Prkl, naapurin kissat valtaa meidän pihan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Vittu (sori), nyt meni hermot lopullisesti.

Olen ennenkin täällä kertonut miten naapurin katti käyttää meidän kukkapenkkiä ja kasvimaata vessanaan, mutta nyt alkaa jo tosissaan keittää yli. Niillä on nyt TOINEN kissa, joka myös ramppaa meidän pihassa jatkuvasti, kiipeää meidän grillin päälle, menee lasten leikkitelttaan, loikkaa nukenvaunuihin ja pojan rattaisiin, tunkee avoimesta takaovesta ihan surutta sisälle olkkariin (eikä vain kerran, vaan eräänäkin iltana tuli kahdeksan kertaa peräkkäin, vaikka AINA kippasin sen pihalle).

Ollaan ostettu kissankarkotteet, ei toimi. Ollaan kokeiltu sitruunapippuria ja valkosipulijauhetta, tuloksetta.

Tänä aamuna olen jo hätistänyt molemmat kissat useamman kerran pihalta pois. Ne tulee aina vaan uudestaan.

Mä en keksi enää muuta keinoa kun valituksen tekemisen isännöitsijälle (ja muut alakerran naapurit on tismalleen samaa mieltä, niilläkin on kissanpaskaa pihat tulvillaan |O ) ja sitä kautta tulee sitten varmaan kissanpyydykset.

On se nyt PRKL että MINUN pitää ostaa kissakarkotteet, uusia kasveja kun kissat ovat tonkineet edelliset ylös (ne ovat pilanneet kasvimaasta salaatit, persiljat, ruohosipulit...jotka me ajateltiin ihan itse syödä, mutta kissat tonki kasvimaan niin ettei sieltä kyllä mitään satoa saa :( ja kukkapenkkiäkin on pitänyt uusia kissojen vuoksi)...meillä siis menee rahaa ja meille tulee täysin turhaa työtä & vaivaa siitä, että naapuri ei ymmärrä joko a) pitää kattejaan sisällä, b) ulkoiluttaa niitä valjaissa tai c) rakentaa pihansa ympärille verkkoaitaa joka pitäisi kissat vaan omalla tontilla. Mutta kukapa haluaisi kissanpaskaa OMALLE pihalleen...kätevämpäähän se on päästää elukat asioimaan naapurin pihaan, missä pienet lapset leikkii :/

Muutamalla naapuruston kissanomistajalla on pihassa kissahäkki tai sellainen aita, että katit ei pakoon pääse. NE onkin fiksuja ihmisiä.

Kivoja nuo kissat on, etenkin se uusi kisu on supersuloinen, mutta jos haluaisin kissan meille kotiin tai meidän pihalle niin ottaisin oman kissan :kieh: . Ja sillä kissalla olisi muuten hiekkalaatikko, ettei sen tarvitsisi naapurin pihaan paskoa.

|O |O |O

Ellei muu auta hae löytöeläintalosta lainaks häkki ja loukota se kissa jonka jälkeen omista voi sit käydä noutamassa kissansa sieltä löytöeläintalosta ja kertoa miks ihmeessä se sinne oikeen joutuikaan.

Muutaman noutokerran jälkeen ne kissat useesti lopettaa sen pihalla juoksemisen :D

Arvatkaa onko ne taas pihassa? Vaikka karkotetta suihkutettiin aamulla, vaikka olen ne hätistänyt sieltä pois tänä(kin) aamuna jo monesti?
:headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
mä ainakin alan ampumaan niitä jos vielä kiljuvat mun pihassa prkl :attn:

Mä taas olen jo alustavasti sopinut naapuritalon naisen kanssa, että saan lainata sen ärhäkkää terrieriä...pari päivää meidän pihavahtina niin eiköhän kissakanta pienene :whistle: :saint:

Hmmmm. Mitä jos laittaisin meidän lapset naapurin takapihalle riehumaan JOKA KERTA kun kissat on meidän pihalla? Vuoroin vieraissa käydään, ja silleen....Ja sanoisin, että lapset alkaa pysymään omassa pihassa heti kun kissatkin alkaa pysymään omassa pihassaan B)

