Puhdistuspyyhe vai vesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Aivan järkyttävää miten usein täälä törmää siihen että äidit käyttää puhdistuspyyhkeitä päivittäin vauvan ja lasten pesuissa! siis täh? onko laiskuuden huippu ettei jaksa viedä lasta raanan alle pesulle??
mulla ei tuu kuuloonkaan käyttää niitä tahmapyyhkeitä muuten kun pakosta! reissussa ollessa ne on käteviä,mut en todellakaa kotona käytä paitsi vauvan aivan pienet kakat niillä on sievä pyyhkästä,mut kyl vesipesu on kaikkein paras tapa minkä oon kokenut. ja kädet saippualla ja vedellä eikä millää puhistuspyyhkeillä. hyi olkoot ja naamaan mä en niitä pyyhkeitä tunge! ällöttävän tahmeitaki...yäk.

ja toinen mikä ihmetyttää on ettei pestä vaippaikäsen tenavan pyllyä aamuin ja illoin vaan ainoastaan ku kakka. miten ihmees voitte antaa lapsen olla koko päivän ja ehkä pariki päivää niin ettei pyllyä pestä ? jos on vaipat nii se pissa haisee vaikka on kuinka imukykysiä vaippoja. mua ainakin ällöttää aamulla kun otan sen täyden vaipan pois,en vois kuvitellakkaan etten pesis lapsen pyllyä! HYI! pesulle siis akat siitä älkääkä olko niin laiskoja! mietippä ite et oot rätti housuissa yötä päivää etkä pese presettäs,miltä tuntus?virtsaa täynnä????

Pesen aina vedellä, kun on normaali iho. Mökillä kyllä käytän pyyhkeitä, kun ei ole juoksevaa vettä.

Ja pyllyä pestään kun tulee kakka. Iltaisin käydään n. joka toinen päivä kylvyssä, muuten en turhaan pese vauvankaan pyllyä. Kädet ja kasvot pestään aina syönnin jälkeen.

Mä toimin samoin ku AP mutten ole törmänny moiseen puhdistuspyyhe-ilmiöön täällä Suomessa mutta katsoessani nelosella näytettyä Meille tuli vauva-sarjaa, siinä en nähnyt kertaakaan että vauvan peppua ois vedellä pesty,aina otettiin pyyhkeet rasiasta.. :x

Samoilla linjoilla ap:n kanssa. Tyttö 1v 2kk ja pylly pestään aamulla, illalla ja aina kakan jälkeen. En vois kuvitellakaan, että en aamulla pesisi vaipoissa hautunutta pyllyä. :x

Puhdistuspyyhkeitä ei käytetä. Ne haiseekin niin pahalle...

Pestään aamuin illoin pylly, samoin kakan jälkeen. Ja MÄ olen noiden "tahmapyyhkeiden" suurkuluttaja. Musta niillä on niiiin kätevä pyhkästä ruokailun jälkeen tytsyn kädet ja nassu. Naaman vesipesussa tahtoo aina kastua paita, niin kätsempää näin. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne tyllerö:
kaveri kerto että noilla puhdistuspyyhkeillä lähtee maali käsistä paremmin ku vesi+saippua pesulla =)

Siskon tyttö piirsi mun näppikseen mustalla tussilla. Millään ei irronnut. Paitsi kun sisko kävi ostamassa puhdistuspyyhkeitä, niin johan hävisi tussin jäljet. :o

Mä kerron miksi mä en pese jätkän peppua muutoin kuin kakan kanssa, vaikka käyttää vielä yövaippaa (ja kyllä, vaipassa on usein pissat kun aamulla herää ). Nyt juuri en valokuvia saa, kun poitsu jo nukkuu, mutta tälläkin hetkellä pylly on ihan naarmuille raavittu, siis pyllyposket tässä tapauksessa. On niin kuiva iho ja kutiseva, että en todellakaan yhtään ylimääräistä vesipesua tee: mieluummin käytän vaikka niitä tahmapyyhkeitä (tosin tällä hetkellä en niitäkään aamuisin ). Tuuletus on paras keino: vaippa heti unien jälkeen pois ja sitt saa ilman juoksennella päiväuniin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Pestään aamuin illoin pylly, samoin kakan jälkeen. Ja MÄ olen noiden "tahmapyyhkeiden" suurkuluttaja. Musta niillä on niiiin kätevä pyhkästä ruokailun jälkeen tytsyn kädet ja nassu. Naaman vesipesussa tahtoo aina kastua paita, niin kätsempää näin. :saint:

