Puetko lapsesi aina sävysävyyn? Ärsyttääkö sinua riemunkirjavasti puetut piltit?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
planeettakuu
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Kerhoon tai jonnekin muualle mentäessä koitan vähän katsoa mitä lapsilla on päällä, mutta joskus aina joku ehtii jo pukea ulkovaatteet päälle, niin en tosiaan ala purkamaan "pakettia" sitävarten, että nyt vaihdetaan vaatekerta alta. Ja ulkovaatteissa minulle ei ole väliä pipon ja hanskojen, taikka jalkumien sointumisella haalarin tai takin väriin.

Pääasia on, että vaatteet on sopivat ja mukavat, ja tietysti puhtaat ja ehjät... Ettei niissä ole viikon ruokalistaa tai nyrkinmentäviä reikiä.
No tottakai niitten jalkalenksujen pitää sointua jo silmienkin väriin!
Sun lapsesi saa traumoja :/ :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Mä oon pyrkiny jo vaatteita tehdessäni pysymään tietyissä väreissä, joten melkein kaikki poikien vaatteet sopii toistensa kanssa yhteen. Näin on helpompaa, kun lapset valittis itte omat vaatteet kaapista päälleen.
just meinasin tämän saman kirjottaa :D mä pitäydyn tosi paljon tietyissä väreissä että kaikki natsaa yhteen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No Haloo:
Siisti on eri asia, kuin se, että pitää aina olla viimoisen päälle sävy sävyyn. Vanhemmat itse tekevät sen, että jälkikasvu alkaa arvostelemaan myös muita lapsia pukeutumisen perusteella, lapset eivät varmasti sitä luontaisesti keksi.
Minusta taas se kokonaisuus ratkaisee =)

SEKÄ SIISTI, ETTÄ sopivankokoinen, ETTÄ sävyiltään + tyyliltään yhteensopiva...Eihän aikuinenkaan laita kauppaan resorilahkeisia verryttelyhousuja ja korkokenkiä (toivon mukaan )

vieras
Onks teillä oikeesti jokaiseen paitaan sopivat sukat? Meillä usein muuten ok yhdistelmä paita+housut mut sukkia en useinkaan löydä just oikeen värisiä :) Nyt neiti kyl ite päättää vaatteensa, mut meil ei ole kuin muutamia värejä käytössä joten sopivat lähes kaikki yhteen

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks teillä oikeesti jokaiseen paitaan sopivat sukat? Meillä usein muuten ok yhdistelmä paita+housut mut sukkia en useinkaan löydä just oikeen värisiä :) Nyt neiti kyl ite päättää vaatteensa, mut meil ei ole kuin muutamia värejä käytössä joten sopivat lähes kaikki yhteen
Meillä on lapsella 40 paria sukkia, jollei ylikin ja monenvärisiä. AINA löytyy paitaan tai housuihin sävyltään natsaava =)

kyllä meillä vain on :) yhdet sukat voi sopia vaikka neljään eri asuun. valkoiset käy lähes kaikkeen jne. useamman sukkaparin paketteja kun ostaa niin niissä on värivaihtoehdot valmiina :)

äiti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Kommentoin vielä sen verran, että mulle toisiinsa sopivat vaatteet eivät tarkoita, että ne on "sävy sävyyn". Pistän mielelläni esim. vihreää ja lilaa samaan aikaan, tai turkoosia ja ruskeaa jne.
mä tykkään noista yhdistelmistä. käsitin alunperinki asian näin että ei siis samaa väriä mut keskenään sopivia. :)
Samoin ajatuksin eli tykkään että lapsilla sävyt sopii toisiinsa, esim. tykkään tytöllä yhdistää vaaleanpunainen&ruskea, lila+limenvihreä...kotona tosin ei niin tarkkaa, mutta jos kylään mennään tai meille tulee vieraita, niin aina on siistiä ja nättiä vaatetta päällä.

tinna

Meillä pojilla on n. 40 paria sukkia, joten joka asuun löytyy sopivat sukat.

Meillä on lapsella 40 paria sukkia, jollei ylikin ja monenvärisiä. AINA löytyy paitaan tai housuihin sävyltään natsaava =)
Sukkia meilläkin varmaan 30 paria näin äkkiseltään kun arvuuttelen :D

minna
Kotona saa kyllä pukea tytöt mitä haluaa, vaikka mua vähän häiritseekin jos vaatteet ei soinnu yhteen. Kun lähdetään esim kerhoon yritän vähän katsoa että sopis yhteen. Meillä vaan tuolla tytöllä on omakin tahto tässä pukeutumisasiassa, että en aamulla sitte jaksa kauheasti alkaa tappelee. Jos kylään mennä tai muuhun mihin pitää siistimmin pukeutua, katson että sopii yhteen ja on siistit. Muiden vaatevalinnat mua ei häiritse.

Yhteistyössä