pph ei huomioi lastani kunnolla

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Jep, tän täytyy olla provo, kukaan ei ole noin tyhmä...

[QUOTE="äiti";26717566]Hoitaja kyllä juttelee lapselle mutta kun lapseni on pyytänyt tekemään hänelle hiekkakakkua oli hoitaja käskenyt näyttää miten hän itse osaa! Ja kun vauhtia pyysi keinussa ei hoitaja tullut vaan luki lehteään. Toki hän lomalla mutta jos ei kykene lastani kohtaamaan arjen ulkopuolella tuskin taitaa hänestä oikeasti välittää.
Ja hoitajalla ei tuolloin ollut kuin yksi oma lapsi yhteisessä taloyhtiön leikkipuistossa leikkimässä hiekkaleluillaan.[/QUOTE]

[QUOTE="äiti";26717566]Toki hän lomalla mutta jos ei kykene lastani kohtaamaan arjen ulkopuolella tuskin taitaa hänestä oikeasti välittää.
[/QUOTE]
Työkaluhan lapsesi hänelle on. Eikä sitäkään vielä. Joten miksi ihmeessä välittäisikään?

"vieras"
[QUOTE="äiti";26717566]Hoitaja kyllä juttelee lapselle mutta kun lapseni on pyytänyt tekemään hänelle hiekkakakkua oli hoitaja käskenyt näyttää miten hän itse osaa! Ja kun vauhtia pyysi keinussa ei hoitaja tullut vaan luki lehteään. Toki hän lomalla mutta jos ei kykene lastani kohtaamaan arjen ulkopuolella tuskin taitaa hänestä oikeasti välittää.
Ja hoitajalla ei tuolloin ollut kuin yksi oma lapsi yhteisessä taloyhtiön leikkipuistossa leikkimässä hiekkaleluillaan.[/QUOTE]

Toivottavasti tämä on provo. Pph on tehnyt ihan oikein kun on aktivoinut lasta sen sijaan, että olisi leikkinyt lapsen puolesta. Eikä lomalla olevalla pph:lla ole mitään velvollisuutta antaa sun kakaralle kiikkuvauhteja vapaa-ajallaan! Passaisitko itse lomallasi vaikka työkavereiden lapsia??

Jos olisin tuo pph en ainakaan ottaisi tuollaisen ripustautujan kersaa syksyllä hoitoon ollenkaan...

"vieras"
Meidän toimistolla syksyllä siivoojana aloittava nainen ei suostunut lomallaan palkatta siivoamaan kotiani näytteeksi. En voi ymmärtää, miksei voinut minun kotiani siivota! Täytyyhän minun nähdä millaista työn jälki on! Ja muutenkin pitäisi totutella siivoukseen hiljalleen, pidennetään siivousaikaa sitten vartti kerrallaan kolmen kuukauden ajan. Ei kyllä tunnu tuo siivooja yhtään välittävän siitä miten siistiä meillä on :(((

• Tykkää
Reactions: evita ja Miili
[QUOTE="äiti";26717566] Toki hän lomalla mutta jos ei kykene lastani kohtaamaan arjen ulkopuolella tuskin taitaa hänestä oikeasti välittää.[/QUOTE]

Miksi pitäisi kohdata arjen ulkopuolella? Kuulutko niihin äiteihin, jotka pahoittaa oman ja kaupan päälle lapsensakin mielen kun "hoitotäti" (mikä on ihan hirveä sana btw) ei tule lapsen synttäreille? Hoitaja ei myöskään tunne sun lasta, joten miksi pitäisi "oikeasti välittää"?

Jos et ole provo, niin oot kyllä harvinaisen itsekäs ihminen.

vieras pph
Olen pph enkä todellakaan ala tutustumaan vapaa-ajallani tuleviin hoitolapsiin ja muutenkin, jos nään hoidossani olevia hoitolapsia, niin moikkaan ja ehkä pari sanaa vaihdetaan. Riittää siis oikein hyvin, että työaikana vaan heitä huomioin. Tutustuminen sovitaan aikanaan, kun on työaika.

Ootko sä puhunut hoitajan "outoudesta" lapsen kuullen? Kuulostaa vähän siltä että sun asenne on tarttunut lapseenkin. Me käytiin lapseni kanssa kerran tutustumassa päiväkotiin ja seuraavana päivänä lapsi (11kk) meni sinne ja ongelmitta on sujunut. Tai no parin ekan kuukauden jälkeen oli vähän aikaa protestointia mutta nyt ei taas mitään ongelmia. Mut kai se isomman kans onkin hankalampaa..

"Äitee"
Jos teet hoitoonmenosta noin ison ongelman ja vaikean asian, lapsi vaistoaa sen kylää ja ahdistuu. Aiotteko sitten parin vuoden päästä mennä notkumaan ekaluokan opettajan pihalle kesällä "tutustumaan"? Ja vietkö lapsesi kouluun aina vartin koulupäivää pidentäen ettei lapsi "ahdistu"? Varmasti ahdistuu ja saa mielikuvan että hoitopaikka ja koulu on paha asia. Mene itseesi nainen! Yksi tutustumispäivä ja sitten hoitoon, lapsi saa rahassa tutustua kun ei ole äiti vieressä kyttäämässä.

"vieras"

Säkö oikesti olet sitä mieltä että kenen tahansa ihmisen kuuluu hoitaa sun Nicopetteriäsi kun lapsesi haluaa?

Ymmärrä nyt hyvä ihminen että tuo hoitaja on toistaiseksi teille kuin kuka tahansa ventovieras ihminen. Että sä edes kehtaat!!!!!

