Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että vauva imetetään kaupassa mutta toi meni jo vähän yli.

Siis ihan oli tissi kunnolla paljaana kaiken kansan katsottavana. Joo ja tiedän, että ei sitä ole pakko katsoa mutta silti...
 
Olisit menny viereen toljottamaan vähän lähempää. Nopeana ehkä olisit voinut taputella rintaa "kyllä on komiassa lihassa" tai pyytänyt ruokkimaan sunkin jälkikasvus.

Sä näet enemmän tissiä henkkamaukan bikinimainoksessa, kuvia on käsitelty ja malleilla silarit. Mutta sä järkytyt siitä kun näet rinnan mitä luonnollisimmassa tapahtumassa. Ehkä ihan hyväkin, seuraavalla kerralla tuumaat "jaa taas paljas tissi" ja löydät jotain kiinnostavampaa katseltavaa.
 
"joopa"
On PALJON mitä luonnollisempiä asioita, mutta ei niitäkään kaikkia katsota hyvällä, jos julkisesti niitä asioita tekis. Mautonta ruokkia muksua kaikkien silmien alla ja vielä esitellä rintaa. Eise vauva nälkään kuole, jos ensin kävelee vaikka vessaan imettämään..
 
"Kukkaruukku"
Eikä kukaan kuole siihen, jos näkee paljaan rinnan. Eiks nii?
Söisitkö itse ruokasi vessassa?
Voi hyvää iltaa taas.
Miten se on keltään pois jos joku ruokkii lapsensa luonnollisella tavalla silloin kun vauvalla iskee nälkä?
 
kfkfkf
Se on jännä juttu, että vauvaa saa ruokkia tissi paljaana mutta ihan muutenvaan et voi ottaa tissiäs kaupassa esille ja vaikka raapia sitä jos kutittaa, ihan luonnollinen asia tuo kutiaminen.

Mulla ei ole julkisella paikalla imettämistä vastaan mitään, teen sitä itsekkin, mutta sen voisi tehdä niin, ettei koko tissi ole esillä. Kaikki kun ei niitä tissejä halua nähdä kauppareissulla
 
JULKI-IMETTÄJÄ
[QUOTE="joopa";29040248]On PALJON mitä luonnollisempiä asioita, mutta ei niitäkään kaikkia katsota hyvällä, jos julkisesti niitä asioita tekis. Mautonta ruokkia muksua kaikkien silmien alla ja vielä esitellä rintaa. Eise vauva nälkään kuole, jos ensin kävelee vaikka vessaan imettämään..[/QUOTE]

Siis VESSAAN imettämään! Onko sinulla tapana ruokailla yleisessä vessassa? Sehän se on epähygieenisin ja pahanhajuisin paikka siellä prismassa..ja sinne pitäis pienen ihmisen mennä aterialle. Eiköhän ole parempi, että teillä esim mies hoitaa julkisellapaikalla liikkumisen sun puolesta, ettet vaan joudu toistamiseen näkemään mitään niin järkyttävää kun RINTARUOKINTA.

Liki seitsemän vuotta julki-imetystä harrastaneena tiedän, ettei se minun paljas tissi ja siinä roikkuva räkäinen vauva/taapero ole kaunis näky. Mutta sanompa, ettei moni muukaan asia suomalaisissa naisissa hivele silmää...löllyviä mahoja, siideripissis jenkkakahvoja, meikittömiä/ylimeikattuja tukkaponihännällä lökävaatteeissa kulkevia prinsessoja. Mikäähän ei oo kauniimpaa kun tukeva nainen lantiofarkuissa..siinä saa tissin sijaan nähdä palan ehtaa persvakoa!
 
Ravintolassa, siis kahvilaa suuremmassa/hienommassa paikassa en imettäisi, ja kahvilassakin vähän harsolla peitellen. Mutta mielestäni se on jokaisen lastansa ruokkivan äitin asia, miten reteesti rinta esillä imettää.

Jos joku ei ole vielä tissiä nähnyt niin sitten on aika jo nähdä?

Ja toisekseen, kun olen ollut pienen vauvan kanssa liikenteessä, niin suoraan sanoen ei olisi juuri vähempää voinut kiinnostaa MITÄ JOKU MUU AJATTALEE TISSINI NÄKEMISESTÄ, kun vauvalla on nälkä niin se ruoka on saatava melkolailla heti ja siinä. Ei pientä vauvaa voi huudattaa nälässä, ei vaan voi.
 
