Y
"ypph"
Vieras
Mulla aloitti kuukausi sitten alle vuoden ikäinen hoitolapsi. Koko ajan on ollut pientä ongelmaa vanhemman kanssa, mutta koska lapsi istuu meidän ryhmään niin hyvin, niin olen koittanut jaksaa. Nyt sitten tänään kävi tilanne, jota varmaan kaikki pph:t pelkää. Eli aamulla jo näin, että lapsi ei ole kunnossa ja mainitsin siitä. Vanhempi oli sitä mieltä, että tekee poskihampaita, vauva oli valvoskellut ja itkeskellyt yöllä ja siksi väsynyt. Sitten kiiruhtikin jo ovesta ulos. Minä sitten samoin tein mittasin lapselta kuumeen ja korkeaa lukemaa näytti. Koitin soittaa vanhemmalle, ei vastaa. Koitin toiselle vanhemmalle ja tuuttasi varattua. Sitten taas toiselle ja varattua silläkin. Kumpikaan ei vastaa. Jätin viestin. Totesin, että lapsi on tosi huonossa kunnossa, hengitys rohisi ja ihan velttona oli sylissä. Soitin varahakijalle joka lupasi tulla tunnin päästä, kun asuu kauempana. Jatkoin vanhemmille soittamista ja toisella puhelin pois päältä ja toisella ei vastaa. Sitten lapsi alkoi jo hengittää tosi huonosti, käytti vatsalihaksia hengittämiseen ja silmät lähes ummessa makasi sylissä. Herätin miehen katsomaan muita lapsia ja soitin vanhemmat läpi että näin teen samalla kun odottelin taksia.
Taksi tuli ja lähdettiin terveyskeskukseen, josta meidät laitettiin suoraan ambulanssilla sairaalaan. Soitin varahakijalle, että tulee sinne. Tässä vaiheessa varahakija oli saanut toisen vanhemman kiinni, mutta vanhempi ei ollut kuitenkaan tulossa, vaan olivat sopineet että lapsi on päivän tällä varahakijalla. Käskin sen varahakijan soittaa vanhemmille, että nyt ollaan matkalla sairaalaan että paras ilmaantua paikalle. Pääsimme sairaalaan ja lapsi sai ensiapua, happisaturaatiot tosi alhaalla. Rs-virusta epäilivät tai keuhkokuumetta. Sitten saapui varahakija ja tein jo lähtöä, mutta eihän se varahakija saanut lasta rauhoittumaan millään, minun sylissä lakkasi itkemästä, joten hoitohenkilö kysyi voinko jäädä odottamaan vanhempia. Tunnin päästä vanhempi sitten vihdoin saapui. Tuli sanottua vähän tiukasti. Lähdin ja he jäivät sinne. Nyt vähän keittää, enpä tiedä sitten mitä lapsen hoitosopimuksen kanssa tehdään. Mukavasti menee pääsiäinen odotellessa, että saako oma vajaa 1v tuon saman taudin.
Taksi tuli ja lähdettiin terveyskeskukseen, josta meidät laitettiin suoraan ambulanssilla sairaalaan. Soitin varahakijalle, että tulee sinne. Tässä vaiheessa varahakija oli saanut toisen vanhemman kiinni, mutta vanhempi ei ollut kuitenkaan tulossa, vaan olivat sopineet että lapsi on päivän tällä varahakijalla. Käskin sen varahakijan soittaa vanhemmille, että nyt ollaan matkalla sairaalaan että paras ilmaantua paikalle. Pääsimme sairaalaan ja lapsi sai ensiapua, happisaturaatiot tosi alhaalla. Rs-virusta epäilivät tai keuhkokuumetta. Sitten saapui varahakija ja tein jo lähtöä, mutta eihän se varahakija saanut lasta rauhoittumaan millään, minun sylissä lakkasi itkemästä, joten hoitohenkilö kysyi voinko jäädä odottamaan vanhempia. Tunnin päästä vanhempi sitten vihdoin saapui. Tuli sanottua vähän tiukasti. Lähdin ja he jäivät sinne. Nyt vähän keittää, enpä tiedä sitten mitä lapsen hoitosopimuksen kanssa tehdään. Mukavasti menee pääsiäinen odotellessa, että saako oma vajaa 1v tuon saman taudin.