Poronkäristys?

Ostin kaupan pakastinaltaasta poroskäristystä...Olisiko jollain jotain herkullista ohjetta, että miten sen tekisin? En ole koskaan tehnyt ja nyt olisi jo korkea aika opetella :) Kiitoksia jo etukäteen!
 
En osaa sanoa miten hyviä ne kaupan pakastealtaan lihat ovat, mutta itse olen tehnyt niin, että olen vuollut lihanpalasta ohuita suikaleita. Kuullottanut padassa voissa sipulia, lisännyt lihat, ruskistellut miedolla lämmöllä (kärähtää helposti). Laittanut suolaa ja pippuria. Sitten lisännyt vettä niin, että lähes peittyvät ja antanut kypsyä n. puoli tuntia. Ei liikaa, etteivät kuivu. Kun ovat kypsiä, lisännyt voita ja sekoitellut. Sitten nautitaan perunamuusin ja puolukkahillon kera! NAM! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2005 klo 10:10 Helena kirjoitti:
En osaa sanoa miten hyviä ne kaupan pakastealtaan lihat ovat, mutta itse olen tehnyt niin, että olen vuollut lihanpalasta ohuita suikaleita. Kuullottanut padassa voissa sipulia, lisännyt lihat, ruskistellut miedolla lämmöllä (kärähtää helposti). Laittanut suolaa ja pippuria. Sitten lisännyt vettä niin, että lähes peittyvät ja antanut kypsyä n. puoli tuntia. Ei liikaa, etteivät kuivu. Kun ovat kypsiä, lisännyt voita ja sekoitellut. Sitten nautitaan perunamuusin ja puolukkahillon kera! NAM! :)
Mä teen suurinpiirtein samalla tavalla ja ihan kauppojen pakastealtaiden käristyslihoista, ne on ihan ehtaa kamaa :whistle:
*ja ehdottomasti valurautapadassa* =)
 
tässä o helppo ohje ja yksinkertainen, tarjoot vain sit pottumussia ja puolukkaa ehkä jotain minttuhyytelöö kans.

Poronkäristys

poronkäristyslihaa
sipulia
sieniä
voita
I-olutta
kuohukermaa
pippuria
lihaliemijauhetta
vehnäjauhoja

1. Käristä jäisenä leikattu poronliha voissa.
2. Lisää sipuli ja olutta.
3. Anna hautua.
4. Ripottele kastikkeeseen vehnäjauhoja ja lisää kerma.

 

Yhteistyössä