puhutaanpas joulusta? :) missä vietätte? missä järjestyksessä ruoka sauna jne..? :)

• Viestiketjun aloittaja "jepskukkuu"
  • Ensimmäinen viesti
Jouluinen
Aamulla lapset saavat yhden lahjan. Sitten aamupala ja kävely sekä sauna. Uudet vaatteet ja sitten syödään. Minun perheeni on äidillä joulun ajan. Veljeni perheineen tulee syömään. Sitten jälkkärille ja joulupukille veljelleni, jonne tulee hänen appi ja anoppi myös. Ilta sitten pelaillen, juodaan glögiä, viiniä ja suklaata :p

Mun vanhempien luona, missä myös mun sisarukset, eno, täti ja 3 serkkua ja toki mein perhe (minä, mies, miehen poika ja mun tyttö).

Aamulla herätään n. 7 aikaan, katsotaan Joulupukin Kuumaalinjaa ja piirrettyjä, joulupuuro Lumiukon aikaan, Joulurauhan julistus ja sen jälkeen lähdetään hautausmaalle ja vieraillaan mun serkun ja hänen perheensä luona. Sieltä tulaan saunomaan, sen jälkeen jouluateria. Ruoan jälkeen tulee Joulupukki ja jaetaan lahjat. Loppuilta pelaillaan, katsotaan leffoja ja herkutellaan. Seuraava päivä menee kokonaan yökkäreissä ja pelaillen ja leffoja katselle.

hhhh
Meillä ei ole kovin tarkkaa aikataulua. Myöhään aamulla syödään riisipuuro, sitten oleskellaan ja käydään jossain vaiheessa saunassa. Päivällinen on aikaisin, siinä 16-17 pintaan ja tämä kestää ainakin tunnin. Sitten tulee joulupukki/tonttu jättää lahjat, ne jaetaan ja jokainen avaa yhden vuorollaan. Ilta kuluu puuhatessa lahjojen kanssa, nautiskellessa suklaasta ym. ihanuuksista.

Viime Joulu oli niin erilainen, kuin ikinä ollut. Nykyisen mieheni kanssa vietimme Joulun kahdelleen täysihoidossa kylpylässä. Aivan ihana Joulu oli. Molempien lapset oli expuolisoilla, joten kotona olis ollut varmasti ankeaa ilman lapsia. Kylpylässä oli mahtavat Jouluruuat, ohjelmaa, sai käydä uimassa niin paljon kuin halusi ja oli järjestetty mm. kuutamouinti yöllä, kirkkoon oli bussikuljetus....

Yhteistyössä