Puhelinhäirikkö ei usko, että isäni on kuollut?

16.07.2011
228
0
16
Eli isäni kuoli perjantaina...

Otin isän kännykän, jossa on prepaidia jäljellä lähes 80 euroa, koska asiainhoidoista tuli minulle niin iso puhelinlasku. Loput asiat hoidan tällä prepaidilla, koska mun mielestä on turha heittää sitä hukkaan.

Ongelmana on, että yksi, joka oli nimikirjaimilla tallennettu isän kännyyn soitti kerran, mutta löi luurin korvaan kun vastasin. Sen jälkeen on soitellut tuntemattomalla ja lyönyt luuria korvaan. Lähetin jo ensimmäisen puhelun tultua tekstarin, että "Hei, olen **, isäni ** on kuollut perjantaina.

Ei tunnu uskovan ei. No, kyllähän toi lakkaa kun prepaidit on käytetty, mutta uskomatonta touhua silti.

Muistan jo isän eläessa, että isä jätti vastaamatta jonkun naisen puheluihin, ainakin, kun olin itse paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26973017:
Niinpä tietysti. Anteeksi ja osanotto

:laugh: Ei ole anteeksipyydettävää. Mulla on niin kiero huumorintaju, että nauroin eilen vedet silmissä, kun veli uhkasi vastata häirikölle death-metal mörinä-äänellä "EIKKA HAUDAN TAKAA"!!!

Kiitos kaikille osanotoista. Älkää vihatko mua.

• Tykkää
Reactions: Blade
Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;26973042:
:laugh: Ei ole anteeksipyydettävää. Mulla on niin kiero huumorintaju, että nauroin eilen vedet silmissä, kun veli uhkasi vastata häirikölle death-metal mörinä-äänellä "EIKKA HAUDAN TAKAA"!!!

Kiitos kaikille osanotoista. Älkää vihatko mua.

Mulla oli samanlainen huumorintaju alkuvuodesta, kun oma isä kuoli. Sitä on varmaan sen verran shokissa että viljelee kaikkea kummallista. :) Sitten kun on aivot narikassa niin tulee tyhmäiltyä kaikkea, unohtuu hiusvärit päähän kun lähtee kylille ja kertoo kaupan kassalla että "pesukone", kun pitäs sanoa kiitos..

Jokainen suree tavallaan, jos joku sen takia vihaa niin ei oo ikinä itse menettänyt ketään. Ja mun isä ei ois ainakaan ikinä halunnut, että me masennutaan ja itketään sen perään viikkotolkulla, väännettiinhän huumoria silloin kun se oli hengissäkin...

Kaikkea hyvää teille, kova koitos on edessä vielä perukirjojen ja hautajaisten kanssa.

[QUOTE="Piipii";26973111]Mulla oli samanlainen huumorintaju alkuvuodesta, kun oma isä kuoli. Sitä on varmaan sen verran shokissa että viljelee kaikkea kummallista. :) Sitten kun on aivot narikassa niin tulee tyhmäiltyä kaikkea, unohtuu hiusvärit päähän kun lähtee kylille ja kertoo kaupan kassalla että "pesukone", kun pitäs sanoa kiitos..

Jokainen suree tavallaan, jos joku sen takia vihaa niin ei oo ikinä itse menettänyt ketään. Ja mun isä ei ois ainakaan ikinä halunnut, että me masennutaan ja itketään sen perään viikkotolkulla, väännettiinhän huumoria silloin kun se oli hengissäkin...

Kaikkea hyvää teille, kova koitos on edessä vielä perukirjojen ja hautajaisten kanssa.[/QUOTE]

On kyllä älytöntä paperibyrokratiaa, kun ihminen kuolee. Kiitokset ymmärryksestä! Mä huomaan kanssa sohlaavani koko ajan kaiken kanssa.

• Tykkää
Reactions: Blade
[QUOTE="hmm";26976563]johan tli nopeaan kuolitodistus jos perjantaina meni ;) sori vaan mutta nyt meni uskottavuus..
Törkeää muuten edes moisella asialla leikkiäkään.[/QUOTE]

Itse olet törkeä. Pienessä kaupungissa ja sairaalassa ei kestä kauaa. Isä haetaan maanantaina ja viedään Jyväskylään krematorioon. Hautausluvan sain jo maanantaina ja hoidin virkatodistukset, lainhuudatuspaperin hain uurnanlaskua varten, kävin pankissa ja oikeusaputoimistossa.

[QUOTE="hmm";26976563]johan tli nopeaan kuolitodistus jos perjantaina meni ;) sori vaan mutta nyt meni uskottavuus..
Törkeää muuten edes moisella asialla leikkiäkään.[/QUOTE]

Kuinka kehtaat tulla tällaiseen ketjuun mölisemään tuollaisia?

Osanotto ap:lle.

Kiitos osanotosta vieras :) Nyt alkoi kiinnostamaan, että kuinka kauan ne isommissa paikoissa munii noiden todistusten päällä? Jos on kyseessä vainaja, jolle ei ruumiinavausta tehdä. Nämähän on tärkeitä papereita, joita tarvii, jotta saa asioita hoidettua.

Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;26973135:
On kyllä älytöntä paperibyrokratiaa, kun ihminen kuolee. Kiitokset ymmärryksestä! Mä huomaan kanssa sohlaavani koko ajan kaiken kanssa.

Noista sohlauksista vois kirjottaa kirjan.

Viime aikojen paras oli, kun lopetin isän määräaikaisen lehtitilauksen, niin kysyivät haluanko vaihtaa osoitteen johonkin muuhun. Menin ihan hämilleni ja änkytin, ettei hautausmaalle kai voi lähettää postia. Toinen tietysti oletti minun kääntävä lehden vaikka omaan osoitteeseeni. :D

• Tykkää
Reactions: Sadana ja Blade
Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;26976680:
Kiitos osanotosta vieras :) Nyt alkoi kiinnostamaan, että kuinka kauan ne isommissa paikoissa munii noiden todistusten päällä? Jos on kyseessä vainaja, jolle ei ruumiinavausta tehdä. Nämähän on tärkeitä papereita, joita tarvii, jotta saa asioita hoidettua.

Hautausluvan sai, kun kävi noutamassa vainajan (kuoli perjantaina, haettiin keskiviikkona). Kuolinsyyn sai muutamassa päivässä soittamalla, oisko ollut tiistai.

Yhteistyössä