Hyvitys postikuluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Jos arvioinut kulut 10€ luokkaan ja kulut ovatkin 30€, kuuluuko minun myyjänä osallistua kulujen maksuun kun ostaja sitä vaatii? Olisi ollut mahdotonta kuskata postiin ja sieltä taas takaisin kun isommasta kalusteesta kyse eikä pikku paketista.

Jos olet tehnyt huutiksessa kauppaa ja laittanut kuluiksi 10€, niin silloin kulut ostajalle on sen 10€, eikä yhtään enempää.

Kyllä sen paketin pystyy kotonakin arvioimaan, jos vaan viitsii ottaa selvää todellisista postikuluista. Saa meinaan olla aika saakelin iso ja painava paketti, että menee sinne 30 euroon saakka ja ero siihen kympin pakettiin on HUOMATTAVA.

Mä olen maksanut kulut, jos olen arvioinut väärin, mutta ihan noin isoa eroa ei ole ollut. Kaupan purku tai sovittelu postimaksuissa niin, että myyjäkin maksaa niitä.

[QUOTE="mä";22032029]Sä olet ilmoittanut kulut kohteessa ennen kuin ostaja on tehnyt huutonsa. Et voi alkaa muuttelemaan niitä enää sen jälkeen, kun ensimmäinen huuto on tullut.[/QUOTE]

Kulut olivat arviolta 10€, eli kumpikin tiesi ettei arvio ollut varma. Kiitos vastauksista, halusin tietää mikä on oikea käytäntö tälläsessa tilanteessa.

Kulut olivat arviolta 10€, eli kumpikin tiesi ettei arvio ollut varma. Kiitos vastauksista, halusin tietää mikä on oikea käytäntö tälläsessa tilanteessa.

Vastaisuuden varalle neuvo: Jos et ole varma kuluista, laita ilmoitukseen arvio sekä maininta, että ostaja maksaa mahdollisesti yli menevän osan ja itse palautat, jos onkin arviota vähemmän.

Kyllä sä myyjänä oot nyt mokannu... Myyjänä sun pitäisi maksaa, kun olet tollaisen arvion mennyt antamaan. Toi erotus on jo niin suuri, että... On täysin ostajan päätettävissä, että miten asian kanssa haluaa toimia ja haluaako hän päästää sut pälkähästä jotenkin. Minä kyllä toimisin niin kuin pitääkin, ja maksaisin ton 20 egee yli menevän summan omasta pussistani.