Nää on oikeesti niin raivostuttavia juttuja naapurien välillä. Meillä yks perhe p.a.s.k.a.t.t.i. koiransa parkkipaikan pusikkoon, joka on ihan lasten leikkipaikan vieressä, piha-aluetta. Parkkipaikka on aidattu niin koira kävi tarpeillaan pihan puolella. :/ Tein ilmotuksen isännöitsijälle. :kieh:

soitas eläinsuojeluyhdistykseen ja pyydä lainaksi loukkua jolla nappaat katit kiinni ja kiikuta sitten eläinsuojeluyhdistyksen hoiviin..
maksaa joku 30-50e/katti/kerta lunastaa ne ulos jos sillä oppis...
ja sunhan ei tartte sanoa että tiiät kenen kissat on vaan sanot vaikka ettet tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
soitas eläinsuojeluyhdistykseen ja pyydä lainaksi loukkua jolla nappaat katit kiinni ja kiikuta sitten eläinsuojeluyhdistyksen hoiviin..
maksaa joku 30-50e/katti/kerta lunastaa ne ulos jos sillä oppis...
ja sunhan ei tartte sanoa että tiiät kenen kissat on vaan sanot vaikka ettet tiedä.

Vaan ku noita kissoja ei pidetä sit hengissä kuitenka loputtomiin siellä eläinsuojelun tiloissa niin ei se välttämättä oo oikeudenmukaista jättää kertomatta kenen ne on jos sen kerran tietää.

Nukutuskin saattaa olla armollisempi vaihtoehto kissalle kuin ainainen ihmisten viha ja ulkona olevat vaarat (kissatappelut,penikoiminen,autot ym.)
Ainoa mutta on vain että juuri ihmisen kenen kissa on ollut pitäisi tajuta ettei hanki toista :kieh:
Kyllä mullakin menee hermot totaalisesti kun kissat kakkii pihalle,hiekkikselle ja tappaa/kiduttaa luonnonvaraisia eläimiä,levittää matoja ym.etovaa |O raskaanaolevalle veemäistä istua hiekkiksella kun hiekka pöllyää ja samalla pöllyää niiden loiset!

Ai niin,unohtui mainita että kissat jatkuvalla syötöllä tulossa meille sisälle-tekisin kyllä rukkaset :snotty:
En ole kissavihaaja,en vain halua olla väkisin niiden kanssa tekemisissä ja korjaavan niiden jätöksiä enkä haluaisi altistua niiden pöpöille! Kissa kuuluu sisälle paitsi maalla saavat mun puolesta kulkea vapaana!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ellei muu auta hae löytöeläintalosta lainaks häkki ja loukota se kissa jonka jälkeen omista voi sit käydä noutamassa kissansa sieltä löytöeläintalosta ja kertoa miks ihmeessä se sinne oikeen joutuikaan.

Muutaman noutokerran jälkeen ne kissat useesti lopettaa sen pihalla juoksemisen :D

Joo, tää toimii. Tein muutaman kerran yhdelle kissalle, joka oli jatkuvasti meillä sisälläkin ja kuseksi ympäri kämppää. Kolmen kerran jälkeen sitä ei enää näkynyt :xmas:

Ehdottomasti valitus isännöitsijälle ja kissat loukkuun!! Me laitettiin hiekkalaatikkoon kansi, kun naapurin kissa paskansi aina hiekkikseen. Se auttoi, kun kissa ei muuten tee tuhojaan meidän pihalla.

Usein nämä omistajat eivät ole kiinnostuneet kissoistaan pask*n vertaa.Mieltävät heti asiasta mainitsevan kissavihaajaksi.Silloin täytyy ottaa oman käden oikeus :ashamed: Harmittaa kovasti kun kissat tappelevat ja ovat aina haavoilla ja mahd.lisääntyvät pusikoissa :|

"mahd. lisääntyvät pusikoissa"-- niitä kissojahan ei tietenkään ole leikattu? olet varmaan tutkinut sen? suurinosa kissoista "kaupungissa" on kyllä leikattu kun ei haluta pentuetta, eri asia maalla sitten. muutenkin tämä koko keskustelu on ihan jotain.. nimimerkillä. omat kissat just ruokin ja laskin ulos!

Lukihäiriö?Kirjoitin -mahdollisesti- lisääntyvät,mikäli tunnistat lyhenteitä?Toki osa kissoista saattaa olla leikattujakin mutta eivät omistajat sen enempää multa sympatiaa saa :o Kissat kun ovat muutenkin haitaksi monella muulla tavalla täällä vaikka eivät sikisikään pusikoissa.Suurin osa kissoista on leikkaamattomia täällä koska omistajilta itse olen asian saanut selville,heitä kun asia ei voisi vähempää kiinnostaa.Näin meillä.Ai niin ja toivo että kissasi tulee kotiin takaisin,ettet joudu roskapussilla hakemaan tieltä tai ettei ole joutunut rotanmyrkyn uhriksi.Todellista kissarakkautta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Juurikin näin, eikä ainakaan tule sinulle sanomista.

Yhteistyössä