Huutiksesta,ostaja vaatii rahojaa takaisin heti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei vaan taas : ) Sinä kerroit lähettäneesi minulla maksikirjeen ilma osoitetta, hupsista, ja syy oli minun kun osoite tuli sähköpostilla. Minä en voi pitää osoitetta netissä niin, että kuka tahansa voi sen sieltä ottaa. Kaikkien noin 700 huutiskaupan aikana tämä ei ole ollut ongelma.

Olit myös sulkenut juuri tunnuksesi. Eikö sinua rupeaisi yhtään arveluttamaan tässä vaiheessa? Ja sitten kun pyysin rahoja takaisin, niin heti tuli lähetystunnus, toivon sydämestäni etten turhaan sinuun luottanut ja paketissa oikeasti on ne lastentavarat mistä maksoinkin.

Ja en laita negatiivista palautetta Jos paketti tulee tavaroineen ja palautat ylimääräiset kulut tililleni. En ole vielä joutunutkaan laittamaan negaa kuin kerran.

Mutta siltikään en ymmärrä mikä tässä on mielestäsi minun syytäni????

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä:
Postitin paketin niillä tiedoilla jotka huutonetistä löytyy,siellä oli ostajan nimi mutta ei katuosoitetta.Oli siis nimi,postinumero ja kaupunki.

Kysyin spostilla häneltä katuosoitetta samalla kun pakkailin paljon kohteita ja laitoin hänenkin paketin samaan pinkkaan josta se epähuomiossa lähtikin sitten postin matkaan muiden mukana.Ostaja syyttää mua kun ilman osoitetta oon lähettänyt.=/

Oli laittanut mulle osoitteensa spostilla samalla kun ilmoitti maksaneensa mutten huomannu sitä.Eihän tää nyt yksin mun vika oo,mun mielestäni vikaa molemmissa kun ei hällä oo osoitettaan huutiksen tiedoissa vaikka se siellä kuuluis kyllä olla.=/

Ja tuskin se paketti kuitenkaan katoaa kun mulla on antaa se seuranta tunnus ostajalle todisteeksi että se on eilen postitettu.Harmittaa vaan tuollanen syyttely ja rahojen takasin penääminen ihan niinkun vika yksin mun olis.=(

Tämä on pelkästään sinun vikasi, ei missään nimessä ostajan. Itse lähettäisin ostajalle vaikka satasen korvaukseksi typeryydestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Postitin paketin niillä tiedoilla jotka huutonetistä löytyy,siellä oli ostajan nimi mutta ei katuosoitetta.Oli siis nimi,postinumero ja kaupunki.

Kysyin spostilla häneltä katuosoitetta samalla kun pakkailin paljon kohteita ja laitoin hänenkin paketin samaan pinkkaan josta se epähuomiossa lähtikin sitten postin matkaan muiden mukana.Ostaja syyttää mua kun ilman osoitetta oon lähettänyt.=/

Oli laittanut mulle osoitteensa spostilla samalla kun ilmoitti maksaneensa mutten huomannu sitä.Eihän tää nyt yksin mun vika oo,mun mielestäni vikaa molemmissa kun ei hällä oo osoitettaan huutiksen tiedoissa vaikka se siellä kuuluis kyllä olla.=/

Ja tuskin se paketti kuitenkaan katoaa kun mulla on antaa se seuranta tunnus ostajalle todisteeksi että se on eilen postitettu.Harmittaa vaan tuollanen syyttely ja rahojen takasin penääminen ihan niinkun vika yksin mun olis.=(

Tämä on pelkästään sinun vikasi, ei missään nimessä ostajan. Itse lähettäisin ostajalle vaikka satasen korvaukseksi typeryydestäni.

No huh.Taitaapa tämä olla sen ostajan tekstiä.

Höpöhöpö. Kyllä vika on ostajan, kun ei voi osoitettaan laittaa tietoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No sinähän sen epähuomiossa postitit.... etkä huomannut ostajan spostiviestiä.

Eli et voi syyttää ostajaa.

En palauttaisi rahoja koska paketin voi tosiaan hakea sieltä postista, pahoittelisin asiallisesti tilannetta ja pyytäisin kömmähdystä anteeksi. Nielisin negatiivisen palautteen enkä ainakaan mitään kostonegaa laittaisi.

Miksi tätä pitäisi ylipäänsä pahoitella tai niellä mahdollista negativista palautetta? Ostaja joutuu sen paketin joka tapauksessa hakemaan sieltä postista eli mitään ylimääräistä vaivaa ei hänelle tule. Ei ymmärrä.

Eikö sen paketin hakeminen sitten ole ylimääräistä vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No sinähän sen epähuomiossa postitit.... etkä huomannut ostajan spostiviestiä.

