Puhuin äidin kanssa........

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
http://kaksplus.fi/keskustelu/t969571 ja hän sanoi ettei tarvi mitään tehdä eikä mennä oikeukseen,hän usko ettei isä haluanut kenelle meistä mitään.Hän sanoi että jatkakaa elämää ja unohtakaa koko juttu,koska sen takia ei tarvi liika enää stressaa.Hän ei halua että sisko menee oikeukseen sen hullun kanssa :(

Kannattaako siskosi mennä oikeuteen siellä virossa jos pahimmassa tapauksessa lähtee henki?? Antakaa asian olla ja elätte elämäänne. Sulla on liikaa murehdittavaa kun joka asiasta pitää valvoa yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:hug:

Ehkä isäsi oli jossain hankalassa tilanteessa.

Mistä siitä tietä?Nyt niin ristiriitainen mieli

Ei tiedäkään. Minkälaiset välit sulla oli isääsi?

Oikeasti koko lapsuus hän oli aina poissa,hänellä ei ikinä ollut rahoja vaikka hyvää työpaikka hänellä oli,hän oli myös aina vihainen joskus jopa väkivaltainen.Kun mä muutin Suomeen hän ei halunut nähdä minut koska oli todella vihainen että mä lähden äidin kanssa(sen takia koska mä asuin hänen/mun isän kanssa ennen)Ok sitten mä olin matkustanut aika usein Viroon itse ,mutta hän ei puhui kovin paljon mun kanssa,sitten mä lopetin välit itse enkä nähnyt hänet 5 vuotta,mutta hän tuli itse meille ja soiti että on tulossa ja että halua nähdä minut se oli 13.10 kun hän tuli eli 5kk sitten,hän oli niin hieno silloin,leikki aina lapsien kanssa,kaikki oli voi sanoa hyvin......

Jos virossa sama systeemi kuin täällä, ei tarvii mennä oikeuteen. Ihminen voi testamentata puolet omaisuudestaan, puolet menee väkisin lapsille, jos lapsia siis hengissä on! Kukaan (jolla on lapsia) ei vaan voi testamentata kaikkea omaisuuttaan kenelle haluaa, lapset saa puolet.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinkku:
Kannattaako siskosi mennä oikeuteen siellä virossa jos pahimmassa tapauksessa lähtee henki?? Antakaa asian olla ja elätte elämäänne. Sulla on liikaa murehdittavaa kun joka asiasta pitää valvoa yöt.

Ei ehkä kannatta :( nyt päässä kaikki ajatukset mitä vaan voi olla pyörivät,miten niistä pääsen eroon?

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Jos virossa sama systeemi kuin täällä, ei tarvii mennä oikeuteen. Ihminen voi testamentata puolet omaisuudestaan, puolet menee väkisin lapsille, jos lapsia siis hengissä on! Kukaan (jolla on lapsia) ei vaan voi testamentata kaikkea omaisuuttaan kenelle haluaa, lapset saa puolet.

Mutta sisko oli tänään notaarin luona ja hän/isä teki koko omaisuus hänen nimelle,en tajua miks hänelle kerrottiin ettei hän saa mitään?

mä olin lukenut aika paljon tänään tästä ja mun mielestäni jos testamentti hän ei olisi tehnyt sitten vast me saimme puoli,mä olen ehkä väärässä,mutta mä annan vielä miehille lukemista,kun hän tajua enemmän kuin mä näist asioista

Mitään omaisuutta ei välttämättä ole. Aikoinaan isäni sai kirjeen lakiasiaintoimistosta, kun hänen siskonsa kyseli isänsä (minun isoisäni) perinnön perään. Tosiasiassa mitään perittävää ei ollut. Isoisä oli eläessään myynyt maatilan sedälleni. Ehkäpä tätini luuli olevansa oikeutettu saamaan rahoja, sillä isäni oli avustanut siskoaan rahallisesti isoisän kuoleman jälkeen.

Toinen tapaus lähipiirissä on vastaavanlainen. Eräs henkilö uskoi isällään olevan suuret talletukset, jotka oli saatu hyvällä paikalla olevan maatilan myynnistä. Hänelle olikin aikamoinen yllätys, kun hänen isänsä näytti talletustodistuksia. Rahaa olikin talletuksessa vain 10.000 euroa. Saapa nähdä, mitkä tulevat olemaan puheet tämän henkilän perinnön jaon jälkeen. Varmasti osa hänen lapsistaan uskoo, että joku on vienyt rahat, kun mitään jaettavaa ei tule olemaan, vaikka aina on puhuttu suurista talletuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitään omaisuutta ei välttämättä ole. Aikoinaan isäni sai kirjeen lakiasiaintoimistosta, kun hänen siskonsa kyseli isänsä (minun isoisäni) perinnön perään. Tosiasiassa mitään perittävää ei ollut. Isoisä oli eläessään myynyt maatilan sedälleni. Ehkäpä tätini luuli olevansa oikeutettu saamaan rahoja, sillä isäni oli avustanut siskoaan rahallisesti isoisän kuoleman jälkeen.

