Puhelimeen estoja ekaluokkalaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nitä maksaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nitä maksaa?

Vieras
Ekaluokkalainen tarvitsee puhelinliittymän. Ihan tavallista halpaa perusliittymää olen ajatellut. Netistä saisi tilattua ilmaiseksi.

Miten siihen saa estoja? Sellaisia, ettei voi soittaa palvelunumeroihin, ulkomaille tai mennä nettiin? Pitääkö soittaa erikseen asiakaspalveluun? Onko estoissa jokin kuukausimaksu?

Saunalahdella voi ainakin itse hallinnoida liittymää netissä ja tehdä muutoksia. Meidän pojan estot eivät ole maksullisia.
Saldo tiedotteet ja rajat ovat mutta jos käy itse katsomassa netistä saldon niin se ei maksa mitään.

kannattaa ottaa joku pieni paketti, ettei tule yllärilaskua =)

ja maksullisiin esto, en tiedä saako nettiä estettyä mitenkään? siihenkin ehkä kannattaa ottaa joku kuukausimaksullinen juttu, ne jää helposti päälle jos kovasti räplää ja veloitetaan surffauksen mukaan.

[QUOTE="hhh";26654789]kannattaa ottaa joku pieni paketti, ettei tule yllärilaskua =)

ja maksullisiin esto, en tiedä saako nettiä estettyä mitenkään? siihenkin ehkä kannattaa ottaa joku kuukausimaksullinen juttu, ne jää helposti päälle jos kovasti räplää ja veloitetaan surffauksen mukaan.[/QUOTE]

Nettiin pääsyn voi estää ottamalla sellaisen liittymän jossa ei ole nettiyhteyttä.
Meillä on 11v pojalla sellainen . Kotona pääsee kyllä wifin kautta nettiin ilmaiseksi puhelimella.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26654795:
turvallisin tuon netin kannalta on tosiaan se, että ottaa netti liittymän. meidän tytöllä on sellainen ja maksaa euron kuukaudessa. mutta sitten siihen liittymään ei saldorajaa saa, että omat huonot puolensa siinäkin.

tai siis jos on pakettijuttu niin ei saa saldorajaa, näin mulle sanottiin. eli siis tekstareita ja puhelua tietyn verran.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26654795:
turvallisin tuon netin kannalta on tosiaan se, että ottaa netti liittymän. meidän tytöllä on sellainen ja maksaa euron kuukaudessa. mutta sitten siihen liittymään ei saldorajaa saa, että omat huonot puolensa siinäkin.

Kukaan jolla on vähänkin järkeä päässä ei ota ekaluokkalaiselle nettiä kännykkään, noin pientä lasta ei pidä päästää yksinään nettiin. Se kannattaa sulkea kokonaan kännykkäliittymästä.

Älypuhelin voi olla riski lapselle
http://www.hs.fi/juttusarja/penaali/artikkeli/Älypuhelin+voi+olla+riski+lapselle/1329103728131

[QUOTE="joo";26654801]Nettiin pääsyn voi estää ottamalla sellaisen liittymän jossa ei ole nettiyhteyttä.
Meillä on 11v pojalla sellainen . Kotona pääsee kyllä wifin kautta nettiin ilmaiseksi puhelimella.[/QUOTE]

Itselläni on Saunalahden perusliittymä, mutta sillä ainakin pääsee nettiin. Olen joskus vahingossa räplännyt itseni sinne. Samaa liittymää ajattelin lapsellekin, ainakin samaa puhelinoperaattoria. Tämä nettijuttu kuitenkin mietityttää.

Millä operaattorilla on nettiyhteys vain euron kuukaudessa?

Suosittelen lämpimästi seuraavia:
1) saldoraja, on toki maksullinen palvelu mutta haitaako se?
2) estot ulkomaanpuheluihin, viihdepalvelu- sekä yleishyödyllisetpalvelunumerot (0700 ja 0600 alkuiset)
3) palvelutekstiviesti esto (ei saa chattailtyä tai tilattua soittoääniä tai habbo hotelliin tavaraa)
4) data -esto niin ei pääse myöskään nettiin.

Vaikka se oma kullannuppu uskoisi vanhempiaan aivan kaikessa eikä tee koskaan yhtään mitään kiellettyä a)vahinkoja voi sattua b)uteliaisuus yllättää ja kokeilee kuitenkin c)kaverit lainaa kännykkää..

