PROGESTERONI TESTI

  • Viestiketjun aloittaja Nallekarkki85
  • Ensimmäinen viesti
no mulla oli progesteroni arvot pari kk sitten 5.5 ja noilla lukemilla ei ole ovista ollut. sainkin sitten clomit käyttöön. Viimeset arvot oli 45 ja nyt lääkäri sanoi, että on varmasti ovis tapahtunu =)
 
Nallekarkki85
Testi oli ok, ovis on tapahtunut. Mutta tämä lääkäri ei edelleenkään uskonut että mun ovis olis ollu kp24 joten en saanut lääkkeitä. Lisäksi hän edelleen väitti että ovulaatio on AINA KAIKILLA 14 vrk ennen kuukautisia. Tuntuu suoraan sanoen todella p*skamaiselta tällainen käytös. Olen meilaillut toisen gynen kanssa, joka sanoi, että tällaisessa tilanteessa suosittelisi Lugesteronia. Täytyy taas odottaa, ei tätä jaksa enää!! :'(
 
mulla ko. arvo oli 18nmol/l ja lääkäri sanoi että se on siinä ja siinä että onko ovulaatiota tapahtunu vai ei. Sitte itku pääsi vielä senki jälkeen ku jos seuraavan kerran lh-testi näyttää positiivista kp 14 niin inssi menis itsenäisyyspäivälle. Nyt tässä toivoo että olis poikkeus kierrossa ja kaks viivaa tulis joko kp13 tai kp 15 niin päästäs inssiä tekemään. mutta mun tuurilla se on just tuo kp14 ja inssi tältä kierrolta ohi.. :'( kyllä se vastustaa joskus kovasti.

 
Nallekarkki85
Mulla oli 55. Mietin jo et pystynkö tekee jonkun valituksen tästä gynestä? Hän viittasi puheissaan myös siihen että koska olemme nuoria, meillä on aikaa yrittää... eli meillä ei siksi olisi kiire hoitoihin.
 
Nii, mä sain heti samalla kerralla reseptin noihin clomifeneihin, kun kävin lääkärillä kuulemassa nuo prog.arvot (sillon kun oli alhaset, eikä ovista tapahtunut). Söin kaksi kk clomeja ja nyt kuukauden paussi. Joulukuussa taas clomit ja inssi ennen joulua. Jos ei tärppää, niin uusi clomi resepti jo odottamassa kaapissa.
Ei sitä kannata jäädä odottelemaan, vaikka lääkäri sanoo että olette vielä nuoria. Mars yksityiselle, ei ole kauhean kallista ensikäynti ja jos inssihoidolla pärjää.
Me oltiin 26 ja 24v, kun lääkäri sanoi etää onhan teillä vielä aikaa... no sitä sitten odoteltiin ja vieläkään ei olla toivottua tulosta saatu. Ja nyt ollaan jo kumpikin yli 30v. Mutta toivottavasti nyt jotain tapahtuu, kun yksityiselle saatiin ittemme raahattua.

Kunnallisella puolella tuo touhu aika hidasta ja jatkuvaa odottelua. Yksityisellä alkaa aina tapahtumaan ja vauhdilla :)
 
Nallekarkki85
En kyllä ymmärrä tuota "te olette nuoria"-juttua. Ihan kun se asia odottamalla paranis (harvemmin varmaan jos oikeasti on jotain "vikaa")... Me ollaan vasta melko alussa ja tiedän et tää varmasti vaikuttaa turhamaiselta valittamiselta jos sanon et tuntuu pahalta tää odottelu, eniten just siks kun luulisin että lääkkeillä korjaantus asiat, mut "lapsettomuus" on kuitenkin kipeää yritysajasta riippumatta.
En kuitenkaan vähättele sellaisten tuskaa jotka ovat vuosikausia yrittäneet ja paikasta toiseen "juosseet"...
 
nallekarkki

juu kyllä varmaan nuoria pitää yhtä lailla auttaa, mutta kannattaa kumminkin muistaa, että melko salaperäisiä asioita nämä lapsen saamiset/ lapsettomuusasiat ovat - eivät sitä edes lääkärit hallitse, ja elmistössä voi itsestäänkin tapahtua muutoksia suuntaan tai toiseen - eli varmaan kannattaa aina yrittää luomusti melko pitkään. turhalla hormonilääkityksellä voi olla haittavaikutuksiakin. harvalla raskautuminen heti onnistuu. ihan kumma juttu on sekin, että kolmannes lapsista on näyttää olevan 'vahinkoja' kuten tämän päivän lehdistä saattoi lukea....
 

Yhteistyössä