Provo on vähän vaisuna :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko susta noin kamalaa että sun tytär saa lapsen?Häpeätkö sitä?Vai onko lapsen isässä vikaa?Ja ota huomioon että se ei ole lapsen vika millaset hänen vanhempansa on

Hei Provo!
Kyllä sulla on kaikenlaista tapahtunut, en yhtään ihmettele että on alavireinen fiilis..
Niin "tyhmältä" kuin se kuulostaakin, niin aika auttaa, kaikki asiat järjestyy, vaikka nyt tuntuukin olevan liikaa kannettavana. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:
Hei Provo!
Kyllä sulla on kaikenlaista tapahtunut, en yhtään ihmettele että on alavireinen fiilis..
Niin "tyhmältä" kuin se kuulostaakin, niin aika auttaa, kaikki asiat järjestyy, vaikka nyt tuntuukin olevan liikaa kannettavana. :hug:

=) ja mie keksin mistä sinun nikkisi tulee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä vaiheessa raskaus on huomattu? Jos se on jo viikolla 24, on jo vatsaakin ja tyttäresihän on aika hoikka kaiken lisäksi?

Viime lauantaina viimeksi näin tytön, hän on pitkä ja hoikka ja hänellä on pieni mahakumpu - kysyin taas"ethän vain ole paksuna?" Hän vastasi, ettei voi olla, kun juuri oli kuukautiset :/ mutta nyt voin sanoa, että olisihan minun kuukausi sitten pitänyt tajuta, kun näin mielettömät raskausarvet rinnoissa hänellä mutta en osannut toimia oikein/en halunnut tietysti uskoa todeksi/uskoin melkein aikuista lastani jen..

Ainahan sitä lastaan haluaa uskoa ja ei varmasti minullakaan tulisi mieleenkään epäillä tyttäreni olevan raskaana 17v. itse olen ollut niin kiltti ja lapsellinen vielä tuon ikäisenä, mutta niin se aika muuttuu :/

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Uskotteko te kaikki nämä Provon jutut? :D

En mä kaikkia juttuja usko täällä muutenkaan, mutta miksi tämä asia ei olisi totta? Itsekin sain lapsen 17 vuotiaana ja olihan tuosta Provon pojasta + salamaniskusta juttu seuraavana päivänä (kun se oli sattunut) lehdessäkin =)

Niin. tää on sama tyttö josta provo aiemmin sanoi ettei se voisi ikinä tulla teiniäidiksi. on niin ahkera ja hyvä koulussa. Niin vaan elämässä voi käydä.

varmasti sulle järkytys :hug: niin kuin äidilleni aikoinaan kun minä juuri 17vuotta täyttäneenä tulin hänelle ultraääni kuvaa näyttämään.

Mutta pian laantui.ja rupesi odottamaan lapsenlastaan innolla.

Olet odottanut tytöstäsi niin paljon,tuntui varmaan että peti sut,piti olla se fiksu lapsi joka kouluttautuu hankkii kunnon ammatin. menee naimisiin ja sitten lapsia. :hug:

Mutta kyllä sun tyttös tulee pärjäämään ja poikakin kasvaa varmaan myös aikanaan ja haluaa tutustua lapseen.Koita olla tukena. Ehkä näin kuului käydä ettei abortti enään mahdollinen ,koska silloinhan olisit varmaan yrittänyt painostaa toisen abortiin joka olis voinut pilata tytön elämän.

raskaudesta huolimatta tytölle voi tulla onnistunut elämä. vain eri järjestyksessä

Voi teitä typeryksiä kun haukutte ja toivottelette että siitäs sait..
Provolle jaksamista äitinä ja mummona..Uskon että tyttäres pärjää oikein hyvin kunhan ensin sopeutuu asiaan,tiedän samankaltaisen tapauksen missä tyttö oli n.vuoden nuorempi kuin omasi,menkat tuli jne.isästä ei tässä tapauksessa ole mitään tietoa,siitä parin vuoden päästä hällä oli jo mies ja nykyään pari muutakin lasta,n.23v nyt....omakotitalot löytyy jne....ja hänestä ei ikinä olisi uskonut että 'alkaa äidiksi',taisi vaan kasvaa loppuraskauden ja synnytyksen myötä.Et ei sinulla ole hätää eikä tytöllä,kela auttaa ja neuvola jne.
Ja mitäs poikaasi tulee niin kyllä kääntyy parhain päin,kerta mitään ei ole löytynyt,salaman isku on kuitenkin niin suuri täräys että varmasti hermosto suhtautuu siihen nykimällä jne.
Ja kuinkas muuten sun painonpudotus,menitkö ed.kerran ryhmään?

