä lapset tietää että äiti ei tykkää isän uudesta mutta olen korostanut heille että he saavat tehdä oman mielipiteensä. En ole heille vihainen vaikka siitä kotona puhuvat. Erosta on päästy osittain yli eikä minun oloani helpota jos otan asiasta pulttia.
 
Kokemusta on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 20:38 Mappe kirjoitti:
Meillä lapset tietää että äiti ei tykkää isän uudesta mutta olen korostanut heille että he saavat tehdä oman mielipiteensä. En ole heille vihainen vaikka siitä kotona puhuvat. Erosta on päästy osittain yli eikä minun oloani helpota jos otan asiasta pulttia.
Lapsiin kyllä yleensä aina vaikuttaa vanhempien mielipiteet eli aika ikävää minusta olis että lapsesta tulee ns.kaksinaamainen..Haukkuu esimerkiksi sinulle sinun mieliksi isänsä uutta ja todellisuudessa puhuu vaikka isänsä luona asiat juuri toisin.
 
Dorotee
3vuotiaalla tyttärelläni on ollut jo kaksi ja puoli vuotta maailman paras äitipuoli,eli vauvasta asti. Aluksi olin tietysti katkera ja kiukkunen,mutta se meni ohi ja nyt olen vain kiitollinen ja onnellinen tästä tilanteesta. Mukava ihminen kaikinpuolin,ja on jo rakas tytölle,ja tyttö hänelle. Äitipuoli oikein ruinaa aina likkaa heille. Ei todellakaan ole pahaa sanottavaa hänestä,päinvastoin kysyn tytöltä kaikkkea mukavaa äitipuolesta,mitä puuhailivat ja haluaako vaikka soittaa sille jne. Älkää puhuko pahaa exien uusista,ne ovat kolmansia vanhempia ja varmasti ihan kivoja tyyppejä jos annatte mahdollisuuden. :saint:
 
Musta on väärin et haukutaan naisia,JOTKA haluaa/voi olla ns.äithahmoja muiden lapsille.Ei ole helppoa asettua ns.äidin-rooliin uutena puolisona ja sitä roolia tuskin kukaan haluaa oikealta äidiltä viedä!En ainakaan usko..Itse tiedän vaikken eronaiheuttaja ollutkaan etten ole syyttäviltä katseilta välttynyt!
Aina äitipuoli leimataan jotenkin pahaksi, vaikka hän olisikin se lasten ns."pelastaja"..AINA se uus ei oo pahis!!! =)
 
Meillä ei puhuta isästä ollenkaan, lapsi on vielä pieni eikä ymmärrä. En tiedä mitä vastata kun kysyy. Ei oikein viitsisi sanoa että isäsi ei halunnut sinua tunnustaa kun ei halunnut maksaa elatusmaksuja. Mutta en ala kaunistella enkä valehdella. Kyllähän poika saa kuulla totuuden koska niin moni tietää tästä asiasta, sukulaiset yms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 11:53 -piija- kirjoitti:
Meillä ei puhuta isästä ollenkaan, lapsi on vielä pieni eikä ymmärrä. En tiedä mitä vastata kun kysyy. Ei oikein viitsisi sanoa että isäsi ei halunnut sinua tunnustaa kun ei halunnut maksaa elatusmaksuja. Mutta en ala kaunistella enkä valehdella. Kyllähän poika saa kuulla totuuden koska niin moni tietää tästä asiasta, sukulaiset yms.
Oletko tullut vahingossa raskaaksi ja isä ei ole lasta halunnut? Jos et kerran ala lapselle asioita kaunistelemaan niin muista nyt ihmeessä mainita myös että tulit raskaaksi vastoin isän tahoa( siis JOS asia on niin)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 11:53 -piija- kirjoitti:
Kyllähän poika saa kuulla totuuden koska niin moni tietää tästä asiasta, sukulaiset yms.
Parempi joka tapauksessa, että sinä kerrot isästä ensimmäisenä ja sukulaiset ym vasta sen jälkeen.

