Mikä "vaarallisiin" ruokiin liittyvä kysymys huolettaa odottavia äitejä eniten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä "vaarallisiin" ruokiin liittyvä kysymys huolettaa odottavia äitejä eniten?

Listeriabakteeri on yleisin huoli. Eniten epätietoisuutta liittyy juustoihin: mitkä luetaan pehmeisiin juustoihin ja tuorejuustoihin, mitä saisi syödä ja mitä ei. Tyhjiöpakattuja kalatuotteita osataan jo aika hyvin välttää. Myös makeutusaineista kysellään jonkin verran.

mitään valmista ruokaa mikä on pakattu valmiiksi suoja kaasuun tyhjiöpakkaukseen ei kinkkuja, kanaa, kalaa, lihapullia, et siis mitään

eli en todellakaan katso mitään mikä on kielletty kerran tai pari viikossa maksalaatikkoa. saat raudan nousemaan ei laskussa

jos koko ajan katsot mitä et saa syödä niin sä et oikeesti saa syödä enää mitään eli kärsi nälkään sitten

eli et saa raskaus aikana syödä mitään, valmista ruokaa mikä on pakattu valmiiksi suojakaasuun tai tyhjiöpakkaukseen. ei kinkkuja, kanaa, kalaa, lihapullia, et siis mitään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli et saa raskaus aikana syödä mitään, valmista ruokaa mikä on pakattu valmiiksi suojakaasuun tai tyhjiöpakkaukseen. ei kinkkuja, kanaa, kalaa, lihapullia, et siis mitään

Tyhjiöpakattuja KALAtuotteita ei suositella. Muita voi syödä ihan huoletta.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Tyhjiöpakattuja KALAtuotteita ei suositella. Muita voi syödä ihan huoletta.

pakattu myös suojakaasuun ja mites muka kinkut ja makkaran siivut?

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä peliin:
Rautaa saa aika monesta muustakin asiasta kuin maksalaatikosta. Maksassa on A-vitamiinia, joka on myrkkyä sikiölle.

eli mistä kerropa?

rautatapletit on kans myrkkyä niistä et saa energiaa. sitä paitsi mulla kolmelasta hengissä vaikka maksalaatikkoo söinkin. neuvolassa sanottu että 2kertaa viikossa ei tee mitään sikiölle

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä peliin:
Rautaa saa aika monesta muustakin asiasta kuin maksalaatikosta. Maksassa on A-vitamiinia, joka on myrkkyä sikiölle.

eli mistä kerropa?

rautatapletit on kans myrkkyä niistä et saa energiaa. sitä paitsi mulla kolmelasta hengissä vaikka maksalaatikkoo söinkin. neuvolassa sanottu että 2kertaa viikossa ei tee mitään sikiölle

ei pysty...

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Niin se suojakaasu onkin tosi vaarallista raskaana olevalle :D

no olen mä yhden kokonaisen paketin kalaa vetäny ja hengis on 3lasta ja mä

ei sit suojakaasussa pakattua kalaa saa syödä ei raskaana olevakaan. mitä se muka aiheuttaa lapselle tai äidille

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja varokaa:
suojakaasu on saatanasta

eiko ihan ilmakehästä. Suojakaasuna käytetään aika yleisesti hiilidioksidia tai sitten happea. Huh, miten vaarallista!

Happeahan sinne pakettiin toki kannattaakin tuupata, jotta mikrobit jaksaa kasvaa paremmin. Hiilidioksidia sisältäviä pakkauksia taas voi käyttää apuna pieneläinten tainnuttamiseen - kansi vain raolleen ja elukan naama hollille. Käärmeiden omistajat varmaan nukuttavat hiiret näin?

Yhteistyössä