Postiennakkopaketin palautuminen myyjälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkälaiset kulut tulee postiennakko paketista lähettäjälle jos vastaanottaja ei nouda pakettia ja se lähetetään myyjälle takaisin?
4 kg ja 80 euron paketista kyse.
Ostaja haluaisi postiennakolla.Itseäni mietityttää nuo kulut jos pakettia ei noudeta

Sinä joudut maksamaan kulut edes takaisin.Mä en ikinä läh.postiennakolla,en suosittele.Mulle on myös käynyt niin että paketti tullut takaisin.Veloita ostajalta edes postikulut ennakkoon jos hänen on pakko se ennakolla saada.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kuluista en tiedä, mutta tuossa tilanteessa pyytäisin myyjää laittamaan postikulut mun tilille niin ei tarvi niitä omista maksaa..

Mikä järki ?
Eikö samalla voisi maksaa koko kauppasummaa tilille, eikä vain postikuluja. Jos ei ostaja lunasta lähetystä, jotuu myyyjä kuitenkinmaksamaan sen palautuslähetyksen kulut.

Mikä järki ?
Eikö samalla voisi maksaa koko kauppasummaa tilille, eikä vain postikuluja. Jos ei ostaja lunasta lähetystä, jotuu myyyjä kuitenkinmaksamaan sen palautuslähetyksen kulut.

Eli tässä koko postiennakkopaketin idea katoaa kokonaan. Tarkoitus on varmistua, että tilattu tuote tulee perille ennen maksamista.
Itse lähettämäni paketti tuli ostajan kadottua minulle takaisin ilman minkäänlaisia lisäkustannuksia.

Mä ottaisin ennakko maksuna sellaisen summan joka kattaisi postarit ostajalle ja mahdollisen palautuksen mulle.
Itse en kuitenkaan koskaan myy postiennakolla.

Eli tässä koko postiennakkopaketin idea katoaa kokonaan. Tarkoitus on varmistua, että tilattu tuote tulee perille ennen maksamista.
Itse lähettämäni paketti tuli ostajan kadottua minulle takaisin ilman minkäänlaisia lisäkustannuksia.

Niin, ja ihan yhtä lailla postiennakkopaketissakin voi olla vaikka vaan tiiliskivi. Ei niitä yleensä auota postissa vaan maksu on jo mennyt, kun lootaan kurkataan.

Yhteistyössä