Porin synnäri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Kertokaa hyviä ja huonoja kokemuksia Porin synnäristä! Olen menossa parin kuukauden päästä sinne synnyttämään, ja haluaisin saada hyviä vinkkejä? Jossain vaiheessa oli aika huono maine ko. paikalla, mutta onko nykyään parempi?
 
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle
 
Just olin kuukaus sitten siellä. Kätilö oli tosi mukava, mutta edellisessä synnystyksessä (myös Porissa) vähemmän mukava - ei hänkään mikään hirveä ollut, mutta jotenkin vaan... Ruoka on välillä hyvää, välillä huonompaa. Särkylääkettä saa tarvittaessa, kysyvät aina haluatko särkylääkettä.

Minkälainen maine sillä sitten aiemmin oli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle

Samoin mäkin ponnistin ilman lääkitystä ja huusin, myös tikattaessa. Toivottavasti mun kätilö ei ollut sama...
 
Maine oli aiemmin sellainen, että salissa aikas ikäviä tyyppejä paljon... eikä äidillä mitään sananvaltaa yhtään mihinkään. Ajattelin, että josko porukka siellä olis vaihtunu tmv... minkä ikäisiä nuo teidän kätilöt on ollut? Kannattaako sitten kokeilla vaihtaa kätilöä, jos sattuu kovin tympeä juuri itselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle

Se oli varmaan sama tyyppi joka käski mun lopettaa huutamisen ja olla hiljaa, koska pelotin kuulemma muut synnyttäjät. :headwall:

Toinen kätilö oli tosi mukava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle

Se oli varmaan sama tyyppi joka käski mun lopettaa huutamisen, koska pelotin kuulemma muut synnyttäjät. :headwall:
Hiljaa olis vissiin pitäny olla.
Toinen kätilö oli tosi mukava.

Se toisten naisten huuto on muuten pelottavaa. Vietin yön Porissa viimeisilläni ja kuuntelin siellä kun äidit huusivat. Kyllä alkoi tuleva synnytys pelottaa.. Ja kyllä mä sitten itsekin huusin kun se aika koitti.

Mun kiva kätilö oli varmaan joku kolmikymppinen, pienikokoinen ja puhui itäsuomalaisella murteella (?).
 
Mulla ihan hyvät kokemukset kolmesta synnytyksestä. Kaksi viimeisintä ilman kivunlievitystä kun ei ehditty antaa. Eikä kukaan käskenyt olla huutamatta!! Osastonpuolella oli yksi ikävämpi lastenhoitaja joka mitään sanomatta vei kuopuksen lähtötarkastukseen... Olishan se kiva ollu tietää että seuraavana päivänä pääsee kotiin. Vaikka ei sitten lähdetty,mutta se on eri juttu se.
Mene Saara hyvillä mielin synnyttämään vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle

Se oli varmaan sama tyyppi joka käski mun lopettaa huutamisen, koska pelotin kuulemma muut synnyttäjät. :headwall:
Hiljaa olis vissiin pitäny olla.
Toinen kätilö oli tosi mukava.

Se toisten naisten huuto on muuten pelottavaa. Vietin yön Porissa viimeisilläni ja kuuntelin siellä kun äidit huusivat. Kyllä alkoi tuleva synnytys pelottaa.. Ja kyllä mä sitten itsekin huusin kun se aika koitti.

Mun kiva kätilö oli varmaan joku kolmikymppinen, pienikokoinen ja puhui itäsuomalaisella murteella (?).