Professional Griefer
Minuakaan ei julkisesti imettäminen häiritse, jos sen tekee jollain tasolla vähän piilossa, siististi.

Tuossa tapauksessa olisin varmaan mennyt siihen viereen katselemaan samoja tuotteita ja vetässyt omat hinkit esille. Ja luoja paratkoon, mikä show siitä olisi syntynyt. Varmaan ois sakot tullut. Mulle siis.
 
Olen varmaan tässä(kin) asiassa outo, mutta olen saanut melko isoksi kaksi lasta, joita kumpaakaan ei kertaakaan imetetty julkisesti. Minusta ajatuskin julki-imetyksestä oli ikävä. Onnistuin hoitamaan imetyksen niin, että se tapahtui jossakin rauhallisessa paikassa ilman suurta yleisöä.

Minusta vauvan imettäminen on muutakin kuin vain pelkkää ruokailua, ja koin sen yksityisenä asiana. Minulle oli tärkeää tilanteen rauhallisuus ja se, että sekä äiti että vauva sai keskittyä siinä hetkessä rauhaisaan ruokailuun ja yhdessäoloon.

Ja onhan se niinkin, että maailmassa on monta muutakin luonnollista asiaa, jotka luonnollisuudestaan huolimatta tehdään muualla kuin keskellä mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa. =)
 
Seksiseksiseksi
Olen varmaan tässä(kin) asiassa outo, mutta olen saanut melko isoksi kaksi lasta, joita kumpaakaan ei kertaakaan imetetty julkisesti. Minusta ajatuskin julki-imetyksestä oli ikävä. Onnistuin hoitamaan imetyksen niin, että se tapahtui jossakin rauhallisessa paikassa ilman suurta yleisöä.

Minusta vauvan imettäminen on muutakin kuin vain pelkkää ruokailua, ja koin sen yksityisenä asiana. Minulle oli tärkeää tilanteen rauhallisuus ja se, että sekä äiti että vauva sai keskittyä siinä hetkessä rauhaisaan ruokailuun ja yhdessäoloon.

Ja onhan se niinkin, että maailmassa on monta muutakin luonnollista asiaa, jotka luonnollisuudestaan huolimatta tehdään muualla kuin keskellä mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa. =)
Imettäminen on täysin sallittua julkisilla paikoilla. Miten voi olla joidenkin äiti-ihmistenkin niin vaikea hyväksyä sitä.

Kaikki naiset eivät myöskään yliseksualisoi kehoaan, tissistä tulee ruokaa lapselle. Tämä on kyseisen ruumiinosan ensisijainen tarkoitus.
 
öö siis
[QUOTE="vieras";29040484]kiva että lapsi sai ruokaa :) mikähän tän aloituksen pointti oli?[/QUOTE]



Maito on nestettä ja nestettä yleensä juodaan eikä syödä!? Ärsytttää aina kun koku puhuu vauvan imetyksestä ruokailuna...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja öö siis;29040558:
Maito on nestettä ja nestettä yleensä juodaan eikä syödä!? Ärsytttää aina kun koku puhuu vauvan imetyksestä ruokailuna...
onko se sitten vauvan juottamista? :D eli korjaan "kiva että lapsi sai juomaa"
 
sovituskoppi
Prismassa imetän, jos on pakko, sovituskopissa. Ja niin teen yleensä myös muissa kaupoissa. Saa vauva rauhaa syödä kunnolla. Minulla on myös tämä vauva (kolmas) nirso tapaus että syö vain jos koko rinta on esillä. Muuten imetän kyllä missä vaan jos vauvalla on nälkä,mutta pyrin mmenemään sivummalle jotta myös vauva sitten syö kunnolla.
 
[QUOTE="joopa";29040248]On PALJON mitä luonnollisempiä asioita, mutta ei niitäkään kaikkia katsota hyvällä, jos julkisesti niitä asioita tekis. Mautonta ruokkia muksua kaikkien silmien alla ja vielä esitellä rintaa. Eise vauva nälkään kuole, jos ensin kävelee vaikka vessaan imettämään..[/QUOTE]

Voi että inhoan näitä vessaterroristeja jotka pahimmillaan pitävät yleensä ainoaa lastenhoitohuonetta tms varattuna pitkänkin aikaa.Kyllä luulisi jostain muualta löytyvän joku rauhallinen paikka.
 
