Onko ok pukea lapselle..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Toppahaalari (alla sisävaatteet: body+sukkahousut+paita+housut), kypärämyssy, toppahanskat, villasukat ja kumpparit. Niin ja kurahousut.

Ulkona reilusti jo plussan puolella (n.+7), maassa hieman lunta/sohjoa. Lapsi 1v 4kk, kävelee jo ihan hyvin ulkonakin.

Mietin vaan, kun on ollut näitä perhepäivähoitajien aloituksia lasten vaatetuksista. Mulla on eka lapsi ja yritän parhaani mukaan pukea lapsen ihan maalaisjärjellä, mutta nyt kevään tullen olen taas vähän epävarma, mikä on riittävää. En ole juuri kysellyt muilta, mitä pukea. Toivottavasti meidän pph ei kiroa huonosti puettua lasta.:D Syksyllä pph pyysi esim. villahaalaria lapselle aiemmin kuin olin itse ajatellut lapsen tarvitsevan, mutta toki sen hoitoon hankin.

KYllä meilläon vielä 4 vuotiaalla toppapuku ja kurahousut, vaikka liikkuu varmasti enemmän kuin reilu vuoden ikäinen lapsi. Maa on kuitenkin kylmää ja missä muualla ne lapset pyörii kuin maassa.:D Niin ja meillä mennään ihan vielä Kuomilla, kun ei ole kovin märkää.

Meillä on nuo kumpparit kun pph:n piha on yhtä isoa lätäkköä.:D Kuivemmalla kelillä pitäisin varmaan vielä talvikenkiä.

Aamuäree, juu toki. Mä olen varmaan astetta huonompi äiti kun en mä tiedä, onko sillä kylmä vai kuuma..:D Tai kun niskasta kokeilee tuntuu aina lämpöseltä, ei hikiseltä. Ehkä sillä on sit kuitenkin yleensä sopivasti päällä.:) Tosin mun kädet on aina jäässä, joten ihan mikä tahansa lunta lämpimämpi tuntuu mun käteen mukavan lämpöseltä..:D

Mietin vaan, mitä muille lapsille mahdetaan tähän aikaan vuodesta pukea, kun en juuri koskaan kiinnitä missään huomiota lasten pukeutumiseen.

Jos ei millään tiedä, mitä pukea, olen käyttänyt seuraavaa nyrkkisääntöä lasteni kohdalla. Koska olen paleleva aikuinen, niin mietin, mitä itse laitan ylleni. Sitten pistän saman verran ainakin päälle sille lapselle, joka ei vielä liiku kovin paljon ulkoillessa. Ja kerroksen vähemmän sille lapselle, joka jo juoksee ympäri puistoa. On toiminut.

Kysymällä selviää...eli kannattaa hoitajilta kysellä mielipiteitä vaatteista. Itse ainakin pyydän iltapäiväksi ohuempaa sitten kun lämpötila on pidempään yli 5 asteen. Nyt on aamuisin vielä aika kylmä ja tuo lumen päällä puuhailu "jäähdyttää" nuo pienemmät.
Toki lapsissakin on eroja joku on kuumaverisempi kuin toinen...
ylipäätänsä kannattaa hoitajan kanssa keskustella asioista avoimesti :) Sitten kun jatkuvista pyynnöistä huolimatta ei vanhemmat tuo sopivia vaatteita voi hoitajaakin ruveta "nyppimään" enemmän :)

Varmaan riippuu lapsesta ja siitä missä asutte. Meillä 1v 5kk ikäisellä lapsella oli tänään ulkona päällä collegepuku, villahaalari, fleecevuorinen kurapuku, villasukat ja kumisaappaat. Pari tuntia oltiin ulkona ja lapsi oli hiestä märkä kun tultiin sisälle. Meillä toppapuku ja kurikset olis ollut liikaa. Lunta meillä on puolisen metriä, mutta lapsi leikkii yleensä siinä osassa pihaa mistä lumi on kolattu pois. Vaatetuksesta vielä sen verran, että vuorelliset kurarukkaset ja villapipo oli myös.

Yhteistyössä