Pph ei suostu toteuttamaan lapsemme ruokavaliota :(

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärtänyt tässä on hienoinen ristiriita:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olemme fruitisteja eli emme syö ELÄVIÄ kasviksia - - - Fruitisti ei tapa vihanneksia - - - ruuan kuumentaminen on kuitenkin sallittua
Eli jos te ette tapa vihanneksia, ja ette syö eläviä kasviksia..? Kuumentaminen ja syödyksi joutuminen sitä paitsi "tappaa" varmasti. Mikä mulla menee ajattelussa pieleen?

*TheRoad*
Haha... Tuli heti mieleeni Stainerin kehittämä biodynaaminen viljely. Saman kaltaista hullun touhua, mutta jokainen tavallaan. Lapsia ei pitäisi kuitenkaan sotkea väkisin tälläiseen mukaan. Parempi olisi antaa päättää itse sitten aikanaan.

Elävä ravinto ja muut veganismiakin jyrkemmät ruokavaliot herättävät jatkuvasti voimakasta keskustelua puolesta ja vastaan. Yhdysvalloissa Floridan osavaltiossa myös oikeusjärjestelmä on joutunut ottamaan kantaa asiaan Josephy ja Lamoy Andressohnin tapauksen yhteydessä. Andressohnit syöttivät lapsille uskonnollisista syistä elävää ravintoa, minkä seurauksena heitä syytettiin oikeudessa yhden lapsensa kuoleman aiheuttamisesta ja neljän muun laiminlyönnistä pitämällä heitä aliravitsemuksen tilassa. Kuolemantuottamussyyte hylättiin vuonna 2005, mutta he saivat pitkän ehdollisen vankeustuomion lastensa ravitsemuksen laiminlyönnistä.

vieras
Onko tämä nyt se sama jossa ei voi syödä mitään kasvista, joka on maan alla kasvanut? Mulla kävi sellainen vieras tuossa taannoin, en tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa joten yritin olla perusilmeellä! :D

minä vain
tapoin just muutaman sipulin,kun kiskoin ne väkivalloin maasta... julmaa,mutta elämä on! Hoitotädillä on paljon muutakin mietittävää,kun se että mikä on tapettu tai mikä normaalisti kuollu hedelmä

vieras
Voi luoja... Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. :D
Mut on ihan ok olla kasvissyöjä tms ja sellasen ruokavalion toteutus ei ole mahdotonta, mut anna mun kaikki kestää...
Ihan niinkun joku jo aiemmin mainitsi, tälläisillä (hörhöilyillä ) kuormitetaan systeemiä, kun toisaalla voi olla moniallerginen lapsi joka todella ihan OIKEASTI tarvitsee tietynlaiset ruoka-aineet. Ja ihan oikein jos haluat noudattaa vakaumustasi, on se että teet itse lapsesi eväät. Koska tokihan kaikenlaisia ihmisiä/vakaumuksia maailmaan mahtuu, mutta silloin ei voi olettaa että joku toinen tekee puolestanne tälläiset. Pitäiskös sen pph:n oikeesti lähteä metsästämään lapsellesi sopivaa ravintoa, niiden muiden hoitolasten kustannuksella?
Onnea valitsemallenne tielle, mut mä en jaksa uskoa et se porkkana on kovin pahoillaan, jos tulee syödyksi, päinvastoin, luultavasti on onnellisempi kun päätyy jonkun mahaan kuin se että mätänee maahan. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
tapoin just muutaman sipulin,kun kiskoin ne väkivalloin maasta... julmaa,mutta elämä on! Hoitotädillä on paljon muutakin mietittävää,kun se että mikä on tapettu tai mikä normaalisti kuollu hedelmä
Mutta saattoihan niistä sipuleista muutama ollut kuollut ihan luonnollisestikin..

dsh
Kyllä täytyy kärsiä jostain puutostilasta, kun ajautuu harjoittamaan tällaista ruokavaliota. Vähän niin kuin liian kuumassa saunassa olevan aivot ei toimi enää normaalisti, joten ei tajua lähteä sieltä ulos.

?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Mutta saattoihan niistä sipuleista muutama ollut kuollut ihan luonnollisestikin..
Entä itsemurhan tehneet sipulit?

voi elämä
ymmärrän aikuisia, jotka tuohon hurahtavat, mutta kuulostaa ihan kohtuuttomalta vaatia pph:ta ruokkimaan lapset tuon opin mukaan. Seuraavana varmaan menee päivähoitopaikka alta ja toivottavasti tulee ls-ilmoitus. Ja toivon todella, että tää on provo!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
AP! MIKSI ruohosipulia saa käyttää?

Mielenkiinnolla odotan mitä vastaat. =)
Ei se vastaa kun ei tiedä vastausta.. kai se ruohosipulukin elää samoin ku sipulit... Ku haukkaat palan niin kiljuu, et älä syö, älä syö....ja porkkana yrittää pitää kynsinhampain kiinni mullasta ettei tuu nostetuksi ylös...joo väsyny oon.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
AP! MIKSI ruohosipulia saa käyttää?

Mielenkiinnolla odotan mitä vastaat. =)
liittyiskö jotenkin siihen ettei sitä revitä juurineen irti? eli se ruohosipuli saa jatkaa kasvuaan... mutta toisaalta, sehän oli "elävä", ennenku se katkastiin ja syötiin, joten sehän tapettiin... hmm... emmä tiedä, olis kiva kuulla ap:lta vastaus! :D

Yhteistyössä