Provo on vähän vaisuna :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mä olin saman ikäinen kun sain esikoisen.. tilanne oli kyllä hiukkasen eri..

Voimia Provolle :hug: koita jaksaa olla tyttäresi tukena..

Joo, se aika paljon vaikuttaa jos vauvalle olisi isäkin olemassa, mutta nyt ei ole ja äitikin on aika keltanokka :/

En tiedä, kai ne kaikki selviää ja tuskin minun tarvitsee kaikkea selvittää.

Toivottavasti pojan vointi alkaa kohenemaan! :hug: :hug:

Anna itsellesi aikaa tottua tytön tilanteeseen. Usko pois kaikki menee hyvin! Ehkä tämä on se mikä saa tytön aikuistumaan ja ottamaan vastuun elämästään. Varmasti tyttö ehtii vielä opiskelemaan ja elämäänsä rakentamaan mieluiseen suuntaan.

Nyt tarvitsette aikaa molemmat tottua tähän tilanteeseen. Uusi elämä on kuitenkin asia mikä useimmiten käänty iloksi :hug: :hug: :hug:

Niin makaa kuin petaa. Tyttösi on tarpeeksi vanha tietääkseen mitä suojaamattomasta yhdynnästä voi aiheutua. Vauva ei ole se huonoin mahdollinen vaihtoehto. Älä murehdi liikaa, kyseessä on kuitenkin jo melkein täysi-ikäisen tyttäresi oma elämä, ei sinun. Tue, mutta älä tuppaudu.
Pojallesi toivon pikaista paranemista, ja tytöllekin toki kaikkea hyvää, ja enemmän järkeä vastaisuuden varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Anna itsellesi aikaa tottua tytön tilanteeseen. Usko pois kaikki menee hyvin! Ehkä tämä on se mikä saa tytön aikuistumaan ja ottamaan vastuun elämästään. Varmasti tyttö ehtii vielä opiskelemaan ja elämäänsä rakentamaan mieluiseen suuntaan.

Eihän Provon vanhempi tyttökään ole töitä tehnyt tai opiskellut, tahi aikuistunut, vaan äitinsä elättää sekä hänet että lapsen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko ajatellut ottaa lapsen itsellesi hoitoon ja päästää tyttäresi päävastuusta ja ikään kuin jatkamaan omaa elämäänsä? Noin minä ehkä tekisin.

niin, että nuoret tehkää vaan lapsia heti kun kykenette. Kyllä me vanhemmat ne hoidetaan :headwall: :headwall: toivottavasti näin ajattelevia ei ole kovin paljon!

Mitä se tyttäresi aikoo vauvan suhteen tehdä? Onko kyseessä sama tyttö, jota joskus ylistit miten ahkera se on, käy koulun ohella monessa työpaikassa?

Sama tyttö on, koulumenestys on aina ollut hyvä, aika vähällä pänttäämisellä yli 9 keskiarvo peruskoulussa.

En osaa tuohon vauva-asiaan sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:

Eihän Provon vanhempi tyttökään ole töitä tehnyt tai opiskellut, tahi aikuistunut, vaan äitinsä elättää sekä hänet että lapsen...

On vanhin opiskellut ja sen jälkeen on saanut lapsen ja minä en elätä heitä =)

Oletko ajatellut ottaa lapsen itsellesi hoitoon ja päästää tyttäresi päävastuusta ja ikään kuin jatkamaan omaa elämäänsä? Noin minä ehkä tekisin.

itse en olisi antanut lastani edes kirveellä uhattuna muiden hoitoon ja "jatkanut" vain elämääni.Elämä siis loppuu lapseen saantiin vai mikä oli pointtisi?

Provolle sen verran että kyllä uskon tyttösi pärjäävän rankkaa se varsinkin on jos ei miestä rinnalla,mutta kunhan sinä tuet tyttöäsi hänellä on parempi olla. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Niin makaa kuin petaa. Tyttösi on tarpeeksi vanha tietääkseen mitä suojaamattomasta yhdynnästä voi aiheutua. Vauva ei ole se huonoin mahdollinen vaihtoehto. Älä murehdi liikaa, kyseessä on kuitenkin jo melkein täysi-ikäisen tyttäresi oma elämä, ei sinun. Tue, mutta älä tuppaudu.
Pojallesi toivon pikaista paranemista, ja tytöllekin toki kaikkea hyvää, ja enemmän järkeä vastaisuuden varalle.

mutta tyttöhän söi pillereitä...

Piti oikein lukaista yksi vanhempi ketju, oli uui juttu tää tyttären tapaus. Mutta jos siis lapsen isä on se pleikkaripoika, niin eihän asiat sillon ole ollenkaan pahasti. Käsittääkseni kuitenkin on täysi-ikäinen jo tämä isäehdokas ja voidaan astettaa vastuuseen osallisuudestaan. Vaikka vielä olisi liian lapsellinen niin ehtii se siitä kasvaa. Ja varmasti parempi kuin alkkisisä.

Se on harmi, että lukio on noin pahasti kesken. On tainnut tän syksyn kirjoituksetkin alkaa. Lukio nyt on pieni nakki sit lapsenhoidon jälkeen, mutta ikävää se jos nyt tähän astiset opiskelut menee ikään kuin hukkaan. Ei niitä asioita kertaamatta muista.

En mä ymmärrä miksi kukaan tällästä keksisikään.
Sattuuhan näitä, kuinkahan moni 17v on nytkin raskaana tai ollut?
Mun äitini aikoinaan sai minut ollessaan vielä himpun alle 18 ja velipoikakin oli valmis kun äiti oli 19.
Meneehän siinä tyttären elämä uusiksi, mutta kuka voi vannoa että huonompaan suuntaan.
Tukea tulee tarvitsemaan ihan varmasti, mutta toivon että mummolla =) on halua ja voimia.
Usko pois Provo, ei elämä yhteen vauvaan kaadu. :flower:

Missä vaiheessa raskaus on huomattu? Jos se on jo viikolla 24, on jo vatsaakin ja tyttäresihän on aika hoikka kaiken lisäksi?

Viime lauantaina viimeksi näin tytön, hän on pitkä ja hoikka ja hänellä on pieni mahakumpu - kysyin taas"ethän vain ole paksuna?" Hän vastasi, ettei voi olla, kun juuri oli kuukautiset :/ mutta nyt voin sanoa, että olisihan minun kuukausi sitten pitänyt tajuta, kun näin mielettömät raskausarvet rinnoissa hänellä mutta en osannut toimia oikein/en halunnut tietysti uskoa todeksi/uskoin melkein aikuista lastani jen..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
siis onko sama tyttö raskaana jolle meinasit hetki sitten viikoksi palkata lastenvahvin katsomaan perään? Ei kyllä näköjään vanhemmat tiedä yhtään mitä lasten elämässä tapahtuu...äiti pitää pikku tyttönä ja likka tulee kotiin vatsa pystyssä, huh huh

ehkä hän ois tarvinnu sitä lastenvahtia koko ajan... ei viikko ollut tarpeeksi!

Vain nainen voi vääntää puukkoa toisen haavoissa näin ilkeästi :o

Yhteistyössä