Mä oikeasti toivon että sä viet lapsesi jonnekin muualle kuin tälle perhepäivähoitajalle. Itseasiassa tolla asenteella olisi parempi kun sä hoitasit sen nicopetterisi itse.

Sillä pph:lla ei siis ole oikeutta keskittyä olemaan sen oman lapsensa kanssa kahden kun sun on pakko tunkee se omasi siihen. Häpeä

"zzz"
olipa tää totta tai provo, niin juuri tästä syystä useissa kunnissa on käytäntönä, ettei perhepäivähoitopaikkaa osoiteta samasta talosta. Pph:lla on myös oikeus vapaa-aikaan.

wer
[QUOTE="zzz";26718102]olipa tää totta tai provo, niin juuri tästä syystä useissa kunnissa on käytäntönä, ettei perhepäivähoitopaikkaa osoiteta samasta talosta. Pph:lla on myös oikeus vapaa-aikaan.[/QUOTE]

Juuri nin toimitaan meidän kunnassa. Meille ei sijoiteta naapureitten, tuttujen eikä sukulaisten lapsia.

just
[QUOTE="äiti";26717368]Hoitaja on nyt kait kesälomalla mutta nyt hänellä voisi olla hetki aikaa lapselleni ilman mutia. Ja minä näkisin miten hoitaja on lapsen kanssa.
Minusta on vain outuoa kun kyllä juttelee lapselle mutta jotain puuttuu. Lapsikin jo vieroksuu hoitajaa kun olen kysellyt häneltä miten on mennyt kun hoitajan ja hänen lasten kanssa hetekn oman pihan puistossa keskenään minun piipahtaessa sisällä. Hänen (lapsen vastaus) on ollut ettei tykkää kun hotiaja ei leiki hänen kanssaan ja ei antanut vauhtia kiikkuun.[/QUOTE]

Oletkohan ihan terve? sun lapses tutustuu sitten kun on tutustuminen.

just
Olet joko sairaan itsekäs minä minä -ihminen tai provo.

2 viikkoa neljävuotiaalle on aivan tarpeeksi pitkä aika tutustumiseen.

Hoitaja on puistossa hoitolapsiensa tai omien lastensa kanssa tai on lomalla. Ei hänen kuulu sinun lapsen kanssa leikkiä, tai tutustella nyt, kun teillä ei ole hoitosuhdetta.

Oikeasti hanki apua terapeutilta tuohon itsekyyteen.

[QUOTE="äiti";26717368]Hoitaja on nyt kait kesälomalla mutta nyt hänellä voisi olla hetki aikaa lapselleni ilman mutia. Ja minä näkisin miten hoitaja on lapsen kanssa.
Minusta on vain outuoa kun kyllä juttelee lapselle mutta jotain puuttuu. Lapsikin jo vieroksuu hoitajaa kun olen kysellyt häneltä miten on mennyt kun hoitajan ja hänen lasten kanssa hetekn oman pihan puistossa keskenään minun piipahtaessa sisällä. Hänen (lapsen vastaus) on ollut ettei tykkää kun hotiaja ei leiki hänen kanssaan ja ei antanut vauhtia kiikkuun.[/QUOTE]
Olisko sinusta kiva että lomalla tuotaisiin töitä kotiin,halusit tai et?

En oo edes pph,mutta en tosiaankaan nauti hiekkakakkujen tekemisestä niin kovasti että tekisin niitä huvin vuoksi muiden lapsille ilman mitään syytä.

olol
Tää oli hyvä provo. :D Mullakin vähän jo alkoi kiehumaan kun luulin että joku voi oikeasti olla noin itsekäs! Ja selvästi menee vieläkin läpi joillekin vaikka ap:n viimeinen kommentti varmisti koko homman feikiksi.

"PPH"

Kai sä ap oot vähän tyhmä..! Itse olen pph (ja myös monen lapsen äiti). En todellakaan LOMALLANI ala tekemään kenenkään muksun kanssa hiekkakakkuja tai kiikuttaan niitä keinussa, en varsinkaan NELJÄ-vuotiasta. Hyvä kun viitsin omiani leikittää :D

En hoitoaikanaan istu neljä-vuotiaan seurana hiekkalaatikolla, vaan jossain penkillä mistä näen kaikki ryhmäni lapset. Siis minun on huolehdittavat myös muista lapsista kuin vain sinun kullannupustasi!

Pitäisin erittäin häiritsevänä ja tunkeilevana jos minun oletetaan olevan myös vapaa-ajallani, lomallani (varsinkin, jos hoitosuhde ei ole vielä edes alkanut!) vieraanlapsen hoitaja.
Ja muista, ettei hoitajatkaan edes pidä kaikista lapsista tai heidän vanhemmistaan. Toki tällaisessa tilanteessa pitää pysyä ammattilaisena ja tarjota perheelle paras mahdollinen hoito.

Jos olisin hoitajanne tilanteessa, pyytäisin itse kunnalta, että hoitolapsi (siis sinun lapsi) menee vaihtoon. Hoitajalla on oikeus vapaa-aikaan, jolloin hänen ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota sinuun tai lapseesi.

"Äiti"
4v on yksi pahimmista iästä aloittaa hoito varsinkin jos ainut lapsi.
Äidin oma asenne pielessä.
Luo lapseen positiivista asennetta.
Ota huomioon et lapsesi ei ole hoidossa ainut vaan ryhmän jäsen, isoin porukasta.
Ei suinkaan vauva.
Lapsi voi itse jo pukea, keinua, olla itsenäisempi.
Pitää seuraa muille lapsille, ei hoitajan seuralainen.
Ei hoitaja hyysää ja passaa noin isoa kaiken aikaa.
Itse olisin laittanut ainokaiseni päiväkotiin sosiaalisempaan ympäristöön.

Yhteistyössä