Eli et voi syyttää ostajaa.

En palauttaisi rahoja koska paketin voi tosiaan hakea sieltä postista, pahoittelisin asiallisesti tilannetta ja pyytäisin kömmähdystä anteeksi. Nielisin negatiivisen palautteen enkä ainakaan mitään kostonegaa laittaisi.

Miksi tätä pitäisi ylipäänsä pahoitella tai niellä mahdollista negativista palautetta? Ostaja joutuu sen paketin joka tapauksessa hakemaan sieltä postista eli mitään ylimääräistä vaivaa ei hänelle tule. Ei ymmärrä.

Eikö sen paketin hakeminen sitten ole ylimääräistä vaivaa?

Ei ole, koska paketti olisi pitänyt hakea postista joka tapauksessa

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Höpöhöpö. Kyllä vika on ostajan, kun ei voi osoitettaan laittaa tietoihin.

Jep! Eli jos tiedät, että mummosi asuu Oulussa, mutta et tiedä hänen osoitettaan, lähetät hänelle joululahjaksi paketin osoitteella: "Mummoni mun, Oulu."

: ))) No ei olla sukua! Ostin vain pari tuotetta huutiksesta, joiden piti tulla kirjeenä postilaatikkooni, mutta kuinkas sitten kävikään... Ja tuo yllä on minun ketjuni : )

: ))) No ei olla sukua! Ostin vain pari tuotetta huutiksesta, joiden piti tulla kirjeenä postilaatikkooni, mutta kuinkas sitten kävikään... Ja tuo yllä on minun ketjuni : )

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
että joku typerys lähettää paketin ilma osoitetta ja syyttää siitä vielä muita. hienoa.

Jos on nimet sekä postinumero että paikkakunta niin hyvällä tuurilla menee perille, eikä kaikilla ole tie/katu tms osoitetta varsinkin jos asuu jossain maalla. Kyllä mä luottaisin siihen osoitteeseen minkä vastapuoli on huutiksessa laittanut osoitteeksi. Joten ostaja mielestäni saa syyttää vain itseään jos tiedot eivät ole oikein. Joku voi lähettää tuotteen heti ja ennen kuin on sitä on maksettu/vaihdettu sähköpostia!

että joku typerys lähettää paketin ilma osoitetta ja syyttää siitä vielä muita. hienoa.

Jos on nimet sekä postinumero että paikkakunta niin hyvällä tuurilla menee perille, eikä kaikilla ole tie/katu tms osoitetta varsinkin jos asuu jossain maalla. Kyllä mä luottaisin siihen osoitteeseen minkä vastapuoli on huutiksessa laittanut osoitteeksi. Joten ostaja mielestäni saa syyttää vain itseään jos tiedot eivät ole oikein. Joku voi lähettää tuotteen heti ja ennen kuin on sitä on maksettu/vaihdettu sähköpostia!

Jonkinlaista älykkyyttä sentää pitää voida odottaa tavaran lähettäjältä. Harva on niin idiootti, että lähettelee paketteja ilman osoitetta. Ellei osoitetta tiedä, sitä voi kysyä vastaanottajalta ja ellei osoitetta saa selville, tavaraa ei kannata lähettää.

Alkuperäinen kirjoittaja se ostaja:

Mikä sulla on tässä nyt ongelma?Mä tein virheen,en hoksannut spostista sun osoitettasi katsoa,katsoin vaan että olet maksanut ja aloin pakkaamaan.Otin osoitteen huutonetistä sitten ja laitoin samaan kasaan kaikkien muiden postitusten kanssa.Siitä sen mieheni vei muiden mukana postiin.

Katsoin postin kuitista että se lähti maxina ja pelästyin koska jos se katoaisi puutteellisten osoite tietojen vuoksi niin mulla ei olisi todistetta siitä että olen sen postiin toimittanut.Tajusin että pystyn asialle vielä jotain tekemään kun posti ei ole vielä toimipaikasta lähtenyt eteenpäin joten menin muutaman tunnin kuluttua postiin ja ilmoitin että haluan laittaa sen pakettina 8,50e kuluilla ja näin teinkin.

Näin sain siitä lähetystunnuksen jolla pakettia saan itsekin seurattua ja kun tulin aamulla koneelle,huomasin viestisi ja laitoin sinulle heti tulemaan läh.tunnuksen jotta voit myös huokaista helpotuksesta kun näet missä paketti on.

Ikävää että syyttelet epärehellisyydestä minua,mielestäni yritin hoitaa asiaa parhaimman mukaan eikä tässä nyt vahinkoa päässyt käymään.Hyvää kevättä sinulle ja perheellesi kaikesta huolimatta!

