Puhutaanpa ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö 20v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja siinä vaiheessa kun suhde ei ole vielä syventynyt voi hyvin vaihtaa miestä mutta te jotka olette vanhojen miesten kanssa jo, en käske jättämään.

Voisi ajatella myös lasten parasta. Ei ole kiva että isä kuolee kun itse on nuori.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315709:
Yllä "tosi hyviä" vastaväitteitä hehheh. Voihan vaikka kuu törmätä maapalloon, mistä sitäkään tietää. Mutta ehkä todennäköisempää on elää eläkeikään asti. Mieluummin minä olen miehen kanssa melkein koko elämän kuin puolet elämästä.

Minä menin aikoinaan naimisiin pari vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa.
Liitto oli onnellinen, kesti 19 vuotta ja päättyi yllättäin miehen aivoveritulppaan kun hän oli 39 vuotta.

Nyt olen naimisissa itseäni 16 vuotta nuoremman miehen kanssa ja johtuen hänen taustastaan olemme kummatkin asennoituneet siihen että hän todennäköisesti kuolee vuosikymmeniä ennen minua. Se ei kuitenkaan estä meitä rakastamasta toisiamme ja elämästä rikasta yhteistä elämää siihen asti kunnes noin aikanaan ehkä käy (tai on käymättä.)

Surullista jos elämää elämisen sijaan "varmistellaan" asenteella "eituumitään ellei mene normien mukaan."
:D

Jonsered, ihan kuin melkein koko elämän kestävä suhde ei voisi olla yhtä hyvä kuin puolen elämän kestävä? Sulkeeko ne toisensa pois?

Mummeliisa, kuten sanoin, kaikki on mahdollista. Mutta siihen asti kun tulevaisuutta ei osata ennustaa, on hyvä ajatella mikä on todennäköistä.

Enkä todellakaan ole sitä tyyppiä että pitää mennä totuttujen tapojen mukaan, mutta järkeä saa käyttää. Joihinkin totuttuihin tapoihin on hyvät syyt miksi niihin on totuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315806:
Jonsered, ihan kuin melkein koko elämän kestävä suhde ei voisi olla yhtä hyvä kuin puolen elämän kestävä? Sulkeeko ne toisensa pois?

Mummeliisa, kuten sanoin, kaikki on mahdollista. Mutta siihen asti kun tulevaisuutta ei osata ennustaa, on hyvä ajatella mikä on todennäköistä.

Enkä todellakaan ole sitä tyyppiä että pitää mennä totuttujen tapojen mukaan, mutta järkeä saa käyttää. Joihinkin totuttuihin tapoihin on hyvät syyt miksi niihin on totuttu.

En sanonut, etteikö voisi olla, mutta sanoin, tai luulin sanoneeni, että joskus on vain annettava tunteille periksi ja otettava riski. En minä ole tehnyt riskianalyysia siinä vaiheessa, kun äijä ilmestyi elämääni, ei kerta kaikkiaan ollut siihen tarvetta, menivät jalat alta kerralla.

Jos olisin joutunut epäröimään suhteen aloittamisessa, oli toinen osapuoli minkä tahansa ikäinen, olisi suhde ollut tuhoontuomittu jo alun alkaenkin.

Minusta ikä ei ole oleellista, kun puhutaan juridisesti täysivaltaisista yksilöistä.

Etkö?
Onko?
:D

En.
On.

Mutta olen kyllä muista keskusteluista huomannutkin että sinulla ei aina järki ole asioissa mukana. Minulla on sen verran itsesuojeluvaistoa etten tieten tahtoen tee itselleni pahaa. Enkä kyllä lapsillenikaan.

Ja jos on tehnyt itse huonon päätöksen niin pitääkö sitä kaupitella muille? Minulla on maailman paras mies ja haluan nauttia hänestä niin kauan kuin vähänkään mahdollista, ja mahdollisuudet siihen on koska mies ei ole paljoa minua vanhempi.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315860:
En.
On.

Mutta olen kyllä muista keskusteluista huomannutkin että sinulla ei aina järki ole asioissa mukana. Minulla on sen verran itsesuojeluvaistoa etten tieten tahtoen tee itselleni pahaa. Enkä kyllä lapsillenikaan.

Ja jos on tehnyt itse huonon päätöksen niin pitääkö sitä kaupitella muille? Minulla on maailman paras mies ja haluan nauttia hänestä niin kauan kuin vähänkään mahdollista, ja mahdollisuudet siihen on koska mies ei ole paljoa minua vanhempi.

Juuh. Samat mahdollisuudet kuin minulla oli ensimmäisessä liitossani. Kannattaako sellaista "huonoa päätöstä" joka päätyi varhaiseen leskeyteen ja kuuden lapsen jäämiseen puoliorvoiksi kaupitella muille?
;)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315860:
En.
On.

Onneksi minä en ole ahne:saint: ja moni muukin nainen on saanut nauttia osansa ennen minua.

