Kertokaas mulle onko meidän vika jos käy vahinko? (Koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiranomistaj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiranomistaj

Vieras
Me asutaan omakotitalossa ja meillä on aidattu piha. Nyt sitten tuohon naapuritaloon on muuttanut joku nainen jolla on pieniä koiria ja ne tulevat koko ajan tuohon meidän pihaan meidän aidan alitse, koska nainen pitää niitä irti tuossa omassa pihassa..
Ongelma on siinä, et meillä on iso koira, joka on erittäin reviiritietoinen eli jos tuohon pihaan vieras koira tulee niin kimppuun käy..
Nyt sitten joudun koko ajan kyttäämään ettei nuo naapurin pienet koirat ole tuossa meidän pihassa, koska kesäisin ollaan tuossa omassa pihassa melkein koko ajan ja koira on myös siinä.. Eli jos käy sellainen juttu,et nuo naapurit koirat tulee tuohon meidän aidatulle pihalle ja meidän koira käy kimppuun niin onko se meidän vika?

Ootko sanonu asiasta naapurille? voisiko sinne aidan alle laittaa verkkoaidan, etteivät koirat pääse sieltä alta teidän puolelle.. ja mä oon sitä mieltä et naapureiden vika jos antavat teidän puolelle tulla. Mut kannattaa keskustella ennen kuin mitään sattuu

Mun käsityksen mukaan ei ole koska,teidän koira on omalla reviirillään ja teidän piha alue on aidattu. Joten se vaan suojelee omaa aluettaan. Jos naapuri ei pysty kontroloimaan omia koiriaan vapaana ollessa hänen ei olisi syytä pitää niitä vapaina. Mun mielipide on tämä.

No, en tiedä kenen vika, mutta ois aika ikävä jatkaa elämää jos oma koira söis naapurin koiran. Me laitettiin naapurin kanssa tiheetä verkkoaitaa siihen aidan avonaiseen osaan. Ei koirat sen jälkeen karanneet väärille puolille.

Ajattelinkin,et sanon asiasta naapurille, kunhan hänet näen, mut naapuri on koko ajan sisällä ja koirat juoksentelevat pitkin pihaa.. Aina välillä kuuluu, kun naapuri huutaa koirilleen: Pysykää omassa pihassa :D

Miten se voisi olla teidän syynne, jos naapurinne ei ole huolehtinut siitä, että koiransa pysyvät omalla pihalla? Naapurin pitäisi huolehtia, etteivät koiransa poistu pihalta, ei se teidän velvollisuutenne ole rakentaa aitaa etteivät toiset koirat pääse sinne sisään, vain se on estettävä ettei oma koiranne pääse aidan ulkopuolelle.
Naapurisovun vuoksi pyytäisin naapuria joko pitämään koiransa kytkettyinä tai aitaamaan pihansa, etteivät koirat tule teidän pihallenne, jos koirat eivät muuten pysy omalla alueellaan.

Mutta vastaavassa tilanteessa jouduin korvaamaan naapurin pikkukoiran. Ihan käräjien kautta. Vaikka poliisikin käynyt sanomassa että pitäisi koirat kiinni. En ehtinyt saada muutoslupaa aidalle.

Mä menisin kanssa sanomaan sille naapurille, että koirat ovat tulleet toistuvasti teidän pihallenne, ja vaikka vahdittekin omaa koiraanne pihallanne, niin naapurin velvollisuuksiin kuuluu vahtia omat koiransa. Ja jos koirat tulevat teidän pihallenne niin se on naapurin vastuulla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr Nobody:
annat syödä vaan. Oma piha ja varsinki jos on varotuskyltti, niin turha mutista, jos pikku lamppuharjat saa reikiä

Meillä on varoituskyltti tuossa portissa, jossa lukee: Varokaa koiraa.

Hankala tilanne koska koiraa ei käytännössä saisi pitää vapaana edes omassa pihassa ja jos vaikka puree lasta vaikka olis kytkettynä ja lapsi tulee luvatta sun pihaas niin vika on sun, mut kyl mun mielestä toi menee sun naapurin piikkiin jos sen koirat karkaa teidän pihaan.

Mullakin on koiria joista toinen aina kiinni ja toinen vapaana omassa pihassa enkä kyl siedä jos ylimääräinen koira pamahtaa meidän pihaan vierailulle ilman lupaa.

Yhteistyössä