Hyvänen aika, jokaisella on myös katu/tieosoite. Sehän tuli pakolliseksi parikymmentä vuotta sitten, että pelastuslaitoskin osaa perille. Ja taloihin ja tienvarsiin numerot... vaikka sitten Kuusamontie 778

^ ap, tota sun tekstiä kommentoin sen verran, että uskon kyllä, että olet ihan vilpittömästi erehtynyt, MUTTA ensin kirjoitat laittaneesi paketin vahingossa postitettavien pinoon (eli olit aikeissa täydentää vielä osoitetta), ja nyt kommentoitkin, että ihan tietoisesti laitoit paketin postiin, vaikka siinä ei katuosoitetta ollutkaan. kumpi oli siis totta?

sinällään ihan turhaa luultavasti tämä vääntö, koska ole 100% varma, että paketti menee perille pelkällä nimellä ja postinumerolla, varsinkin, kun sitä voi lähetystunnuksellakin kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:

Hyvänen aika, jokaisella on myös katu/tieosoite. Sehän tuli pakolliseksi parikymmentä vuotta sitten, että pelastuslaitoskin osaa perille. Ja taloihin ja tienvarsiin numerot... vaikka sitten Kuusamontie 778

Mun sukulaisellani ei ole, vain nimi ja postinumero sekä kylännimi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
^ ap, tota sun tekstiä kommentoin sen verran, että uskon kyllä, että olet ihan vilpittömästi erehtynyt, MUTTA ensin kirjoitat laittaneesi paketin vahingossa postitettavien pinoon (eli olit aikeissa täydentää vielä osoitetta), ja nyt kommentoitkin, että ihan tietoisesti laitoit paketin postiin, vaikka siinä ei katuosoitetta ollutkaan. kumpi oli siis totta?

sinällään ihan turhaa luultavasti tämä vääntö, koska ole 100% varma, että paketti menee perille pelkällä nimellä ja postinumerolla, varsinkin, kun sitä voi lähetystunnuksellakin kysyä.

Niin,siis vahingossa se lähtikin.Olin laittanut ostajalle viestiä että laittaisi mulle osoitteensa kun pakatessani huomasin ettei se ollut huutonetissä täydellisenä.Sitten laitoin paketin samaan kasaan missä muutkin lähettävät ovat ja siitä se epähuomiossa lähti postin matkaan.

Kuitenkin muutama tunti tämän jälkeen,asia vaivas mua kovaa ja tein kuten tuossa juuri kirjoitinkin.

Mikä sulla on tässä nyt ongelma?Mä tein virheen,en hoksannut spostista sun osoitettasi katsoa,katsoin vaan että olet maksanut ja aloin pakkaamaan.Otin osoitteen huutonetistä sitten ja laitoin samaan kasaan kaikkien muiden postitusten kanssa.Siitä sen mieheni vei muiden mukana postiin.

Niin no ongelman tästä taisi tehdä se että sinä syytit minua tekemästäsi virheestä. Ei kovin tyylikästä. Ja etkö tosiaan itse alkaisi ihmetellä, jos joku lähettäisi sinulle kirjeen ilman osoitetta? Lähden pakettia hakemaan postista illalla, jotta asia saadaan päätökseen. Jatkossa vähän tarkkuutta ja opi pyytämään anteeksi jos virheitä teet.

Olin jo ihan varma että rahani on mennyttä kun tuli vihainen viesti että kirje on lähtenyt ilman osoitetta ja se on oma syyni kun osoite tuli s-postilla.

No nyt jo olen toiveikas että tavarat on olemassa kun tänne tulit asiasta avautumaan, harva huijari niin tekisi : ) Ja saadaampa lasten kanssa hyvä iltalenkki, posti kun on 6 km päässä, eikä minulla ole autoa. oma vikani : )

Alkuperäinen kirjoittaja ap eli myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Niin,siis vahingossa se lähtikin.Olin laittanut ostajalle viestiä että laittaisi mulle osoitteensa kun pakatessani huomasin ettei se ollut huutonetissä täydellisenä.Sitten laitoin paketin samaan kasaan missä muutkin lähettävät ovat ja siitä se epähuomiossa lähti postin matkaan.

Kuitenkin muutama tunti tämän jälkeen,asia vaivas mua kovaa ja tein kuten tuossa juuri kirjoitinkin.

niin niin, mutta jos et ollut saanut ostajalta vielä vastausta, miksi ihmeessä et pyytänyt, että eivät lähetä ollenkaan koko pakettia, vaan vaihdoit sen kertomasi mukaan maksikirjeestä paketiksi??

se tässä nyt lähinnä ihmetytti..