:D Juu, mäkin vietin sairaalassa yön kun odotettiin polttojen alkamista, siellä oli tosi viihtysää, paitsi justiinsa se jonkun kaamea huuto.
Katselin andy mcCoy showta ja söin suklaatia ihan ikiomassa huoneessa.
Sain jotain unilääkettä että sain unen huudoista huolimatta. :xmas:
Yöllä heräsin polttoihin. :)
 
eli oon kaks siellä synnyttäny ja kuukauden päästä meen kolmatta synnyttään.. molemmilla kerroilla sattunu lähemmän 60vuotiaat kätilöt ja oli kyllä aika inhottavia. vähätteli kipua ja pakotti ponnistaan tietyssä asennossa ja ku yritin vaihtaa asentoa niin komensi takas samaan asentoon.. tosi tympeetä. mutta yhtäaikaa oli paljo synnyttajiä jotka kerto että oli ollu mukavia nuoriaki kätilöitä. en ite edes tajunnu että ois voinu kysyä että josko vois vaihtaa...
 
Yhden synnyttänyt Vaasassa ja toisen Porissa. Ei kai Porissa mitään vikaa ole, mutta hyvin asialinja-tyyli. Vaasassa oli juuri ennen mun synnytystä koulutettu henkilökuntaa ja sen kyllä huomasi kaikkien lämpimästä, välittävästä hoitotavasta.

Kuitenkin kaikki persoonia, niin synnyttäjät kuin henkilökunta, ja joskus tyylit sopivat joskus eivät.
 
mä en millään saa sitä kätilön nimee päähän muta ensin oli siis vanha noin 50kympinen laiha nainen. jolla tummat lyhyet hiukset. osasi hommansa kun sydänäänet katos ja olis tosi mukava vaikka olin teiniäiti. tuli vielä osastolle jutelee munknassa että jos jotain josta haluan jutella.

toisellla kertaa joku alle 30kuymppinen tummat lyhyet hiukset ja oli kanssa jämäkkä ja mukava ,osas olla rauhottava ja asiallinen vaikka mä ihan tuskissani.
 
Minä olen molemmat synnyttänyt tuolla ja ollut tosi tyytyväinen henkilökuntaan. Ekalla kerralla vanhempi kätilö, joka oli minulle aivan ihana. Kaverillani täysin päinvastaiset kokemukset kun hänet suurinpiirtein pakotti synnyttämään luomuna :/
Toisella kertaa nuori, luultavasti hiljattain valmistunut kätilö joka todella sopii työhönsä =)

Ainoa tumpelo oli osaston puolella, sanoi huonekaverillekin että hän ei oikein osaa kun on ollut niin pitkään poissa... Laittoi katetria ja kuulin kaverin äänestä että ei todella osannut! Sama tapaus neulojen kanssa, tyyliin "eiku". Minä kaaduin ison mahani kanssa kylvystä noustessa ja täti ojensi auttavan kätensä: Antoi käsipaperia että saan kuivattua käteni jottei enää lipeäisi :kieh: Itse sitten sain irrottaa tulpan ja lorottaa ammetta tyhjäksi jotta pääsin pois. Sama tätsy vähän unohti tutkia tilannetta ja meinasi tulla kiire :D Kiikuttivat minut hirveää vauhtia saliin ja siellä ehdin 10 minsaa ollakin niin juniori oli maailmassa. Mutta tuo oli tosiaan yksi ainoa työssään epävarma ihminen.
 
Mulla hyvät kokemukset. Ekassa oli vanhempi kätilö, joka kuunteli mun toiveita, kivunlievitystä sain jne. Nimikirjaimet K.P.
Toisessa nuorempi kätilö, joka aivan mahtava. Kaikki meni nopsaan, ni silti ehdin saada kivunlievitystä. Nimikirjaimet K.R. En muuten muistais, mut siitä väestörekisterikeskuksen kirjasesta nuo nimet löytyi.

Rohkealla mielellä vaan. Kyllä suurella todennäköisyydellä sulle osuu ihan asiansa osaava kätilö.
 
En kauheesti voi kehua sitä paikkaa.. ekassa synnytyksessä epiduraalin laittamisesta tehtiin niin kauhea kokemus, että en enää ikinä sitä halua.. mä sanoin monta kertaa siellä, että pelkään varmaan eniten koko hommassa epiduraalin laittoa.. hoitajat/kätilöt vaan sanoi että juu juu.. mies käskettiin parin metrin päähän musta siksi aikaa kun sitä laitettiin ja viisi hoitajaa piti musta kiinni että pysyin paikoillani.. kyllä mä sen ymmärrän, että paikallaan piti olla, mut miksi mies ei saanut olla lähellä.. ?!

