Puhutaas pedon merkistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä siinä tarvii selvennöstä? Jos peto iskee kaikilla valheilla, mitä ikinä keksii, niin miksi se ei keksisi salaliittoteorioiden hyödyntämistä ja vaikka tätä sirutusjuttua?
Sirutus löytyy salaliittoteorioista, mut se ei ole salaliittoteoriaa, vaan uskovaisten Ilmestyskirjan yks tulkinta. Siitä on puhuttu jo 30 vuotta uskovaisissa piireissä. Ei salaliittoteorioista ollut uskiksilla tietoakaan.

Täh. Vähän saman näköinen, eli voisi olla? Ei mene läpi. Suomen ja ruåtsin kirjoitus näyttää vähän samalta, mut ei kuitenkaan.
Ehkä se peto löytyykin sieltä otsatukasta? Sehän on otsalla!!!!! :o
Totta. Otsatukka on kyl epäilyttävä. :unsure:

Kaikki noi, kyseisessä kirjassa, ovat taatusti joitain oikeita siihen aikaan eläneitä henkilöitä tai kansoja. Kiinalaiset vovat hyvin olla, ilotulitteineen, ne lohikäärmehyypiöt taivaan tulineen ja joku rikas naapuriheimon kauppias se joka vaati "merkin" ennenko myi. Ehkä se oli sen ajan s-bonuskortti.
Tai sit taivas kuuluu vaan länsimaalaisille, ja muut on petoja. Jos miettii tätä asetelmaa alkuperäisestä vinkkelistä, niin onhan se vähän hassua.

Kaikki noi, kyseisessä kirjassa, ovat taatusti joitain oikeita siihen aikaan eläneitä henkilöitä tai kansoja. Kiinalaiset vovat hyvin olla, ilotulitteineen, ne lohikäärmehyypiöt taivaan tulineen ja joku rikas naapuriheimon kauppias se joka vaati "merkin" ennenko myi. Ehkä se oli sen ajan s-bonuskortti.
Siis oon mäkin kuullut selityksen että Jerusalemin temppelin alueella piti ottaa joskus Jeesuksen kuoleman jälkeen joku xxx-kääre (xxx=666 jonkun tulkinnan mukaan) käteen ja ilman sitä ei saanu kaupasta mitään.

Mutta siitä stoorista uupuu luonnonmullistukset, vitsaukset, elävä pedon kuva, tuli joka tulee taivaasta -ja Jeesuksen paluu ja maailman loppuminen.

Viimeksi muokattu:
Sirutus löytyy salaliittoteorioista, mut se ei ole salaliittoteoriaa, vaan uskovaisten Ilmestyskirjan yks tulkinta. Siitä on puhuttu jo 30 vuotta uskovaisissa piireissä. Ei salaliittoteorioista ollut uskiksilla tietoakaan.
Nykyisten uskovaisten, koska uskovat pitää pedon merkkeinä ihan kaikkea. Ei se ratkaise asiaa, kauan siitä on puhuttu. Kännyköistä taisi olla sama virsi..?
Ja tiesipä uskikset salaliittoteorioista! Älä selitä!

Ei hyvänen aika, aina vain hullummaksi menee.

No kai uskovaisissakin on eri tavoin uskovia, eivätkä kaikki noita hulluuksia usko. En mä tiedä.

Mut ehkä olis aika erota kirkosta, pitkään on ollut mietinnässä. En koe tuollaista porukkaa omakseni, vaikka joskus onkin mukava kirkossa rauhoittua ja kädetkin paan joskus ristiin.

Lukeeko tämän palstan säännöissä että uskonasioista ei saa puhua? Kaikesta muusta kyllä, mutta uskonasioista ei ettei vihainen ateistiparka joudu väkisin lukemaan. Vinkki; ei ole pakko lukea, kukaan uskovainen ei pakota sua edes avaamaan uskonasioita käsitteleviä keskusteluja. Mutta myös uskonasioista kiinnostuneilla on oikeus keskustella.

En ole ateisti, varsinaisesti, kai, mut tuo vaahtoaminen ottaa aivoon. Muuta en vastaa sulle, koska viestini oli osoitettu aloittajalle.

Täh? Siis pedon merkki laitetaan nyt sit ruumiinosaan, joka heiluu vapaana? Ei kai tekstejä voi tolleen muuttaa! Sitäpaitsi otsa ei heilu vapaana, eikä mulla kädetkään, en ole mikään kourija!
Siis mitä sä nyt höpötät? Jos oikea käsi on se johon se laitetaan (ihmiset ovat usein oikeakätisiä), niin miks se tartteisi vielä vasempaan käteen tai napaan laittaa?

