Hyvä palvelu, parempi mieli
28.6.2011
Olen aikaisemmin luvannut kirjoittaa myös hyvistä palvelukokemuksista. Nyt otin härkää sarvista, kun mainioon palveluun kerran törmäsin.
Minulla kävi mahtava tuuri, kun pääsin perheeni kanssa testaamaan Iltalehdelle huvipuistojen palveluita. Kohteeksi valikoitui pohjanmaan Powerpark.
Huvipuiston ulkoasuun on panostettu.
Konepajalegenda Jorma Lilbacka on rakentanut Alahärmään, sananmukaisesti melkein keskelle ei mitään, mahtavan huvipuiston ja tapahtumakeskuksen. Alueelta löytyy huvipuiston lisäksi cartingrata Mika Salo Circuit hotelleineen ja leirintäalueineen.
Keskellä pohjanmaan komeita lakeuksia ensimmäiseksi vastaan tulee jättimäinen lennonjohtotornin näköinen lasipalatsi, jonka katolla näyttää olevan hirsimökki. Sitten jo alkaa siintää jättimäinen puuvuoristorata sekä huvipuisto.
No, itse asiaan. Huvipuisto täytti perheen odotukset ja vähän ylikin. Paljon olemme kuulleet hyvää alueen monipuolisuudesta sekä siisteydestä.
Jokapuolella ulkoasuun oli kiinnitetty todella huomiota; vettä, istutuksia ja kaikki rakennuksetkin olivat todella huvipuiston ilmeen mukaisia. Särkänniemi näyttää nykyisellään kaupunkeja kiertävältä tivolilta Powerparkkiin verrattuna.
Silmiinpistäävää oli myös asiakaspalvelu. Kaikki tehtiin pohojalaasella jämptiyrellä ja tarkkuurella. Mistään ei tingitty ja kaikki tuli palveltua.
Todellinen ero muihin huvipuistoihin tuli kuitenkin henkilökunnassa. Puuvuoristoradassa poistuttaessa laitteen käyttäjä, nuori mies, toivotti kaikille kiitos hei.
Kidiusmaassa rokattiin.
Ajattelin, että ohoh onpas hyvää palvelua ja uskoin sen olleen yksittäistapaus. Päivän aikana sama toistui kuitenkin lähes jokaisessa laitteessa. Henkilökunta myös tervehti nyökkäämällä ja hymyilemällä, kun tulivat alueella vastaan.
Jorma Lillbacka on tehnyt myös toisen todella mahtavan erottautumisen palkkauksessa. Työntekijät eivät vain ole opiskelijoita, vaan joukossa oli jo varttuneempia miehiä sekä naisia. Jotenkin mukavaa, kun turvallisuudesta vastaavat ihan oikeesti aikuiset.
Päivän ainoat jonottamisetkin - lippuluukulle 25 minuuttia ja Hampurilaisravintolan tiskille 30 minuuttia - jäivät unholaan tämän hyvän palvelun, siisteyden ja sen tosiseikan ansiosta, että laitteisiin ei juuri tarvinnut jonottaa.
Täällä todellakin tuli sellainen olo, että asiakas on tärkeä eikä vain kävelevä lompakko.
Pienillä asioilla, kiitoksella ja huolehtimisella, hyvä mieli.
Meidän perhe suosittelee muillekin ja palaa kesällä 2012 kokeilemaan loputkin laitteet.