P
"PPH"
Vieras
Kertokaas vanhemmat mitä mieltä ootte perhepäivähoitajien uudesta työaikalaista ja "vaan" 8 tunnin työpäivistä??
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miten tuo voi onnistua, kun useilla ihmisillä on 8 tai 8,5 tunnin työpäiviä? Siihen vielä matkat päälle, eli noin 9 tuntia.
Edelleenkään ei tule olemaan kiellettyä tekemästä yli 8 tunnin työpäivää.
Hoitajien kannalta tämä on tietysti hyvä, sillä tällä hetkellä heidän työpäiviensä pituutta ei ole ajateltu lapsia sijoitettaessa perhepäivähoitoon, ainakaan siis meidän kunnassa.
Vanhempien kannalta ongelmallista kieltämättä. Asumme itse pääkaupunkiseudulla ja työmatkat ovat pitkät. Olemme pyrkineet pitämään hoitopäivät 8-16, mutta heti kun toinen vanhemmista on työmatkalla tuo ei onnistu.
Toisaalta tulee mieleen, että onko tämä jonkinlainen perhepäivähoidon alasajan aloitus, sillä pakostakin tuota kautta ohjataan lapsia enemmän päiväkoteihin...
Hoitajien kannalta tämä on tietysti hyvä, sillä tällä hetkellä heidän työpäiviensä pituutta ei ole ajateltu lapsia sijoitettaessa perhepäivähoitoon, ainakaan siis meidän kunnassa.
Ei meidän kunnassa ainakaan. Ja meillä ei ole kielletty tekemästä töitä juuri niin pitkään kun asiakkaat sitä tarvitsevät mikä esim. mulla takoittaa 9-11h päivässä. Mulla hommat jatkuu juuri niinkuin ennenkin.
Ei meidän kunnassa ainakaan. Ja meillä ei ole kielletty tekemästä töitä juuri niin pitkään kun asiakkaat sitä tarvitsevät mikä esim. mulla takoittaa 9-11h päivässä. Mulla hommat jatkuu juuri niinkuin ennenkin.
Sama täällä. Tasoitusajasta ei tosi vielä ole mitään tietoa. Onko teillä se asia jo selvä?
Meillä ohjataan pidemmän päivän tekijöitä suoraan päiväkoteihin.
Niin ei se kiellettyä tule olemaan, mutta ainakin meidän kunnassa ylitöistä ei tulla maksamaan vaan ne pitäisi pitää vapaana, mikä taas kuormittaa lasten varahoitopaikkoja ja tekee koko yhtälöstä vaikeamman. Mielenkiintoista nähdä miten se tulee toimimaan käytännössä.
Sama täällä. Tasoitusajasta ei tosi vielä ole mitään tietoa. Onko teillä se asia jo selvä?
:O OHOH! Meillä vähintään 8 viikkoa, ehkä jopa ½v... Ei vielä ole varmuutta.
Meillä tasoitusaika on 6 kk.