Vaikka totuus sinänsä onkin ok, kannattaa miettiä millä sanoin sen esittää. Kuulostaa aika karmealta kuulla kun eräs tuttu 10v kertoo aina kun isistä puhutaan: "Mun isä ei halunnut mun syntyvän". :'(
 
Kyllä pääsi vanhoilla päivillä tapahtumaan vahinko, ja ei isä lasta halunnut. Itselle ei edes tullut mielen laittaa kesken ellei olisi sairas lapsi tulossa. En kylläkään aio rumasti sanoa ettei isäsi sinua halunnut eikä varsinkaan maksaa elatusmaksuja kun hänen rahansa hädin tuskin riittävät viinaan. Tämä oli meinaan perusteluna kun pyysin osallistumaan odotusajan kuluihin, vaunujen ostoon yms. Joten meillä ei ole isyyttä tunnustettu koska en halunnut sitä väkisin viranomaisten avustuksella hoitaa.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 16:03 Dorotee kirjoitti:
Eikö tässä pitänyt puhua siitä,miten puhutte exän uudesta naisesta lapselle, eikä siitä exästä tai miksi tulitte raskaaksi ym.EPÄOLENNAISTA!!! :kieh:
Näinhän se keskustelu laajenee ja rönsyää , aiheesta toiseen ;)
 
abrakadabra
[/quote]Oletko tullut vahingossa raskaaksi ja isä ei ole lasta halunnut? Jos et kerran ala lapselle asioita kaunistelemaan niin muista nyt ihmeessä mainita myös että tulit raskaaksi vastoin isän tahoa( siis JOS asia on niin)
[/quote]

Äiteen pikku tuhma munasolu varasti iskän viattoman siittiön? Niinhän se menee tietysti. Äitee ei tahtonu lapsi-rakas sitten tappaa sinua, mutta iskä olis halunnu. Katos sinähän et ollut vielä mitään muuta ku solumöykky silloin. Älä sit ihmettele, jos joku sanoo että vauva mahassa, solurykelmä se on ja se voidaan vaan ottaa veks koska vaan...
 
peuhu
\Oletko tullut vahingossa raskaaksi ja isä ei ole lasta halunnut? Jos et kerran ala lapselle asioita kaunistelemaan niin muista nyt ihmeessä mainita myös että tulit raskaaksi vastoin isän tahoa( siis JOS asia on niin)
[/quote]

Äiteen pikku tuhma munasolu varasti iskän viattoman siittiön? Niinhän se menee tietysti. Äitee ei tahtonu lapsi-rakas sitten tappaa sinua, mutta iskä olis halunnu. Katos sinähän et ollut vielä mitään muuta ku solumöykky silloin. Älä sit ihmettele, jos joku sanoo että vauva mahassa, solurykelmä se on ja se voidaan vaan ottaa veks koska vaan...

[/quote]

Kyllä minä ainkin aikuisena ihmisenä tunnen että minulla on velvollisuus huolehtia omasta ehkäisystä JOS en halua lapsia ja vaatisin kyllä kondomin käyttöä jos en muuta ehkäisyä käyttäisi.Mun mielestä jos tulee raskaaksi vastoin miehen tahtoa ei pidä olettaa että hän yht´äkkiä haluaisikin lapsen lyhyen tuttavuuden kanssa.Mä en ainakaan haluaisi lasta miehen kanssa jota en rakasta(seksi ja rakkaushan usein ei ole sama asia).Tunnen monia naisia jotka hankkiutuvat raskaaksi lyhyen tuttavuuden kanssa ja pistävät miehen maksamaan seuraavat 18 vuotta.Mun mielestä se on väärin, jos itse haluaa lapsen niin pitäisi sit myös itse huolehtia siitä niinkuin käsittääkseni piija on tehnyt ja hatun nosto hänelle siitä.
 

Yhteistyössä