Toinen tapaus lähipiirissä on vastaavanlainen. Eräs henkilö uskoi isällään olevan suuret talletukset, jotka oli saatu hyvällä paikalla olevan maatilan myynnistä. Hänelle olikin aikamoinen yllätys, kun hänen isänsä näytti talletustodistuksia. Rahaa olikin talletuksessa vain 10.000 euroa. Saapa nähdä, mitkä tulevat olemaan puheet tämän henkilän perinnön jaon jälkeen. Varmasti osa hänen lapsistaan uskoo, että joku on vienyt rahat, kun mitään jaettavaa ei tule olemaan, vaikka aina on puhuttu suurista talletuksista.

Mutta mä tiedän että mun isällä on omaisuus olen 100%varma että on,ainakin mun isoisällä ja isoäidillä on asunto kolmio sitten mökki ja maatilla,mun mummi nyt panikissa koska hän sanoi hän vaikka poltta kaikki mutta ei anna kenelle omia rahoja oma omaisuus.Mun isällä on asunto ja pankissa rahoja,hän saanut niistä rahoista joka kuukausi korko ja korko meni heti hänen kaverin tilille.En yhtään tie minkä takia!!!Mutta tiedän että omaisuutta on ja mun mummi teki todella ison virhen että annoi koko omaisuus mun isälle teki siis testamentti ja isä teki testamentti hänen kaverille,eli niin vaikea tilanne tämä on,todella vaikea,mutta emme voi mitään,miksi jopa jos isoäiti on elossa hänkin ei voi mitään tehdä?

Mutta sisko oli tänään notaarin luona ja hän/isä teki koko omaisuus hänen nimelle,en tajua miks hänelle kerrottiin ettei hän saa mitään?

En todellakaan tiedä. Mutta suomessa tämä asia on 100% varmasti niin, että testamentilla voi antaa omaisuudestaan vaan puolet. Ja luulisin et virossa sama homma. Mut en tiedä.

En todellakaan tiedä. Mutta suomessa tämä asia on 100% varmasti niin, että testamentilla voi antaa omaisuudestaan vaan puolet. Ja luulisin et virossa sama homma. Mut en tiedä.
hän käy kuitenkin vielä kerran notaarin luo 19päivä,sitten saamme enemmän tietoa,EHKÄ,voi kun mun äiti ei halua,että sisko menisi taas notarille

Jos isoäitisi on vielä elossa, niin hän voi muuttaa testamenttinsa. Eihän elävän ihmisen omaisuutta voi viedä vaikka testamentti olisikin ja testamentin saaja kuollut. Tietääkseni isoäitisi omaisuus ei ole isäsi omaisuus, vielä.

Jonkun verran sun juttuja seuranneena haluaisin todeta, että äitisi on oikeassa. On todella loukkaavaa vainajan tahtoa kohtaan alkaa kiistämään testamenttia. Hän on tahtonsa ilmaissut. Jos tuo testamentti on tehty 'pakon edessä' hänellä on ollut mahdollisuus tehdä kuitenkin uusi testamentti, joka olisi kumonnut tuon testamentin...

hän käy kuitenkin vielä kerran notaarin luo 19päivä,sitten saamme enemmän tietoa,EHKÄ,voi kun mun äiti ei halua,että sisko menisi taas notarille

Ihmisellä on oikeus testamentata KOKO omaisuutensa vaikka katukissojen hyväntekeväisyyteen. Perillisistä on sitten kiinni, haluavatko kunnioittaa vainajan tahtoa, vai alkaa vaatimaan omaa lakiosaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä Viron käytännöstä mutta Suomessa näin:
Jos isoäitisi on vielä elossa, niin hän voi muuttaa testamenttinsa. Eihän elävän ihmisen omaisuutta voi viedä vaikka testamentti olisikin ja testamentin saaja kuollut. Tietääkseni isoäitisi omaisuus ei ole isäsi omaisuus, vielä.
Kiitos tästä,musta vähän tuntu kun se mies tai nainen kenen kanssa sisko puhui tänään,kenellä mun isä siis teki testamentti yrittä huijata tai puolustella sen kaveri,kun en voi itsekin uskoa että elävä ihminen ei voi tehdä mitään,mutta kaikki on mahdollista ,koska Venäjällä,miks Venjäjällä on niin paljon puumejä jotka asuvat ulkona,koska liian TYHMÄ laki sielä on ja ihmiset voivat tehdä vaikka mitä saadakseni jotain

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Jonkun verran sun juttuja seuranneena haluaisin todeta, että äitisi on oikeassa. On todella loukkaavaa vainajan tahtoa kohtaan alkaa kiistämään testamenttia. Hän on tahtonsa ilmaissut. Jos tuo testamentti on tehty 'pakon edessä' hänellä on ollut mahdollisuus tehdä kuitenkin uusi testamentti, joka olisi kumonnut tuon testamentin...

sama mieskin sano että jos hän halusi,hän olisi mennyt ja tehnyt uus testamentti,itse hän valitsi häntä.Pakko siskollekin sanoa että jäätä hänet rauhaan ,mielummin hoidetaan mun isoisän ja isoädin asioita ettei hän edes saa heidän omaisuutta