Tai sit taivas kuuluu vaan länsimaalaisille, ja muut on petoja. Jos miettii tätä asetelmaa alkuperäisestä vinkkelistä, niin onhan se vähän hassua.
No oom mä yhdeksi petokandidaatiksi ottanut ihan katolisen kirkon joka on länsimaisuuden yks osa, ja myös juutalais-pankkiiri-illueliitin.

Otan aika ison vastuun kun yritän tulkita Ilmestyskirjan tuota kohtaa, joten kehotan jokaista tutkimaan ja miettimään itse.

Kun kirjoitin, ettei tämä ole mikään uskispalsta, mua ärsytti tuo sanavalinta, "kehotan kaikkia". Okei, ovat vaan sanoja, mutta voisi kohteliaasti täsmentää, "kehotan - tai paremmin pyydän - kaikkia uskovia.." tai vastaavaa.

Nyt kirjoitit sen niin ikään kuin kaikki täällä uskoisivat noihin juttuihin.

Eivät usko. Ja juu, ei ole pakko lukea, mutta mä koen nuo sinun juttusi tuputtamisena. Jos mä olen vaikka kasvissyöjä (en ole, vaikka suurin osa ruokavaliostani koostuu muusta kuin lihasta), niin en silti käy sivutolkulla kirjoittamaan tänne omista mielipiteistäni siihen liittyen.

Tämä siis vain sanoakseni, mikä niin sanotusti pomppas silmään. Ei muuta.

No kai uskovaisissakin on eri tavoin uskovia, eivätkä kaikki noita hulluuksia usko. En mä tiedä.

Mut ehkä olis aika erota kirkosta, pitkään on ollut mietinnässä. En koe tuollaista porukkaa omakseni, vaikka joskus onkin mukava kirkossa rauhoittua ja kädetkin paan joskus ristiin.
Echo on hihhuleita, eikä mitään perususkiksia! Jehova todennäkösesti.

Nykyisten uskovaisten, koska uskovat pitää pedon merkkeinä ihan kaikkea. Ei se ratkaise asiaa, kauan siitä on puhuttu. Kännyköistä taisi olla sama virsi..?
Ja tiesipä uskikset salaliittoteorioista! Älä selitä!
Täh. Mä tunnen uskovaisten maailmaa mutta jonkin verran salaliittoteoreetikkoja. Suurin osa salaliittoteoreetikoista on ei-uskovia. Toki jotkut miettivät, että kappas kun Raamatussa mainittu pedon merkki ja nykyteknologia kävisivät hyvin yhteen, mut ei ne usein uskovia ole.

Mutta siis. Koittakaa tajuta, että uskovilla ei ollut 30 vuotta sitten mitään isompaa salaliittoteoriavyyhtiä.

Sen sijaan uskovat miettivät pedon merkkiä ja millainen on pedon valtakunta, ja tää on eri vaihtoehtojen pyörittelyä.
Toki tähän voi liittää illuteoriat.

Hyvä. Mieti saatko mitään niillä 10tuhansilla jotka olet työelämäsi aikana maksanut sinne, et edes ilmaista hautapaikkaa:(

No oom mä yhdeksi petokandidaatiksi ottanut ihan katolisen kirkon joka on länsimaisuuden yks osa, ja myös juutalais-pankkiiri-illueliitin.

Mistä sä tuon "illuminati-teorian" olet keksinyt? Tai et nyt tietty varsinaisesti sinä, mutta sinä ja muut siihen usein viittaavat?

Tuolla aiemmin linkkaamallani salaliittosivustollahan siitä oli kerrottu näin:

Salaliitto: Maailmaa hallitseva salaseura Illuminati ja USA:n turvallisuusvirasto (NSA) ovat yhteistyössä.

Totuus: Me haluamme kertoa sinulle, että linkki on tosiaan olemassa. Tuo ”linkki” on tosin hyperlinkki (eli elektroninen linkki kahden internetsivuston välillä). Jos kirjoitat Illuminati takaperin – Itanimulli – nettiselaimeen, päädyt NSA:n nettisivulle. Klikkaa tätä, jos uskallat: Itanimulli.com.

Suurin osa Raamatun opettajista eivät käytä salaliittoteorioita tulkitessaan Ilmestyskirjaa.

Yhteistyössä