Ostaja ei ole hakenu pakettiaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että mitenkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että mitenkä

Vieras
Huutiksen kautta ostetusta paketista kyse, ollut perillä 19. tammikuuta. Näkyy postin sivuilla että on siellä toimipaikassa, mut ostaja ei ole vieläkään hakenu sitä. Miten pitkään posti pakettia siellä säilyttää? Mitäs sit jos ostaja ei pakettia haekaan? Palautuuko se mulle ja tarviiko mun vielä maksaa siitä jotain? Ihan normipaketti kyseessä, ei mikään postiennakko.
Pitääkö mun sit palauttaa ostajalle se huutosumma mikäli hän ei pakettia hae ja se mulle palautuu??

mä laittaisin ostajalle sähköpostin että hae se, jos sille ei ole tullut kotiin sitä tiedotusta, jos sit sulle palautuu on ainakin todisteita että kaikkes olet tehnyt

Jos ostaja ei hae paketia kahden viikon aikana, se palautuu sulle. Ja joudut maksamaan postikullut takaisinpäin, jos noudat paketin. Mutta sun ei sitä ole pakko hakea postista (siis kannattaa miettiä paketin arvo verrattuna postimaksuun)

Jos sinulla ostajan puhelinnro. niin laita tekstarina lähetystunnus menemään,laita samoin hänen sähköpostiinsakin :)
Laita samoin hänen käyttäjäpalautteeseen huutikseen että postissa näkyy paketti olevan laitoin lähetystunnuksen sinulle niin s.postiin kuin tekstiviestinä.
Tämän jälkeen ei voi valittaa kun ei saanut pakettia.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Jos ostaja ei hae paketia kahden viikon aikana, se palautuu sulle. Ja joudut maksamaan postikullut takaisinpäin, jos noudat paketin. Mutta sun ei sitä ole pakko hakea postista (siis kannattaa miettiä paketin arvo verrattuna postimaksuun)

Näin.
Mulla käynnyt kaksi kertaa näin huutiksessa, olen ottanut sitten ostajiin yhteyttä ja kysynyt miten toimitaan. Eka ostaja maksoi ylimääräset postarit ja paketin lunastuksen, lähetin siis tavarat uudestaan. Toisesta ostajasta ei enää kuulunut mitään vaikka kyselin miten toimitaan, jätin paketin postiin hakematta.

Laitoin sekä s-postiin että puhelimeen viestin ja lähetystunnuksen. Jos ei nyt hae pakettiaan, niin en minäkään sitä takaisin aio lunastaa (huutosumma 10e ja pk.t teki 10,05e)

Yhteistyössä