PRKL kun ottaa päähän vuokralaiset!!!

Professional Griefer
Ja luottotiedot ei välttämättä kerro mitään vuokralaisen maksutottumuksista.

Meillä on ollut aina luottotiedollisia vuokralaisia, ja melkein kaikkien kanssa on jossain vaiheessa tullut joku maksuongelma tai muu kränä. Nyt otettiin riskillä luottotiedoton, jolla on sossun takaus ja kaikki on mennyt päivälleen ja sekunnilleen ihan nappiin. Myös ottaa yhteyttä asuntoon liittyvistä ongelmista tai puutteista, eikä lähde itse säveltelemään tai anna asian olla, toisinkuin näillä "luottotiedollisilla" on ollut tapana.

AP:lle paska juttu kyllä kokonaisuudessaan. Yksi häätökokemus meillä, ja lopettihan ne niiden loppujenkin vuokrien maksamisen heti häädön saatuaan. Oon alkanut miettimään, että tulisi varmaan edullisemmaksi pitää asuntoa vaan tyhjillään, kun välillä tuntuu ettei vuokranantajalla ole mitään oikeuksia muutenkaan, maksuja ja hirveet verot vaan.

HippuTAR
Paska tilanne kyllä.

Me on oltu kerran yksityisellä vuokralla ja toiste ei mennä. Vuokranantaja hyväksyi meiltä henkilötakauksen vuokravakuudeksi mikä oli hyvä juttu. Maksettiin vuokrat aina viimestään eräpäivänä niinku aina on maksettu.

Mutta sielä oli lämmitys kaukolämmöllä ja myös vesi lämmitettiin sillä. Alusta asti oli ongeelmia lämpösen veden riittävyydessä. Valitettiin siitä sitte niin vuokranantaja kävi itte tekeen jotain säätöjä sielä jonka jälkeen suihkuun mennessä lämpöstä vettä riitti n. 2 minuuttia, hana kiinni 10 min., taas sai lämpöstä vettä sen pari minuuttia...

Sit kaukolämmöstä kävi joku kattomas, mies meni sinne mukaan ja se kaukolämpöukkeli oli sanonu et sielä on jotain itte tehtyjä väliaikaisia seppäyksiä ja ne pitää vaihtaa. No vuokranantaja lupas vaihtaa, mutta se kesti kuukausia, kaikennäkösiä selityksiä riitti. Lopulta se vaihdettiin ja sen jälkeen joka kerta ku olin puheissa vuokranantajan kans niin se muisti huomauttaa kuinka kallis se remppa oli.

Toi oli siis talo jonka meidän vuokranantaja omisti kokonaan, meidän asunnon lisäksi siinä oli muutama pieni asunto joissa asui lähinnä yksinäisiä ihmisiä.

Kukaan muu ei ollu valittanu tosta vesiasiasta, ei edes meitä edeltäneet asukkaat. Niillä tosin olikin jo teini-ikäiset lapset, meillä taas pieniä lapsia.

No ei ny kuulunu tähän mutta tulipa taas se vitutus mieleen...

"femin"
Me ollaan oltu aikaisemmin yhden kerran yksityisellä vuokralla. Vuokrat maksettiin aina ajallaan (joskus jopa ennakkona), vaikka soskusta maksoivatkin takuuvuokran (siitä syystä, että kuuluin jälkihuollon piiriin). Muuten kaikki onnistui hienosti, mutta kun muutimme pois, niin vuokraisäntä soitti ja väitti, että olimme jonkin kuun vuokran muka jättäneet maksamatta. Siinä sitten kakat housussa tilailin pankista vanhoja, maksullisia tiliotteita, että saataisiin asia selvitettyä. No, pankista ei ikinä noita tiliotteita tullut, vaikka raha tililtä lähtikin, mutta onneksi vuokranantaja sitten soitti ja kertoi olleen oma mokansa, että vuokrat oli sittenkin ihan oikein maksettu.

Nyt ollaan taas muuttamassa yksityisen asuntoon ja taidanpa viime kerrasta oppineena tulostaa joka kuun vuokranmaksusta kuitin ja laittaa mappiin... :)

"Wieras"
Sossu pummeille nyt ei yleisesti kannata yksityisen muutenkaan vuokrata mitään. Turhan monella heistä on täysin realimaailmasta irtautunut ymmärrys velvollisuuksien ja raha-asioiden hoidosta.