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Niin. tää on sama tyttö josta provo aiemmin sanoi ettei se voisi ikinä tulla teiniäidiksi. on niin ahkera ja hyvä koulussa. Niin vaan elämässä voi käydä.

varmasti sulle järkytys :hug: niin kuin äidilleni aikoinaan kun minä juuri 17vuotta täyttäneenä tulin hänelle ultraääni kuvaa näyttämään.

Mutta pian laantui.ja rupesi odottamaan lapsenlastaan innolla.

Olet odottanut tytöstäsi niin paljon,tuntui varmaan että peti sut,piti olla se fiksu lapsi joka kouluttautuu hankkii kunnon ammatin. menee naimisiin ja sitten lapsia. :hug:

Mutta kyllä sun tyttös tulee pärjäämään ja poikakin kasvaa varmaan myös aikanaan ja haluaa tutustua lapseen.Koita olla tukena. Ehkä näin kuului käydä ettei abortti enään mahdollinen ,koska silloinhan olisit varmaan yrittänyt painostaa toisen abortiin joka olis voinut pilata tytön elämän.

raskaudesta huolimatta tytölle voi tulla onnistunut elämä. vain eri järjestyksessä

Jos abortti olisi ollut mahdollinen en koskaan olisi edes kuullut koko asiasta, koska aborttiinhan hän tiistaina oli menossa, jossa rv24 paljastui - muuten olet oikeassa.

Onko susta noin kamalaa että sun tytär saa lapsen?Häpeätkö sitä?Vai onko lapsen isässä vikaa?Ja ota huomioon että se ei ole lapsen vika millaset hänen vanhempansa on

ehkä ei ensimmäisenä tule mieleen hyppiä ja kiljua riemusta jos 17v saa lapsen. Vai voiko joku väittää muuta? Lapsi on ihana asia, kun se on suunniteltu ja harkittu. Toki vahinkoja sattuu, mutta niihinkin on yleensä pitempi sopeutumisaika kuin muutama kuukausi (niin kuin tässä tapauksessa) toivottavasti tyttö jaksaa/pystyy sopeutumaan asiaan. Tuo olisi shokki jo ihan täysi-ikäiselle, aikuiselle naisellekin.

Minunkin 17vuotias tyttäreni odottaa vauvaa. Suunniteltu lapsi ei ole, mutta tyttö on päättänyt sen pitää. Minä aion tukea häntä niin hyvin kuin vaan voin, tukeahan nämä nuoret ennenkaikkea tarvitsee.
Asetu hetkeksi tyttäresi asemaan. 17v,lukio kesken,lapsen isä ei ole kuvioissa,äiti tuomitsee ja vain muutama kuukausi aikaa valmistautua äidiksi tuloon. Tyttäresi mielessä on varmasti paljon asioita ja ajatukset solmussa. Mielestäni koko perheen olisi hyvä tukea ja auttaa näin alkuun niin paljon kun mahdollista. Tyttö ei välttämättä nyt osaa/uskaltaa pyytää apua jos pelkää muiden suhtautumista.

Saanko udella minkä ikäinen on toinen tyttäresi jonka luona hän asuu? Millainen elämäntilanne hänellä on? Aikooko 17vuotiaasi jäädä sinne asumaan lapsen synnyttyäkin?
Tätä juttua ei kannata kokonaan kaataa isosiskon niskaan, tilanne on varmasti henkisesti raskas hänellekin ja hänellä ilmeisesti on myös oma perhe,miten he suhtautuvat?

Meidän äitien rooli on olla tukena ja auttaa,vaikka lapsi olisi 60v. Ainakin minä koen näin. En tarkoita sitä,jos lapsi makaa velttona mitään tekemättä että äiti kantaa kaiken eteen, mutta suurin osa teistä varmasti ymmärtää pointtini.

anteeksi tuli romaani.

ok. Jos tyttö vielä haluaa lapsesta luopua niiin onhan se adoptio mahdollisuus. Mutta usein siihen äitiyteen kasvaa odotuksen ja synnytyksen myötä.

parempihan se lapsellinen poika on. se voi kasvaa ja tulla kunnolliseksi. Mä pelkäsin ensin että on joku hulttio alkkis tai narkkari niillä ei usein toivoa parantumisesta ole.

