pomosta (pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Olen ollut reilu 2v yhdessä firmassa. Tänäaikana kaikki on mennyt hyvin, olen tuuraillut myös pomoni lomia. Olen ollut pidetty ja hyvä työntekijä. Nyt sitten kuukausi sitten ulosottoni tuli pomon tietoon (josta ei kyllä sanallakaan maininnut minulle). Eli minulta mitataan palkasta osa ulosottoon. tämä tiedon jälkeen alkoi naljailu, kiukuttelua, outoa käytöstä. viikko sitten lapseni sairastui (tätä ennen en 2vuoden aikana paljonkaan ole ollut pois, itse sauraanakin tein töitä, ja jos lapseni sairasti..oli hän usein sukulaisilla hoidossa) nyt lapseni kuitenkin tarvisi sairaalahoitoa ja pomolleni soitettua tiuski puhelimeen ja oli todella ikävä. sen jälkeen laittoi facebookiin tilapäivitykseen ja kertoi miten hän oli onneksi levännnyt viikonlopun, vai pitäsköhän hänenkin ottaa nyt kaikki pitmätömät omat, jos alottais saikuista (viittasi tällä minuun). laitoin hänelle viestiä että e kauhean esimiesmäistä facebookissa asioista huudella, varsinkin kun minut pitöisi tietää etten turhia saikuttele. Sen jälkeen suuttui vielä enemmän, nyt rupesi todella tekemään kiusaa tiputti työtuntejani ( mulla osa-aika työ ja tunnit 1.8h/pv..normisti tehnyt 6-9 h/pv. ennen olen saanut firman auton ajaa kotiin ja kotoolta töihin (kun on paikkoja joissa tarvitsen autoa) nyt joudun kävelemään monta kilometriä, pääse toki bussillakin,mutta bussi jää aika matkanpäähän työpaikastani ja joissain kohteissa pitää olla jo 7-8aikaan aamulla, ja lapseni hoitoaika alkaa klo7. irtisanoudun huomenna, koska en todellakaan jaksa että kiitos hyvästä työstä on se että mun luottotietojen esille tulo teki musta heti"rikollisen paskaläjän" (siltä musta tuntuu).mä vaan sitä että kun työsopparissa lukee työtunneiksi se 1-8h ja jos se on laittanut sen 5h mulle esim niin voinko kieltäytyä ja sanoa ekeväni vaan tunnin jokapäivä.

Onko mies? Jos oli sinusta joku kiltteysfantasia, jonka rikoit olemalla luottotiedoton. Kokee sinut nyt valehtelijaksi johon ei voi luottaa. Tuo vaikutus moniin luottotiedottomuudella on, mutta sinun kohdalla on jo kiusaamista. Ota yhteys jonnekin, jos jatkuu.

hän myös puhuu pahaa muista seläntakana. minun tuleva seuraajani pomon oikeana kätenä ei pomon aikaisempien kommenttien mukaan osaa tehdä laadunvalvontahommia, on puhunut monestakin alentavaan sävyyn. esim yksi nainen joka on pitkällä saikulla jalastaan, hän on puhunut kuinka tämä nainen joskus on kertonut pomolle että luulee häntä seurattavan ja sanoo myös että hänellä on korvien välissä se vika. onko näissä touhuissa aihetta soittaa työsuojeluun? mä en vaan tahdo että puhuu kellekkään alaisille mun luottotiedoista yms

en. vaan koska mulla on tiedossa uusia töitä ja voisin aloittaa ne heti. ja nykyisessä työsopparissa lukee että työtuntini päivässä on 1-8h. niin voinko sanoa pomolle etten tee tästä lähten kun vaikka 1-2h päivässä

En ois halunnut facekaveriksi. Itse laittoi pyynnön.jos en ois hyväksynyt niin tää sama ois aika varmasti alkanut silloin. Mistä saan tietää kuka meidän luottamusmies on ? Ja mulla 2 viikon irtisanomisaika

Kuulostaa siltä, että onnekas olet kun tuosta firmasta pääset. Ja ihan mahtavaa kun sinulla on jo uusi paikka odottamassa. Irtisanoudu mahd.pian.

Itse olin kymmenen vuotta töissä yhdessä firmassa. Niistä n.8 meni oikein hyvin. Olin myös pidetty työntekijä, sain tulosta aikaan ja halusin hoitaa hommani hyvin. Sitten pomon paikalle yleni eräs ei niin mukava ihminen, joka päätti hoitaa tehtävänsä hajota ja hallitse tyylin. Halusi laittaa systeemit uusiksi, mutta se ei valitettavasti ollut meidän vanhojen työntekijöiden mieleen, eikä kyllä liitonkaan. Työnkuva muuttui kamalaksi ja lähes mahdottomaksi toteuttaa. Esimies päätti hiilostaa meidät vanhat ulos, jotta saa uudet ja nöyrät vastavalmistuneet työntekijät tilalle.

Ja niinhän siinä lopulta kävi. Uskomatonta minkälaiseen kiusaamisen ja mustamaalaamisen määrään ihminen kykenee. Varoituksia sateli asioista joita ei ollut tapahtunut ja kamalinta oli se oman ammattitaidon lyttääminen.. En päässyt rahatilanteen vuoksi lähtemään ennen kuin sain uuden työpaikan ja se oli kamalaa kitkuttelua odotella.

Kun sitten olin viimeistä päivää töissä, en saanut edes hyvien jatkojen toivotuksia. Kukaan ei huomioinut asiaa mitenkään. Jätin vain avaimet pöydälle työpäivän päätteeksi. Läksiäiskahvit nyt kyllä olisi olleetkin aika vaivaannuttavat.
Mutta kamalaa se oli lähteä paikasta jota olet ollut perustamassa ja luomassa sen alkumetreiltä asti. Ihan maalaamassa seiniä ja ompelemassa verhojakin...Todellakin työpaikka josta tykkäsin hirmuisesti ennen tätä hirmuhallitsijaa.

Onneksi nytkin olen mukavassa työpaikassa.
Toivon että sinäkin pääset pian uuteen työpaikkaan ja voit unohtaa tuollaisen manipuloivan pomon kokonaan :)

[QUOTE="huoh";30008351]En ois halunnut facekaveriksi. Itse laittoi pyynnön.jos en ois hyväksynyt niin tää sama ois aika varmasti alkanut silloin. Mistä saan tietää kuka meidän luottamusmies on ? Ja mulla 2 viikon irtisanomisaika[/QUOTE]
Siis olet ollut firmassa kaksi vuotta, etkä tiedä kuka on luottamusmies? Kuulutko edes liittoon?

Yhteistyössä