Professional Griefer
[QUOTE="Wieras";29244407]Sossu pummeille nyt ei yleisesti kannata yksityisen muutenkaan vuokrata mitään. Turhan monella heistä on täysin realimaailmasta irtautunut ymmärrys velvollisuuksien ja raha-asioiden hoidosta.[/QUOTE]

Sossun maksusitomus ei meinaa, että olisi muuten sossun asiakas. Esim mun vuokralainen on ihan töissäkäyvä, sillä ei vaan ollut säästöjä eikä ketään kuka olisi siinä takuuvuokrassa auttanut. Kuitenkin kun Helsingistä puhutaan niin vuokrat on mitä on ja takuut väh. sen 2kk.

Ja noin yleisesti sossuhan on kaikista luotettavin vuokranmaksaja. Jos asuntoon on tulossa joku iso remontti, ja aikoo sen yhteydessä laittaa pinnatkin uusiksi, niin ehdottomasti kannattaa vuokrata täys sossupummeille. Taattu maksu ja asunnon kunnollakaan ei ole ns. väliä jos sen jokatapauksessa aikoo rempata.

sugsosg
Sossun maksusitomus ei meinaa, että olisi muuten sossun asiakas. Esim mun vuokralainen on ihan töissäkäyvä, sillä ei vaan ollut säästöjä eikä ketään kuka olisi siinä takuuvuokrassa auttanut. Kuitenkin kun Helsingistä puhutaan niin vuokrat on mitä on ja takuut väh. sen 2kk.

Ja noin yleisesti sossuhan on kaikista luotettavin vuokranmaksaja. Jos asuntoon on tulossa joku iso remontti, ja aikoo sen yhteydessä laittaa pinnatkin uusiksi, niin ehdottomasti kannattaa vuokrata täys sossupummeille. Taattu maksu ja asunnon kunnollakaan ei ole ns. väliä jos sen jokatapauksessa aikoo rempata.
Ei se aina noinkaan mene että sossu olisi luotettavin vuokranmaksaja. Osa asiakkaista saa vuokrarahat tililleen, osan kohdalla sossu maksaa tuen suoraan vuokranantajalle. Jos rahat saa omalle tililleen niin ne voi hassata mihin vain. Se, kumpaa tapaa sossu käyttää, riippuu paljon asiakkaasta. Tietysti niille joilla on elämänhallintaongelmia tai ovat aiemmin tuhlanneet vuokrarahansa ja tulleet sossuun vinkumaan lisää massia, sossu maksaa vuokranantajan tilille suoraan välttääkseen ongelmat jatkossa.

Mutta muuten ei voi yleistää ettei kannattaisi vuokrata asuntoa sossun asiakkaalle, sinne kun voi joutua niin monesta syystä. Ja jotkut tosiaankin saavat sen maksusitoumuksen vain ja muuten tulevat toimeen ilman sossun tukia.

"Yh-äiti"
[QUOTE="Wieras";29244407]Sossu pummeille nyt ei yleisesti kannata yksityisen muutenkaan vuokrata mitään. Turhan monella heistä on täysin realimaailmasta irtautunut ymmärrys velvollisuuksien ja raha-asioiden hoidosta.[/QUOTE]

Älä yleistä.

Meillä on lapsen kanssa ollut kolmeen eri asuntoon sossun takaus, mutta ei me mitään pummeja olla. Olen ollut pienituloinen yh joka teki töitä rahansa eteen opiskelemalla. Kesäisin olin töissä eikä sossu maksanut mitään. Ei mun mielestä pummit tee mitään.

Asumme nyt yksityisellä vuokralla ja ihan itse olen maksanut takuuvuokran. Luottotiedoissa mulla on merkintä, mutta kyllä mä vuokrani maksan. Pidän asunnon kunnossa ja ilmoitan puutteista/vioista.

Professional Griefer
Ei se aina noinkaan mene että sossu olisi luotettavin vuokranmaksaja. Osa asiakkaista saa vuokrarahat tililleen, osan kohdalla sossu maksaa tuen suoraan vuokranantajalle. Jos rahat saa omalle tililleen niin ne voi hassata mihin vain. Se, kumpaa tapaa sossu käyttää, riippuu paljon asiakkaasta. Tietysti niille joilla on elämänhallintaongelmia tai ovat aiemmin tuhlanneet vuokrarahansa ja tulleet sossuun vinkumaan lisää massia, sossu maksaa vuokranantajan tilille suoraan välttääkseen ongelmat jatkossa.
Meillä on jokaisessa vuokrasopimuksessa kohta, että jos vuokralainen saa asumiseen myönnettyä tukea, se maksetaan suoraan vuokranantajan tilille.
Se on sit omaa "tyhmyyttään" jos sellaista ei oo huomioinut sopimuksia laatiessa.

Yhteistyössä