Paikka ei ole mikään kummitus kartano ! Se on ihan normaali vanha kartano jossa tosiaankin asuu/on asunut eriskummallista porukkaa. He ovat vain erakoituneita ja mielisairaus huhuista ei ole varmuutta mutta onhan se kieltämättä hieman eriskummallista asua siellä tuskin poistumatta tontin ulkopuolelle. Itse olen muutaman kerran käynyt ihan pihassa sekä hautausmaalla. Itse en ole koiria nähnyt jonkun ihmisen kerran kauempaa hänen huomaamatta minua. En osaa sanoa että oliko mies vai nainen.
Viimeksi kävin viimeviikolla ja näyttäisi kuin kartanoa olisi kunnostettu, siisti ulkokuori ainakin oli. Mutta sen sanon että , pihaan ei kannata mennä koska yksi kaverini sai suolapanoksesta mutta siitäkin on jo likemmäs 10 vuotta aikaa. Isäni sanoi että 80-luvulla käynyt kavereittensa kanssa ja silloinkin kummitus huhuja liikkui mutta ainoa mitä silloin siellä oli niin oli n. Keski-ikäinen mies sekä nainen ja 2 SAKSANPAIMENKOIRAA !! Eikä mitään verenhimoisia susikoiria

mutta siis ihan 100% faktaa on että, on ollut koiria ja mies asunut siellä ja on ampunut suolapanoksilla mutta siinähän ei mitään yliluonnollista ole. Kunhan suojelevat omaa reviiriään ei ehkä oikealla tavalla mutta jos nyt miettii että, on erakoitunut ja ehkä vähän omituinen ihminen ja asuu keskellä metsää niin ei kai se nyt sellaista olekkaan kun kaupunkilaisten toiminta. Että jos joku kuljeskelee jonkun pihassa niin soitetaan poliisit maaseudulla on erimeininki.
Kakarat menevät sinne kummitusten pelossa tutisemaan ja toiset väittävät nähneen omiaan. Noh totuus tosiaan on se että, suojelevat tonttiaan eivät ole mitään pahoja henkiä. Ja muurista tiedän sen verran että, kartanossa on asunut kahta eri sukua eli rikkaat suvut yhdistyneet. Ja he riitelivät tontin sekä kartanon omistuksesta ja rakensivat muurin keskelle taloa. Ja tosiaan kartano oli sisällissodan aikaan ns. Välietappi punaisille.
Kartano sijaitsee Etelä-Amerikan tiellä. Eli kartanon viralliset pääportit sijaitsevat Etelä-Amerikan tiellä välillä portit ovat auki välillä kiinni. Nyt tänä vuonna käynyt itse 3 kertaa eikä näkynyt mitään. Paitsi kerran oli kartanossa valot ikkunassa mutta ihmisiä ei ole enää näkynyt. Liekö jo muuttaneet vanhainkotiin tai kuolleet. Talo kylläkin todella hyvässä kunnossa mitä olen pihassa käynyt ja pihaa sekä hautoja joku hoitaa vielä koska olivat niin hyvässä kunnossa nurmikko.
Mutta tosiaan tässä oli teille fakta tietoa kartanosta eli tosiaan tiivistettynä: kartanossa ollut vahti koiria sekä mies on ampunut suolapanoksilla. Keskellä kartanoa kulkee muuri ellei ole purettu jo. Kartanossa asuneet ihmiset olleet hieman epätavallista porukkaa. Sisällissodan aikaan tapahtunut väkivaltatekoja no missäpä tuon aikaisissa kartanoissa ei olisi tapahtunut tuollaisia asioita siihen aikaan. Eli nyt kakakarat suoraan sanottuna siellä ei kummittele!!! Suojelevat tonttiaan vain. Ja tosiaan en tiedä että, asuuko vielä joku tuossa kartanossa ? Vai käykö joku vain hoitamassa tiluksia.
Tämän tekstin kirjoitin valaistaksenne teitä tosiasioissa ettei tarvitse tapella asiasta. Eli tämä teksti on paikkansa pitävää tietoa. Ei yhtään huu-haa puhetta eli unohtakaa kaikki murha jutut yms. Paitsi nyt tietysti sisällissodan aikana tapahtuneet.
Ja huomioikaa että, suurin osa tekstini asioista tapahtunut 1980-2000-luvun välissä ja 2000-luvun alussa ollut nuo suolapanos jutut ja viimeiset koirat tedettävästi. Eikä nyt 2014 vuonna näkynyt kuin kerran valot. Tarkempaa tietoa ei löydy.
Ja sitten tuo pihlavan "mielisairaala" juttu ei ole totta teinit pitävät rakennusta mielisairaalana mutta, todellisuudessa se on armeijan hylkäämä varikko rakennus.