Toiset ovat... riittoisampia. Ja toiset ahneempia.

Juuh. Samat mahdollisuudet kuin minulla oli ensimmäisessä liitossani. Kannattaako sellaista "huonoa päätöstä" joka päätyi varhaiseen leskeyteen ja kuuden lapsen jäämiseen puoliorvoiksi kaupitella muille?
;)

Harmi kun et millään tajua.
Sinun nykyinen suhteesi oletettavasti päättyy miehen aikaiseen kuolemaan.
Minun nykyinen suhteeni oletettavasti päättyy toisen meistä kuolemaan sitten kun ollaan vanhoja.
Edelleen, mitä tahansa voi tapahtua mutta vanhana kuoleminen on yleisempää kuin nuorena kuoleminen.

Siksi valitan teille että vaikka te olisitte (vielä) onnellisia päätöksestänne, ei pitäisi tyrkyttää aloittajalle omaa valintaanne parhaana. Aloittaja voi vielä hyvin etsiä oman ikäistä seuraa kun ei ole liikaa kiintynyt mieheen ja silloin on todennäköisempää että hän saa pitkäaikaisen kumppanin.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315928:
Harmi kun et millään tajua.
Sinun nykyinen suhteesi oletettavasti päättyy miehen aikaiseen kuolemaan.
Minun nykyinen suhteeni oletettavasti päättyy toisen meistä kuolemaan sitten kun ollaan vanhoja.
Edelleen, mitä tahansa voi tapahtua mutta vanhana kuoleminen on yleisempää kuin nuorena kuoleminen.

Siksi valitan teille että vaikka te olisitte (vielä) onnellisia päätöksestänne, ei pitäisi tyrkyttää aloittajalle omaa valintaanne parhaana. Aloittaja voi vielä hyvin etsiä oman ikäistä seuraa kun ei ole liikaa kiintynyt mieheen ja silloin on todennäköisempää että hän saa pitkäaikaisen kumppanin.

Emme me kukaan voida tietää, kenen kanssa ap:n kemiat kohtaavat. On vastuutonta sanoa, että etsisi (?!) ikäistään seuraa. Harva etsimällä etsivä löytää sopivaa kumppania.

Voimme kyllä vastata hänen esittämiinsä kysymyksiin ja kertoa omia kokemuksiamme ja antaa hänen itse tehdä ratkaisunsa. Tyrkyttämättä omia valintojamme.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315939:
Mitäköhän höpiset? Elämiä on vain yksi ja minä haluan nauttia omastani mahdollisimman paljon, kai se on sitten ahneutta?? Huomaa että vanhan miehen valinneilla ei ole kaikki kotona.

Minäkin haluan nauttia elämästäni mahdollisimman paljon. Siksi olen tuon äijän kanssa. Ahneesti. En halua vaihtaa häntä itselleni huonommin sopivaan kumppaniin vain siksi, että voisi tilastojen valossa odottaa suhteen kestävän kauemmin.

Mitä siitä, että hän on elänyt kauemmin kuin minä? Me olemme NYT yhdessä ja se on pääasia. Kestää sen, minkä kestää.

Jos haluaisin pitkäikäisen kumppanin, hankkisin kilpikonnan... tai ehkä norsun tai graniittilohkareen.

Emme me kukaan voida tietää, kenen kanssa ap:n kemiat kohtaavat. On vastuutonta sanoa, että etsisi (?!) ikäistään seuraa. Harva etsimällä etsivä löytää sopivaa kumppania.

Voimme kyllä vastata hänen esittämiinsä kysymyksiin ja kertoa omia kokemuksiamme ja antaa hänen itse tehdä ratkaisunsa. Tyrkyttämättä omia valintojamme.

Ap kylläkin kysyi olennaisia asioita ja te selitätte vain niitä positiivisimpia. Yksi erittäin olennainen asia on että mies voi kuolla paljon aikaisemmin mutta teistä se on kai vain sivuseikka tai kiellätte sen tapahtumisen. Minusta tuo on silloin oman valinnan tyrkyttämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315928:

Jännä miten erilainen asenne ihmisillä voi olla.

Minä olin ja olen yhä hyvin onnellinen siitä, että menin aikanaan yhteen ensimmäisen puolisoni kanssa, vaikka hän joitakin vuosikymmeniä myöhemmin kuoli.

Mutta olet kyllä aivan oikeassa. Mikäli aloittaja etsii "kannattavuusliittoa" hänen lienee syytä hakea noin 10 vuotta itseään nuorempaa, geenikartaltaan virheetöntä ihmistä, jonka suvussa ei esiinny esim. verenpainetautia eikä vanhuusiän diabetesta eikä...

Pyydän anteeksi, jos kuulostan pilkalliselle. Se ei ole tarkoitukseni, mutta myönnän, että koko elämänkokemukseni niin omalta kuin tuntemieni ihmisten kohdalta saa ajattelemaan tuollaisen varmistelun sekä naurettavaksi että ennen kaikkea aika surulliseksi.

