PORVOOSSA KETÄÄN??

  • Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
JEKHu
Hii-op!

Meikä harrastaa täällä melkein yksinpuhelua...
Ompas tuolla ulkona ihmeellisiä tuulen puuskia! Äsken katsoin ulos ja ajattelin, ettei Kaisaa voi tuonne ulos laittaa nukkumaan ja nyt ei sitten tuulekkaan. Liukumäki on nurin pihalla ja puista katkennut oksia :eek:
 
Kyllä mie aina aikaajoin käyn täällä juttuja lukemassa.. Kovasti näytii vaan into hiipuvan pikkujoulujen suhteen.. Vaikka mun varaan ei kyllä kannata paljoa laskea.. EI osaa mitään sanoa ainakaan viel pääseekö tulemaan vai ei ja silleen, mutta olis kiva tietää jos jotain päivää pukkaa niin vois katella kuinka on täällä kotirintamalla asiat...
 
JEKHu
Meidän neidillä on luultavasti vauvarokko. Ainakin korkeaa kuumetta on ollut pari päivää, mutta ei mitään muuta. Kaisa haluaa vain nukkua rinnan päällä, ei yhtään itsekseen. Mulla on jo kylkiluut kasassa kun on pari yötä ja päivää mennyt tyttö rinnan päällä maaten...

Einollakin tuli tänään 3 vuotta täyteen :heart: Juhlat pidetään vasta sunnuntaina ja toivotaan tosissaan, että Teijo kerkiää kotiin...
 
Heips kaikille pitkästä aikaa.

Meillä kaikki tuntuu menevän omalla painollaan, päivät töissä ja Amanda hoidossa, sitten illalla yhteiset askareet. Viikonloput tuntuvat olevan kortilla. ;)

Minua ei kannata laskea mukaan pikkujouluihin, kun tuo "kylillä juoksentelu" on osaltani taas hetkeksi päättynyt. Eli selvennettynä Amanda saa toukokuussa kaverin, tällä hetkellä mennään rv 14+5 ja uni tuntuu maistuvan kellon ympäri. Ikävä vaan, ettei voi koko aikaa nukkua. :LOL:

Einolle 3-vuotissynttäri onnittelut. :flower:

Nyt takaisin töiden pariin (täytyy ainakin yrittää). :wave:
 
Heipati ralllaa,

ihan ensin onnittelut Einolle :flower: ja onnea Ninskulle tulevasta perheenlisäyksestä :flower:

Meillä odotellaan jo joulua ja tulevana sunnutaina mennään miehen kanssa ostamaan loput joululahjat. 2.12. lähdetään Itä-Suomeen tapaamaan vanhempia ja viemään samalla matkalla lahjat. Säästetään postimaksut (minäkö nuuka ;) .

Joululeipomuksiakin pitäisi ehtiä tehdä. Sanoin miehelle, etten tänä vuonna leivo sen seitsämään sorttia, kun saadaan niitä syödä vielä vappuanakin. Mies vaan hymyili ja sanoi, että teet varmasti taas sitä hyvää suklaakakkua, mitä teit isänpäivänäkin?! Minultahan jäi kakku tekemättä, kun ajattelin vain omia linjojani :ashamed: Minä ikuisella loputtomalla ja päättymättömällä laihiksella oleva. Taidan sitten tehdä kakun jouluksi.

Joulupukkia ei tänä vuonna meille enää tulekaan, kun lapset ovat jo niin isoja. Päättetiin myös aikaistaa lahjojen jakamista. Aikaisemmin joulupukki on tullut jouluaterian jälkeen eli n. klo 18.00. Tänä vuonna lahjat laitetaan jakoon joulukirkon jälkeen eli heti iltapäivällä. Lapsetkin ehkä malttavat paremmin istua jouluaterialla, kun lahajat on jo avattu ja enin jännitys hävinnyt.

Tänä vuonna on taas se samainen ongelma, kuten viime vuonnakin eli lasten loma koulusta, joka on turkasen pitkä. Lapset menevät sukulaisiin viikoksi (viikon neuvottelujen jälkeen, lapset eivät enää haluaisi lähteä sukulaisiin lomilla, varsinkaan pitkäksi aikaa, huoh.). Toinen viikko pyöritetään siten, että minä olen kaksi päivää kotona ja mies tekee kaksi päivää etänä töitä. Kyllä saisi olla lyhempi joululoma. Nimm. vanhemmat ja suku 500 km päässä.

