Puheterapiassa sanottua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TYTÖN ÄITI"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TYTÖN ÄITI"

Vieras
nyt hieman pelottaa tuleeko tyttärelleni sama kohtalo kuin minulle, tyttö on 4 vuotta ja on jonkun aikaa käynyt puheterapiassa, eli puheen ymmärtämisessä on jotain häikkää parin viikonpäästä joudutaan molemmat vanhemmat menemään kuulemaan jonkinlainen tuomia terapia käynneista, viime kerralla sanoivat että ehkä joudutaan alkaa miettimään ehkä oisko päiväködinvaihto pienempään ryhmään,

jatkotutkimuksiin tytttö joutuu koska on ruukannut toistaa asioita eikä aina ymmärrä asioita,puheenymmärryksessa on vaikeuksia puolin ja toisin

itse olen käynyt peruskoulun niin sanotusa apukoulussa 9 vuotta ja todelllakin kuullut asiasta joka käänteestä siitä ja joutunut koulukiusatuksi myös ja sitä en todellakaan tahdo tyttärelleni peruskoulu oli minulle aikamoinen helvettiä

Onneksi tyttö on vielä pieni, kun ajoissa aletaan tutkimaan ja auttamaan niin tulokset on usein hyviä. Ja nykyään tiedetään näistäkin asioista jo paljon enemmän mitä silloin, kun me äidit oltiin lapsia.

Ei se helppoa siltikään vanhemmille ole....halaus teille :hug:

Toisaalta ilman sitä "apukoulua" saattaa olla koko loppuelämä yhtä helvettiä kun ei opi asioita ja putoaa koulutus- ja työelämän kärryiltä. Hyvähän se on että tyttäresi saa kaiken mahdollisen avun vaikeuteensa. Ajat ovat myös muuttuneet, nykyään ei se apukoulun leima ole enää niin suuri ja pysyvä.

no mikäs se sun oma diagnoosi sitten oli? dysfasia? eli nykyinen kielen kehityksen häiriö.

en oo kuullukkaan mistään ihmeen apukoulusta

oma lapseni menee pienryhmään ja olen tyytyväinen asiasta

Toisaalta ilman sitä "apukoulua" saattaa olla koko loppuelämä yhtä helvettiä kun ei opi asioita ja putoaa koulutus- ja työelämän kärryiltä. Hyvähän se on että tyttäresi saa kaiken mahdollisen avun vaikeuteensa. Ajat ovat myös muuttuneet, nykyään ei se apukoulun leima ole enää niin suuri ja pysyvä.

Näin se on ja ilman erityisopetusta tulee mitä suuremmalla varmuudella kiusatuksi vielä enemmän. Ota vastaan vaan kaikki apu mitä annetaan. Päiväkodin erityisryhmissä on asiantuntevia henkilöitä ja koulussa pienluokassa opetusta saa yksilöllisesti omien tarpeiden mukaan.

en itse tiedä mikä minulla oli diagnoosi mutta ilmeisesti olin hieman hidasoppimaan ni sen taki jouduin sinne kouluun, pari ammatillista koulutusta olen kuitenkin käynyt ja valmistunut ja nyt vaki työ jossa nautin olla lapsuuteni ei kuitenkaan ollut ruusuinen ja syy oli ainoastaan se missä olin koulussa:/ tietysti sitä syyttää itseään:(

Yhteistyössä