V
vieras
Vieras
Kun psykiatrisella osastollahan on valokuvaaminen kielletty niin koskeeko se valokuvauskielto vain ns. yhteisiä tiloja vai onko valokuvaaminen potilaiden omissa huoneissa myös kielletty?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja idu:Luulisin että yhteisissä tiloissa ts. ettei näy ylimääräisiä henkilöitä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Psykiatrisissa sairaaloissa on kuvaaminen kielletty piste. Et varmaan toivoisi itse löytäväsi vaikkapa kuvaasi jostaki toisen immeisen fasebooksita tai irc-galleria sivuilta istumassa psyk.sairaalan sohvalla :/ ihan on kyse ihmisten intimiteettisuojasta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tietääkö joku varmasti?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Psykiatrisissa sairaaloissa on kuvaaminen kielletty piste. Et varmaan toivoisi itse löytäväsi vaikkapa kuvaasi jostaki toisen immeisen fasebooksita tai irc-galleria sivuilta istumassa psyk.sairaalan sohvalla :/ ihan on kyse ihmisten intimiteettisuojasta.
Ei tietenkään yhteisissä tiloissa, mutta saako potilaan omassa huoneessa kuvata? Jos siis hänellä ei ole huonetovereita.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja idu:Luulisin että yhteisissä tiloissa ts. ettei näy ylimääräisiä henkilöitä
Yleensä niissä hoitosopimuksissa joka allekirjoitetaan hoitoon tullessa lukee että sairaalassa tai sen alueella ei saa kuvata lainkaan. Ja selitinkin syyn jo tuossa ylempänä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:minä olen vahvasti sitä mieltä että ne valokuvat, oli sitten missä huoneessa tahansa otettu, rikkoo vaitiolovelvollisuuden. jos esim. näet naapurin siellä niin et saa kertoa kellekkään että hän oli myös siellä, vaikka olisit vain jonkun muun luona vierailulla.
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?
En ole ap mut oikeesti psyykkisesti sairailla saattaa olla vaikka mitä motiiveja erilaisiin juttuihin joita ei ihan ymmärrä :/
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:minä olen vahvasti sitä mieltä että ne valokuvat, oli sitten missä huoneessa tahansa otettu, rikkoo vaitiolovelvollisuuden. jos esim. näet naapurin siellä niin et saa kertoa kellekkään että hän oli myös siellä, vaikka olisit vain jonkun muun luona vierailulla.
no tää nyt ei pidä paikkaansa. eettinen näkökulma on sit asia erikseen.
Alkuperäinen kirjoittaja idu:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?
Tapaus jonka tiedän halusi kuvia lapsestaan joka vietti pitkiä aikoja osastolla.
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Alkuperäinen kirjoittaja idu:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?
Tapaus jonka tiedän halusi kuvia lapsestaan joka vietti pitkiä aikoja osastolla.
No siinä vaiheessa pitäisi kääntyä henkilökunnan puoleen ja kysyä asiasta, ennenkun alkaa kuvaamaan..
Alkuperäinen kirjoittaja idu:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Miksi siellä pitäis kuvata?