Puetko pojalle vaaleanpunaista ja lilaa?

  • Viestiketjun aloittaja nipo
  • Ensimmäinen viesti
Poika valitsi nyt itelleen lilan hupparin. Pinkki juhlapaita on ja siihen sopiva kukallinen kraka. Kivan näkönen. T-paitoja meillä on vaaleanpunaisina. Ihan pojille tarkotettuja. Ja kyllä niitä pidetään. Pipossakin on vaaleanpunaista ja lilaa raitoina. Kyllä nuo värit näkyy yleistyvän pojillaki.
 
vieras
Meidän 9v. pojan lempiväri on vaaleanpunainen ja hänelle kyllä hankin vaaleanpunaisia vaatteita, jos sellasia poikien mallistosta löytyy. Ja kyllä voisin muillekkin pojilleni pinkkiä pukea jos vaatteet selkeästi kuitenkin on poikien vaatteita. Liilasta en pidä joten sen värisiä vaatteita ei tuu lapsllekaan ostettua.
 
heidinen
Tummanlilaa käytän kyllä, samoin "fuksian" värisiä paitoja/bodyja. Ei kyllä vaaleanpunaista tule käytettyä, mutta tuskinpa se lasta huonontaakaan, vaikka käyttäis.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Miks muuten tytöillä 'saa' pitää kaikkia värejä? :snotty:
Siksipä juuri.
Jos tyttö on "poikamainen", hän on rohkea ja itsenäinen. Jos poika on "tyttömäinen", se on suunnilleen kauheinta maailmassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Miks muuten tytöillä 'saa' pitää kaikkia värejä? :snotty:
No mun puolesta muut saa pitää pojallaan mitä vaan värejä, mutta omaani en pue tyttömäisen näköiseksi. MUN mielestä vaaleanpunainen paita on tyttömäinen, vaikka se olisikin peräisin poikien vaateosastolta. Mun poika on joka tavalla hyvin poikamainen, joten en osaa kuvitella häntä tyttömäisiin vaatteisiin. Siis mun mielestä tyttömäisiin. Mulla ei ole mitään tarvetta tehdä pojasta tytön näköistä, koska voin pukea tyttöni niihin vaalenpunaisiin. Osittain lapseni käyttävät samoja vaatteita, mutta lähinnä ne on punaiset trikoo/cellegevaatteet ilman painatuskuvaa, jotka periytyvät sisarukselta toiselle. Eli sellaiset tylsät perusvaatteet.
 
"Vieras"
Kyllä käytän, lähinnä pinkkiä, vaaleanpunainen ja lila ei miellytä omaa silmää ja yksivuotiaalla ei ole vielä itsellään mielipidettä. Jos kerran tyttäreni voi pukeutua sujuvasti siniseen autokuosiin, poikani voi aivan hyvin käyttää pinkkiä lintukuosia. Tuttavapiirissäni on vanhempia joiden poika ei saa juoda pikkumyy- kupista tai käyttää kirkkaanpunaista pipoa ja se on jo mielestäni sairasta. Ihan provosoidakseni olen pukenut poikani kokopinkkiin heitä tavatessani.
 
Puen, hänellä on pinkki muumipuku ja liila-pinkki body. Muut vaatteet ovat aika sukupuolineutraaleja. Haluaisin pukea poikaa vieläkin enemmän esim. lilaan, mutta mies hankaa vastaan.

Ja ikää oli minimiehellä 4 kuukautta.
 
Pojat on jo isoja, joten saavat itse valita vaatteidensa värin. Esikoisella oli rippijuhlissa vaaleanpunainen kauluspaita, mutta muuten ei vaaleanpunaisia tai liloja käytä, keskimmäisellä ei ole tällähetkellä yhtään sen varisiä, mutta kuopukselta löytyy ainakin yksi veljiensä vanha vaaleanpunainen t-paita.

Kautta aikojen noita värejä on ollut poikien vaatteissa aika vähän, mutta ainakin raitoina tai osana vaatteita niin sisä kuin ulkovaatteitakin, on löytynyt.
 
[QUOTE="mamma";27561718]Miksi tytöille voi käyttää kaikkia värejä ja vaatteita mutta poikien kohdalla se on omituista???[/QUOTE]


Yritäs saada 3v prinsessa pukeutumaan sinisiin, harmaisiin tai vihreisiin poikien vaatteisiin... Röyhelöisenä mekkona vielä noi värit saa suostuteltua, mutta itkut ja raivarit vain saa pääle, jos muuta meinaa.
 

Yhteistyössä