Meillä alkaakin sitten adoptioneuvonta tammikuun alussa. Vähän jännittää, että entäs jos ne toteaakin meidät täysin kelvottomiksi vanhemmiksi, eikä meitä hyväksytäkkään adoptiovanhemmiksi?! Kääk. Neuvonta kestää vähintään 6 kk ja sen jälkeen on vielä kotiselvitys ja adoptioluvan hakeminen eli odottavan aika on piiiiitkä. Mutta olemmekin lähteneet siitä, että jos kaikki mene hyvin, niin kaksi vuotta tässä vielä vierähtää. Meidän ensisijainen toivemaa Puola on poistettu kansainvälisen adoption maista. Seuraavana toivemaana meillä on Intia. Ihan alkaa taas kihelmöidä ja jänskättää, kun ajattelee mahdollisesti toteututuvaa adoptiota. Lapsetkin kyselevät viikottain, että milloin meille tulee pikkusisko ja pikkuveli?

Niin se vuosikin lähenee loppuaan. Ollaan taas uusi vuosi miehen kanssa kahden, kun lapset ovat mummilassa ja tulevat ensimmäinen päivä kotiin. Olemmekin suunnitelleet, että vietämme uutta vuotta samoin, kuten viime vuonna eli saunoen, katsoen jotain kivaa leffaa syöden omatekoista pizzaa keralla kuohuviinin.

Nyt on jo niin kamala nälkä, että on ihan pakko lähteä lounalle.

Lunta ja joulua odotellessa aurinkoista loppuviikkoa kaikille,

-mammutti- B)
 
JEKHu
Onnea Ninsku teille :flower:

Ukko tuli viime yönä kotiin! Kaisa on katsellut vähän kulmien alta. Ja vauvarokko on näppylävaiheessa. Einokin hieman ujosteli isäänsä, mutta nyt riekkuu onnesta soikeana toisen kimpussa. Joonaa kiinnosti eniten tuliaiset...
 
Onnea kaikille, joille onnittelut kuuluu :flower:

Mites ne pikkujoulut? Meinaa viikonloput käydä vähiin ellei sit äkkilähtönä tänään tai huomenna kukaan pääse? Mulla on työpaikan pikkujoulut viikon päästä, mut sit seuraavana ei ole mitään. Aron on ollu viidettä viikkoa kipeänä ja sen kyllä huomaa käytöksestäkin. Roikkuu lahkeessa koko ajan ja mitään en sais tehä. "Tuulettuminen" olis kyl paikallaan.
 
JEKHu
Pikkujouluista vielä. Minkähän vuoden kalenteri mulla on viimeksi on ollut? :ashamed: Eli käyviskö nyt muille 9. tai 10. päivä? (Marzalle ei)Tai sitten jopa sitä seuraava viikonloppu? Vai meneekö tämä tammikuulle? :D
 
Juu no meillä ville täyttää 8. päivä sen 1v ja synttärit on heti torstaina ja sitten viikonloppuna tulee kans porukkaa joten en osaa luvata mitään kun nuista vieraista ei oo takeita että kuka jää yöksi ym, villen kummit kun muutamat asuu sen verta kauempana jotta varmaan yötä ovat. Mutta jos vaan suinkin mukaan ennättäsin niin voisin yrittää keritä.Seuraan tarkkaan mitä sovitte ja ilmoittelen sitten.
Mulla on mukavia uutisia. Ostettiin seinän takaa yksiö ja aletaan laajentamaan ja toivomme että villekin saisi sitten pian seuraa kaveriksi ;)
Eli pillerit on nyt historiaa ja jäädään odottelemaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 10:31 MARZA 1970 kirjoitti:
Juu no meillä ville täyttää 8. päivä sen 1v ja synttärit on heti torstaina ja sitten viikonloppuna tulee kans porukkaa joten en osaa luvata mitään kun nuista vieraista ei oo takeita että kuka jää yöksi ym, villen kummit kun muutamat asuu sen verta kauempana jotta varmaan yötä ovat. Mutta jos vaan suinkin mukaan ennättäsin niin voisin yrittää keritä.Seuraan tarkkaan mitä sovitte ja ilmoittelen sitten.
Mulla on mukavia uutisia. Ostettiin seinän takaa yksiö ja aletaan laajentamaan ja toivomme että villekin saisi sitten pian seuraa kaveriksi ;)
Eli pillerit on nyt historiaa ja jäädään odottelemaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan =)
Meillä on sitten aikas lailla sama tilanne. Mä olen kanssa ehkäisyrenkaan jättänyt pois ja jännityksellä odotetaan tuleeko sieltä kukaan. :D mutta jännätään yhdessä sitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Me päästään muuttamaan vasta 16.12. eli parilla viikolla lykkääntyi. :/
 
Heipä hei kaikille
meillä juhlitaan tänään Villen 1v synttäreitä =)
kyllä aika kulkee siivin ja aamulla tirautin kyyneleetkin halatessani poikaa :'(
jotenkin niin aika menee joutuin ja vauvaikä jo takana ja haikeana muistelin kun ville oli niiiiiiiin pieni.Vuosi sitten sitä oli kipeä mutta onnellinen =)
ja nyt meillä mennään niin lujaa että oksat pois.Mutta mun tarvii rientää kun alkaa kakkukahvi vieraita tulla piakkoin.mites teillä on pikkujoulu suunnitelmat edenneet? en ainakaan ole huomannu että oisitte mitään sen koommin sopineet.
 
