Postituksista apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";24540127]Voiko esim sellaisessa valmiiksi maksetussa postinkuoressa toimittaa?[/QUOTE]

Voi, jos se täyttää ne annetut mitat eli jää alle sen annetun painorajan ja on paksuudeltaan enintään 3 senttiä.

Tuo kolmen sentin paksuus on aina se suurin hintaan vaikuttava tekijä, paksummat pitää laittaa maksikirjeenä.

Itse taittelisin mahdollisimman siististi. Ujuttaisin MiniGrippussiin. Istuisin ilmat pihalle ja pussi tiiviisti kiinni.
Itse en koko huutisurani aikana (oliko tässä eded kyse huutiskaupasta? ) ole ostanut yhtään uutta kirjekuorta kaupasta. Olen tehnyt 6000 kauppaa. Kotiin kun tulee monenlaista lippua ja lappua valkoisissa kirjekuorissa. Senkun valitset sopivan ja pakkaat puseron matkaan :).

Postikulut on tuon kokoluokan puserolle oikein pakattuna kakkosluokassa 1,20 €. Jos on kovin pullea, postimaksu nousee kakkosluokassa 2,40 €.

Ai että on vaikeaa, pah. Koitan tavata noilta postin sivuilta kirjeen lähettämisestä:

Kohdemaat

Kotimaa.
Kuljetusaika

1. luokan kirjeet jaetaan vastaanottajille pääsääntöisesti postitusta seuraavana arkipäivänä.

2. luokan kirjeet jaetaan vastaanottajille pääntöisesti toisena arkipäivänä postituksesta.
Enimmäispaino

2 kg.
Enimmäismitat

250 mm x 400 mm x 30 mm. Mittojen ylittyessä katso Maksikirje tai paketit.
Vähimmäismitat

90 mm x 130 mm.
Merkinnät ja tunnukset

1. luokan kirjeen osoitesivun yläosaan merkitään tunnus "1", kirjoitetaan "Priority" tai liimataan sininen Priority-tarra. 2. luokan kirjeisiin ei enää tehdä erillisiä merkintöjä.
Lähettäminen

1. ja 2. luokan kirjeet voi jättää postiin tai kirjelaatikoihin.

Kahden kirjelaatikon jättöpaikoissa, keltaiseen jätetään 2. luokan kirjeet ja siniseen 1. luokan kirjeet.
Yhden keltaisen kirjelaatikon jättöpaikoissa sekä 1. että 2. luokan kirjeet jätetään keltaiseen kirjelaatikkoon.

2. luokan kirjeestä on poistunut 20 kpl vähimäispostitusmäärä.

Kirjelaatikoiden sijainnit
Maksutavat

Postimerkki
Helposti-kuori

Mutta, ikimerkin takana lukee, että se kelpaa ainoastaan 50 grammaan asti?

Yhteistyössä