Olen olllut matkapuhelinoperaattorilla laskutuksessa ja luotonvalvonnassa töissä ja näitä puheluita tuli useita kuukaudessa kun äidit soittaa että lasku on virheellinen kun ei heidän teinityttö kyllä yöllä mitään tekstiviestejä lähettele (just joo)

[QUOTE="aapee";26654829]Itselläni on Saunalahden perusliittymä, mutta sillä ainakin pääsee nettiin. Olen joskus vahingossa räplännyt itseni sinne. Samaa liittymää ajattelin lapsellekin, ainakin samaa puhelinoperaattoria. Tämä nettijuttu kuitenkin mietityttää.

Millä operaattorilla on nettiyhteys vain euron kuukaudessa?[/QUOTE]

Sen nettiyhteyden saa suljettua liittymästä ihan helposti.

muistan kun itsellä oli kahdella vanhimmalla pojalla kännyt, joissa saldoraja. no mentiin ruotsiin ja siellä sellainen puhelin jossa oli tuo raja ei toiminut, joten siksi aikaa poistettiin raja käytöstä. se tuli kalliiksi, vaikka kuinka selvitin pojille, että myös vastaaminen maksaa ja että puhelinta käytetään vain silloin kun tarvii kotiväkeen olla yhteydessä, olivat jo sen verran isoja, että pystyivät laskettelemaan ilman koko aikaista vartijaa mukana. sitten tuli puhelin lasku. oli markka aika ja toinen pojista oli soittanut ja vastaillut puhelimeensa 750 markan edestä.

Eipä ekaluokkalainen tarvitse vielä nettiyhteyttä puhelimeensa. Isommilla on syytä laittaa myös data roaming- esto, ettei tule yllätyksiä vaikkapa laivalla käydessä = surffailu ulkomailla tulee kalliiksi.

muistathan sitten suojata myös kännykän asiallisesti! mm. http://www.designskins.fi voit hankkia lapsellesi ihan millaiset haluaa : )

Osallistuttiin itse siihen Juissin tuunaus-kampanjaan, jossa sai keräämällä ilmaiset kuoret ja lapset on ollut ihan innoissaan! Oman näköiset puhelimet kaikilla.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26654866:
muistan kun itsellä oli kahdella vanhimmalla pojalla kännyt, joissa saldoraja. no mentiin ruotsiin ja siellä sellainen puhelin jossa oli tuo raja ei toiminut, joten siksi aikaa poistettiin raja käytöstä. se tuli kalliiksi, vaikka kuinka selvitin pojille, että myös vastaaminen maksaa ja että puhelinta käytetään vain silloin kun tarvii kotiväkeen olla yhteydessä, olivat jo sen verran isoja, että pystyivät laskettelemaan ilman koko aikaista vartijaa mukana. sitten tuli puhelin lasku. oli markka aika ja toinen pojista oli soittanut ja vastaillut puhelimeensa 750 markan edestä.

Meillä on pojilla puhelimessa estot että se käyttää ainoastaan oman operaattorin verkkoa eli ei tule yllärilaskuja jos vaikka matkustelee rajan pinnassa tai ulkomailla.

[QUOTE="vieras";26654852]Sen nettiyhteyden saa suljettua liittymästä ihan helposti.[/QUOTE]

Miten?

Pitääkö kirjautua Saunalahden nettisivuille? Minulla ei ole tunnuksia tai olen hukannut ne. Pitää hankkia uudet.

[QUOTE="aapee";26655465]Miten?

Pitääkö kirjautua Saunalahden nettisivuille? Minulla ei ole tunnuksia tai olen hukannut ne. Pitää hankkia uudet.[/QUOTE]

Hain liittymän suoraan myymälästä ja siinä yhteydessä tehtiin sulkuja.

Liittymää voi hallita myös nettisivujen kautta, mutta niihin tarvitset tunnukset.

Soittamalla asiakaspalveluun, voi liittymän ominaisuuksia myös hallinnoida.

[QUOTE="aapee";26657223]Onko omasta puhelimestani prepaidiin soittaminen kalliimpaa kuin normiliittymään? En saanut Saunalahden sivuilta selvää.[/QUOTE]

Ei ole jos on sama palveluntarjoaja ku sulla.

[QUOTE="aapee";26657223]Onko omasta puhelimestani prepaidiin soittaminen kalliimpaa kuin normiliittymään? En saanut Saunalahden sivuilta selvää.[/QUOTE]

Prepaidiin ei pysty laittamaan mitään estoja.

[QUOTE="aapee";26662362]Tietääkö joku, mitä nämä estot maksavat? Onko niissä kuukausimaksu vai kertakytkentämaksu?[/QUOTE]

Meillä on Saunalahden Norppa, estot eivät maksaneet mitään.
Ainoastaan saldoraja maksaa 3 €/kk (pienin saldopalvelun rajasumma on 10 €).