JEKHu
Onnea Villelle! :flower:

Tänään oli Joonan kerhossa jo jolulujuhla. Kyllä siinä aina silmäkulma kostuu, kun katsoo pienten esitystä. Lapset kyllä taisi ujostella kovasti, kun paljon kukaan ei muistanut laulaa. :D Einokin pääsee aloittamaan saman kerhon tammikuussa.

Olisin kyllä edelleen innokas pikkujoulun viettäjä, mutta tuleeko seuraa ollenkaan? Aikaa ja paikkaa ei olla edes sovittu :xmas:
 
moikkis...
pakko kysellä täältäkin että te jotka olette vaunujuen kans tai rattaiden kans liikkeellä niin missäs käytte kahvilla? ja miten teidät otetaan vastaan sielä?

no joka tapauksessa minä ja 5muuta mun ystävää jotka liikutaan vaunuilla ollaan mietitty sitä et jos meille äideille ja lapsille saataisiin kaupungin kautta jokin tila missä saataisiin istuu ja olla lasten kans... mis vois tutustua muihin äiteihin porvoossa. ja mis olis sitten kiva syöttää lasta ja lapset oppisivat tuntemaan muita lapsia.. kertokaa mielipiteitänne tästä ja kävisittekö te sielä?tietenkin jos se olisi esim:keskustassa....
 
e-n-m harmaana
Heipä hei kaikille pitkästä aikaan!
Meillä on ollut kone yli kuukauden päivät tiltissa ja nyt vasta rupesi hommat toimimaan, kun vaihdettiin netti elisaan.
Meillä Ellillä päivä päivältä huimapäisyys kasvaa ja meno sitä mukaa menee vaarallisemmaksi. Nyt nousee tuolille kun tuolille käsivoimillaan, mitkä muuten on ihan hirmuiset. Sitten tuolilta vaan pyöydille ja pahan teköön ;)
Yritin tossa nopsaan selailla teidän muiden juttuloita ja kuulostelin Marzaltakin kuulumisia täältä suunnalta, kun oltiin Villen 1-vee juhlissa. (Kiitos Maire, oli kivaa!!! )
Elikkäs pikkujoulua oletten suunittelemassa, mulle toi 17.12 ei käy kun silloin on miehellä pikkujoulut ja mie lähen omien sukulaisteni luokse viemään joulutervehdykset, kun tää joulu ollaan nyt sitten miehen sukulaisten luona. Ja meillä on tänään tyttöjen-pikkujoulu ihan vaan kaveri porukalla... Kiva päästä juoruamaan ja syömään (ja juomaankin) ilman miehiä!
Oletteko te näkyilly nyt toisianne missään puistossa tms?? vai onko aina mennyt puihin, niin ku melkeen on käynny jos joku jotain on järkanny, ni yksitellen karsiutuu sakki.
Mutta kuullaan taas, lähden tässä valmistautumaan iltaan!
 
Kiitos e-n-m oli mukava kun pääsitte villen synttäreille ja muksut sai keskenään temmeltää =)
Mä en pikkujouluihin pääse mukaan 17. pv kun meillä on muuta menoa silloin.meillä on perhessä kiertänyt vatsatautia kovasti.Kaikki ollaan oltu ripulissa ja oksennustaudissa.Nyt alkaa vasta kaikilla hiljalleen helpottamaan.


 
Luminella piipahtaa
oon ollut nettipimennossa, kun kone tilttasi enkä töistä juuri ole ehtinyt kirjoitella. Perjantaina ons itten muutto ja mustakin tulee virallisesti porvoolainen. :) huisketta on pitänyt pakkaamisen ym. suhteen ja tuntuu, että vieläkin on sata asiaa hoitamatta.

Jos en ehdi ennen joulua piipahtaa, niin mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!! :xmas:
 
my selene
Hei!

Yleensä "hengailen" vauva-lehden puolel mut vierailen nyt täällä. olen 21 v ja mulla on kaks tyttöä, Emma -02, ja Alva -03, (hei vaan tutuille jos joku tunnistaa)ja kolmas la 05/06. asutaan Porvoossa avomieheni kanssa.

Kiva et täällä löytyy muitakin!

my selene ja Remppa rv16+

 

Yhteistyössä