Mutta kovasti voimia tytölle ja sulle. kyllä uusi elämä kuitenkin aina ihana on :heart:

En tosta salamasta kulut.minkäikäiseen lapseen se iski?miten iski?aika kauhiaa :o :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ehkä ei ensimmäisenä tule mieleen hyppiä ja kiljua riemusta jos 17v saa lapsen. Vai voiko joku väittää muuta? Lapsi on ihana asia, kun se on suunniteltu ja harkittu. Toki vahinkoja sattuu, mutta niihinkin on yleensä pitempi sopeutumisaika kuin muutama kuukausi (niin kuin tässä tapauksessa) toivottavasti tyttö jaksaa/pystyy sopeutumaan asiaan. Tuo olisi shokki jo ihan täysi-ikäiselle, aikuiselle naisellekin.

olen ite saanut 17v. lapsen eikä mun vanhemmat kylläkään taivastellu asiaa koska kyseessä on mun elämä ei niiden.äidille sana "mummo" toi mieleen vanhan ihmisen mutta ei kuitenkaan kieltäny sitä käyttämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:
Hei Provo!

=) ja mie keksin mistä sinun nikkisi tulee =) [/quot

:D

Mikä ihme siinä on, kun joku kertoo jotain pahaa/noloa/surullista tapahtuneen, niin joka ainoa kerta tulee joku valopää järjen jättiläinen laukomaan viisauksia ketjuun. Just tyyliin, että itseppä olet soppas keittänyt/miehesi valinnut/lapsesi tehnyt :o Pikkasen ymmärrystä ja tukea ihmiset. Oli kyse sitten kenestä tahansa...

olen ite saanut 17v. lapsen eikä mun vanhemmat kylläkään taivastellu asiaa koska kyseessä on mun elämä ei niiden.äidille sana "mummo" toi mieleen vanhan ihmisen mutta ei kuitenkaan kieltäny sitä käyttämästä.

Oleko varma etteivät keskenään keskustellessaan taivastelleet? Eivät vain viitsineet/ voineet näyttää sitä sulle?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:

Oleko varma etteivät keskenään keskustellessaan taivastelleet? Eivät vain viitsineet/ voineet näyttää sitä sulle?

Kyllä olen:D meidän perheessä on tapana sanoa asiat suoraan toiselle eikä taivastella seläntakana

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mistä lääkäri sitten hokas tyttösi olevan raskaana?Eikös tyttösi menny uusimaan pilleri reseptiänsä?

Täällä ainakin tehdään aina sisätutkimus kun uusitaan pilleriresepti.
Omasta pillereiden syönnistä on jo niin kauan aikaa etten muistanut tollasta ollenkaan. :snotty:

Jännä juttu, että jos täällä jotain vähänkin erikoisempaa tapahtumaa selittää kuin että kävin kaupassa päivällä, niin heti huudellaan provoksi... ei se musta mitenkään uskomatonta ole, että 17 v tulee raskaaksi. Täysin sukukypsässä iässä, pillerit saattaa välistä unohtua tai ne voi pettää, ja seksistä seuraa toisinaan raskaus.

Jaksamista vaan tulevalle äidille ja mummolle... varmaan kova tälli alkuun tytölle, mutta toivottavasti siitä tokenee ja jaksaa sitten iloitakin lapsesta! Neuvolasta ehkä voisi kysyä jotain terapiaa tms., mikä auttaisi asian sisäistämisessä niin ettei tunnu enää ihan niin katastrofilta? Eihän se elämä siihen lopu, lapsen saamiseen, yleensä se antaa enemmän kuin ottaa... ja 17-vuotiaalla on vielä elämä auki äippäloman jälkeenkin, opiskelemaan voi palata vielä reilusti alle kaksikymppisenä jos haluaa! Tai äippäloman yhteydessä iltalukioon... elämä kuljettaa kun jaksaa uskoa, voimahalit!

Höh, viestini tuli kahteen kertaan ja yhden poistaessani poistui kumpikin. Tarkoitukseni oli siis kysyä ap:ltä, että miten tytön isä asiaan suhtautuu, en ole huomannut, että siitä olisi ollut puhetta ketjuissa. Mutta toki vain, jos ap tahtoo kertoa :)

Hei, eihän toi tyttös ikä oo paha ;) Olin itte 17 ku nappula syntyi (kolme viikkoa vajaat 18 kuiteski) ja hyvin oon pärjänny! Tsemii sinne teille ja mä tiiän tasan tarkkaan mitkän on tyttös fiilikset nyt :hug:

Yhteistyössä