Onnea todennäköiseen liittoosi. Toteutukoon statistiikka kohdaltasi sopivilta ja toivomiltasi osin.
*hymy*

mun kahden lapsen isä on mua 20 vuotta vanhempi=)
ikäerosta ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, oikeastaan hyötyä vain.
erottu ollaan juu, mutta se ei liity millään tavalla ikä kysymyksiin, ihan oli muut syyt erossa.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22315988:
Ap kylläkin kysyi olennaisia asioita ja te selitätte vain niitä positiivisimpia. Yksi erittäin olennainen asia on että mies voi kuolla paljon aikaisemmin mutta teistä se on kai vain sivuseikka tai kiellätte sen tapahtumisen. Minusta tuo on silloin oman valinnan tyrkyttämistä.

Olennaista ei minulle ole se, että kumppani saattaa kuolla aikaisemmin. Olennaista minulle on se, että ei ole mitään olennaista ongelmaa, joka johtuisi ikäerosta.

Mä olen seurustellut 19 vuotta vanhemman miehen kanssa. Suhde loppui ihan muihin syihin kuin ikäeroon. Ikä on vain numeroita.

Ja miten niin yli 50v. mies ei ole enää panokunnossa. :whistle:

Ei teille kannata selittää asioita, olette sitä tyyppiä että omat valintanne ovat ainoita oikeita. Onneksi minulla on tunteiden lisäksi myös järkeä päässä ja olen jättänyt puolikuolleet miesehdokkaat omaan arvoonsa.
Aloittajalle sanon sen, että mieti myös sillä järjellä! Nyt voit tosiaan vielä unohtaa kyseisen miehen ja löydät varmasti lähempänä omaa ikääsi olevaa seuraa. Onnea elämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22316050:
Ei teille kannata selittää asioita, olette sitä tyyppiä että omat valintanne ovat ainoita oikeita. Onneksi minulla on tunteiden lisäksi myös järkeä päässä ja olen jättänyt puolikuolleet miesehdokkaat omaan arvoonsa.
Aloittajalle sanon sen, että mieti myös sillä järjellä! Nyt voit tosiaan vielä unohtaa kyseisen miehen ja löydät varmasti lähempänä omaa ikääsi olevaa seuraa. Onnea elämääsi.

miks pitää ajatella noin että "tauno olis hyvä ihana ja turvallinen mies,ketä rakastan varmasti..mutta en voi ottaa sitä miehekseni koska hän voi kuolla aikasemmin?? "

johan se on nähty että nykymaailmassa melkein nuoriso kuolee ennen vanhempiaan, eikä tommosia asioita kannata miettiä.

se joka pelkää kuolemaa pelkää rakastaa

Alkuperäinen kirjoittaja eituumitään;22316050:

Järkiliittoa toivova voi ottaa yhteyttä esim. avioliittotoimistoihin ympäri maailman.

Kukin tekee omat päätöksensä ja ainoa, joka tässä saarnaa oman valintansa autuaaksi tekevää voimaa, olet nähdäkseni sinä, "eituumitään".:)

Minun mielestä ikäerolla ei ole väliä kun ihmiset ovat aikuisia, siinä vaiheessa kun toinen osapuoli on alle 18 vuotias ja toinen osapuoli häntä 20 vuotta vanhempi alkaa minun herätyskellot soida!! Se on minusta sairasta jos 20 vuotta vanhempi äijä tahtoo seurustella 15-16 vuotiaan tyttösen kanssa ja sama toisi päin, että jos olisi 15 vuotias poika ja 20 vuotta vanhempi nainen... Se on sairasta ja kuuluukin jo poliisille nuo jutut. Saa kommentoida!

Te valehtelette ap:lle päin näköä että ei olisi mitään huonoja puolia noin suuressa ikäerossa. Ehkä olette joutuneet niin paljon puolustelemaan että olette alkaneet itse uskoa valheeseen. Sen takia niitä avioerojakin tulee niin paljon, kun rakastutaan ihmiseen mutta ei ajatella suhteen tulevaisuutta. Miksiköhän Scarlett ja Clementine ovat eronneet? Ei siihen kuitenkin olisi ikäero vaikuttanut jollain tavalla?
Puhutte nyt niin kuin minä olisin valitsemalla valinnut "valioyksilön" miehekseni mutta asia ei ole niin, yksinkertaisesti vain jätin valitsematta ne joiden kanssa suhde olisi todennäköisesti päättynyt ennenaikaisesti.

Yksi "huono puoli" todellakin on... Äijä voi saada ns. eläkeläisviisumin Malesiaan, oleskelulupineen kaikkineen, ennen minua. Paitsi jos menemme naimisiin, silloin minäkin saan sen automaattisesti.

Kauan jouduin tätäkin pohtimaan.

Lupaan kertoa, jos muita tulee mieleeni. Tuokaan tuskin kovin oleellinen juttu tulee olemaan.

Yhteistyössä