"vieras"
Voi että inhoan näitä vessaterroristeja jotka pahimmillaan pitävät yleensä ainoaa lastenhoitohuonetta tms varattuna pitkänkin aikaa.Kyllä luulisi jostain muualta löytyvän joku rauhallinen paikka.
itse invavessoja tarvitsevana se on hyvin rasittavaa jos joku istuu puoli tuntia invavessassa/lastenhoitohuoneessa imettämässä. ei siinä paljoa muita kyllä ajatella
 
Hmm...
Olen varmaan tässä(kin) asiassa outo, mutta olen saanut melko isoksi kaksi lasta, joita kumpaakaan ei kertaakaan imetetty julkisesti. Minusta ajatuskin julki-imetyksestä oli ikävä. Onnistuin hoitamaan imetyksen niin, että se tapahtui jossakin rauhallisessa paikassa ilman suurta yleisöä.

Minusta vauvan imettäminen on muutakin kuin vain pelkkää ruokailua, ja koin sen yksityisenä asiana. Minulle oli tärkeää tilanteen rauhallisuus ja se, että sekä äiti että vauva sai keskittyä siinä hetkessä rauhaisaan ruokailuun ja yhdessäoloon.

Ja onhan se niinkin, että maailmassa on monta muutakin luonnollista asiaa, jotka luonnollisuudestaan huolimatta tehdään muualla kuin keskellä mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa. =)
Tarkoituksenani ei ole koskaan ollut imettää keskellä mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa. Mutta olosuhteiden vaatiessa olen imettänyt ravintolassa, kahvilassa, ostoskeskuksessa, uimarannalla ja niin edelleen. Minäkin olen saanut isoiksi kaksi lasta, ja olen halunnut elää normaalia elämää myös imetysaikoina.

Anu Silfverberg on viisaasti todennut jotain sen suuntaista, että julki-imetystä ei pidä perustella sillä, että se on luonnollista, koska sitä on vessassa käyminenkin. Sen sijaan julki-imetys on tarpeellista, koska muuten äidit eivät pääse liikkumaan vapaasti.
 
nooh
Mielluummin imettävän rinta paljaana kuin paljaita tissejä lehtien kansissa... et miten ton nyt ottais. En läväyttäis itse koko utarettani kansan nähtäväksi mutta ei toi nyt niin ärsyttävää ole kuin seksistinen mainonta joka tuutista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29040586]Kyllä, se on vauvan juottamista.[/QUOTE]

Kyllä se on vauvan syömistä. Kaikki puhuu vauvan syöttämisestä ja ruokkimisesta, ei juottamisesta.
 
"vieras"
On taas ollu niitä tissimammoja, joilla on tarve esitellä rintavarustustaan ja hekumoida päässään "kuinka monen naisen miehet vilkuilee mun rintaa, aah" ja siitäkös se itsetunto kohoaa. Huomio on taattua mitä isompi utare. Sitten jotkut närkästyy ja aletaan motkottamaan miten häntä syrjitään tässä ym mikäli joku mies vaikka kääntääkin katseensa ja yökkäsee vaiks. Tätä rintaa on loukattu verisesti jos sitä ei kuolata!!
Jos lyöt tissit esiin kaupassa ilman lasta, niin sitä paheksutaan. Mutta kun on "pakko imettää vaikka keskellä katua" lapsen kanssa.. mikä ihana tekosyy ;)

Kovin on vauvat nälkäisiä nykyään, kun ei voida edes vaikka istahtaa hiukan syrjempään kaupassa. Parasta oli kuunnella sitä lutkutusta yks kerta kassajonossa ja imuttelija oli n.5-vuotias poika. Eukko vaan kaivoi tissin esiin ja kyykisteli siinä sitten maata kohti.. Ukolta oli laatta lentää ja kyllä huvitti itseäni. :D

Enkä tässä kaikkia niputa samaan.. mutta osalla tämä vaan on niitä itsensä esille tuomisjuttuja.. kun ei pokkaa ole tarjoutua roskalehtiin tai alastoman suomen sivuille esittelemään rintojaan. Piste.
 

Yhteistyössä