Tokassa synnytyksessä olisin halunnut synnyttää jakkaralla.. kätilö (50+v ) sanoi, että kun täällä nyt kerran on sänkykin niin kyllä siinä sitten synnytetään.. en osannut ite vaatia.. :ashamed: jälkeenpäin on kyllä harmittanut.. olis voinut olla vaan parempi, jos olisin saanut olla jakkaralla..

Synnytysvuodeosastolla en kummallakaan kerralla törmännyt kovinkaan mukaviin hoitajiin.. toisella kerralla oli joku kummallinen hoitaja, joka syytti mua väärästä imetysasennosta.. sanoi, että ei se noin onnistu (mä imetin esikoista 9kk ja se oli mun lempiasentoni ).. sitten se haki lisämaitoa kun ei vauva kuulemma saanut syötyä kun mä imetin niin huonosti.. lisämaitoa vauvalle ei annettu, mut papereissa lukee että tarvi imetysapua ja lisämaitoa!? :o
 
Olen käynyt ko. paikassa kaksi kertaa, toivottavasti pian pääsen kolmannelle käynnille..

Ainahan joka ikisessä sairaalassa osastoa katsomatta on joku "ikävä ihminen", niitä on turha pelätä..

Mä olen saanut hyvän kohtelun ja asianmukaista hoitoa. Ne asiat, mistä en pitänyt ekalla kerralla ilmoitin toisessa synnytyksessä ja kaikki hoitui..

Rohkeasti vain!!! Tsemppiä!!!
 
kaksi oon siellä synnyttänyt ja muutaman viikon päästä olis kolmannen vuoro.. ihan on ja muuten positiiviset kokemukset paitsi, että vuodeosastolla HERÄSIN siihen kun otettiin verikoetta!!!! Siis tosiaan nukuin, kun olivat piikkiä työntämässä käteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mulla oli molemmilaa kerroilla kivat kätilöt ja osastolla mukavaa porukkaa.
oli tässä viimeisimmässä synnytyksessä kuulemma joku kätilö sanonut etttä olis nyt hiljaa kun ponnistin ilman lääkitystä. Onneksi en kuulluit. eikä olut mun kätilö vaan joku ketä tuli vaan paikalle

Se oli varmaan sama tyyppi joka käski mun lopettaa huutamisen ja olla hiljaa, koska pelotin kuulemma muut synnyttäjät. :headwall:

Toinen kätilö oli tosi mukava.

Taitaa olla sama kätilö kun mulla esikoista synnyttäessä. Käski pitää suun kiinni vaikka ilman puudutuksia ja ennakko varoituksia veisteli välilihan. Ja siis ainoa puudutus oli paracervikaali joka ainoastaan puudutti mun vasemman jalan. Se ämmä pilas koko synnytyksen ainakin henkisesti kun hällä tais olla hieman huono päivä...
Tokassa synnytyksessä oli ihan mukava kätilö.
 
siellä myös synnyttänyt ekan 1991 ja silloin juu kätilö sanoi et ei tarvi huutaa. Tämä kätilö kerkesi mulla oleen vaan sen lopun puoltuntia kun vuoro vaihtui. Mutta nyt viimeisessä kun olin 2005 oli todella mukava kätilö oli kokoajan mun kanssa huoneessa. Kävi pikaseen vaan näyttämässä käyriä kun jouduin heti piuhan päähän kun lapsivesi meni kotona ja se oli vihreätä. No kerkesin olemaan reilu 2 tuntia sairaalassa ku vauva synty. Tuskin kaikissa näissä täällä tapahtuneissa voi syyttää sairaalaa. Tapahtuu näit varmasti muissakin sairaaloissa joista me emme tiedä. Mut positiivistä vaan kokemusta on tuolta!
 

Yhteistyössä