meillä pyyhitään tytön kasvot ja kädet ruokailun jälkeen kostutettuun harsoon

tyttö,alusta saakka pessyt olen pepun..Nyt noin kk sitten ounastelemani atooppinen iho todennettiin neuvolassa..Joten pikku kakatkin tätä nykyä kosteuspyyhkeellä poistan :|
Eipä ole kivaa myöskään meidän perheen kohdalla..Kerta,tai maksimissaan 2kertaa viikossa saadaan suihkussakaan käydä..Tyttö tykkää suihkuttelusta kovin ...Mutta meitähän on moneen junaan..
Itse en taas ymmärrä lapsen alituista asvaamista..vaikkakin atoopikko lapsen äiti olenkin :D
Meillä siis 3xpäivässä..
Mutta siis ns.turhaa rasvaamista,esim pakkasesta jostuvaa iho-oiretta tms..Pienen iho alkaakin sitten vaatimaan kosteutusta koko ajan..
Tietäähän sen itestään,kun pesee meikit pois,jos ei heti kasvoja rasvaa,niin johan kiristää :D
Heh,vähän sivuraiteella mennään...

Alkuperäinen kirjoittaja no:

juu ja talouspaperi on kätevä kun kostuttaa ;) ei tarvita tahmapyyhkeitä!

Meillä käytetään noita kosteuspyyhkeitä kakkapyllyn puhdistamiseen ja joskus kasvojen/käsien puhdistamiseenkin. Tuo poju on laitokselta asti pelännyt vettä ja raukka ihan tärisee aina kun pesee pyllyä tai mennään kylpyyn. Sitä paitsi pojan iho on pysynyt hyvänä näin, ikinä ei ole vaippaihottumia tmv ollut. Ja vain talkkia käytän pyllyyn, jos jotain on tarvis laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

juu ja talouspaperi on kätevä kun kostuttaa ;) ei tarvita tahmapyyhkeitä!

talouspaperi menee riekaleiksi jos sen kostuttaa ja sitä nukkaa on sitte joka puolella. Ei ole tahmapyyhkeen voittanutta kikkaskonstia, sanotte mitä sanotte :D

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Meillä käytetään noita kosteuspyyhkeitä kakkapyllyn puhdistamiseen ja joskus kasvojen/käsien puhdistamiseenkin. Tuo poju on laitokselta asti pelännyt vettä ja raukka ihan tärisee aina kun pesee pyllyä tai mennään kylpyyn. Sitä paitsi pojan iho on pysynyt hyvänä näin, ikinä ei ole vaippaihottumia tmv ollut. Ja vain talkkia käytän pyllyyn, jos jotain on tarvis laittaa.

asian vierestä..
vauvauinti helpotti meidän vauvan vesipelkoon, aloitettiin kun oli 5kk ja tätä nykyä on tosi kova vesipeto 10kk.

vaihdan vastasyntyneen vaipan kerran yössä, koska muuten tulee läpi. tällöin käytän pyyhkeitä, koska vessaan matkaa makkarista ja en halua vauvaa virkistää yöllä. muuten vesipesulla.
taapero aina vesipesulla...sitä kakkamäärää ei pyyhkeillä jaksa edes pyyhkiä!

poika 11kk, suihkussa käydään joka ilta. Pylly pyyhitään yleensä muuten kosteuspyyhkeellä(siis sen kerran päivässä kun kakka tulee). Käsiä ja naamaa lutrataan sit hanan alla tarpeen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Banskun:
tyttö,alusta saakka pessyt olen pepun..Nyt noin kk sitten ounastelemani atooppinen iho todennettiin neuvolassa..Joten pikku kakatkin tätä nykyä kosteuspyyhkeellä poistan :|
Eipä ole kivaa myöskään meidän perheen kohdalla..Kerta,tai maksimissaan 2kertaa viikossa saadaan suihkussakaan käydä..Tyttö tykkää suihkuttelusta kovin ...Mutta meitähän on moneen junaan..
Itse en taas ymmärrä lapsen alituista asvaamista..vaikkakin atoopikko lapsen äiti olenkin :D
Meillä siis 3xpäivässä..
Mutta siis ns.turhaa rasvaamista,esim pakkasesta jostuvaa iho-oiretta tms..Pienen iho alkaakin sitten vaatimaan kosteutusta koko ajan..
Tietäähän sen itestään,kun pesee meikit pois,jos ei heti kasvoja rasvaa,niin johan kiristää :D
Heh,vähän sivuraiteella mennään...

Atooppisen ihon hoidossa on kyllä tässä kohtaan aukko... Atoopikon iho tulee pestä päivittäin ja rasva sitten kostealle iholle...

Alkuperäinen kirjoittaja tupla-äippä:
Minkähän takia meille lääkäri sanoi,että päin vastoin,atoopikolle on hyväksi vesipesu? Ja olen kyllä pessyt aamuin,illoin ja kakan jälkeen.

Juu, varsinkin hikiselle/pissaiselle iholle vesi on paljon parempi kuin hajustetut pyyhkeet!!

Yhteistyössä