Poltatteko kynttilöitä, kun...

  • Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
Siis pystyttekö polttamaan kynttilöitä kotona, JOS ja KUN taaperonne ovat hereillä. Ja niin että kynttilät ovat esim. pöydällä niin että lapsi ylettää niihin.
 
"mä"
Meillä palaa paljonkin kynttilöitä vaikka kaksi pikkusta täällä mennä vilistää (2v ja 3v). Palo myös viime vuonna, kun lapset oli pienempiä. Aluksi ne kiinnostavat, mutta kun joka ilta on kynttilöitä palamassa, niin kai ne menettävät mielenkiintonsa ja rauhassa saavat palaa. Toki pitää vahtia, enkä tietenkään jätä lasta ja palavaa kynttilää vahtimatta samaan huoneeseen.
 
sh-äiti
Ennen olin himo kynttilänpolttaja, mutta lastwen syntymien jlk en ole kynttilöitä uskaltanut polttaa kun hyvin hyvin harvoin. Pilviin ne pitäisi ripustaa meillä tai leivinuunin päälle, mutta siellä pelkään että ne savuttavat katon mustaksi.
 
vv
Poltan näin syksyllä melkeinpä päivittäin olohuoneen sivupöydällä, johon 2- vuotias hyvinkin yltäisi. Lapsi tietää ettei niihin saa koskea, eikä ole mitään ongelmaa asian kanssa.
 
"Squeeze"
Mä laitan vain tuollaisen avohyllyn väleihin tuikkuja ja sen hyllyn päälle isomman kynttilän. Taaperon korkeudella ei ole, tosin myös siitä syystä että meillä isot koirat saattaisivat hännillään huiskia ne nurin.
 
njaa
En edes ole testannut kynttilöiden polttamista niin että ne olisi taaperon saatavilla. Eli kynttilät palaa vain sellaisissa paikoissa joihin taapero ei pääse (esim. kattoon ripustetusta "lyhdystä").
 
sh-äiti
Meillä on kokeiltu, että se kynttilä on kuuma. Ei mene koskemaan siihen.
Itsekään en usko että lapseni menisivät kynttilään koskemaan, mutta en voi olla koko aikaa samassa huoneessa missä kynttilät palaa, tai sytytellä ja sammutella niitä edes takas, ja en voi taata sitä etteikö niitten päälle lentäisi jotain lasten leikkkiessä joten en uskalla polttaa sisällä kynttilöitä juuri lainkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;22251886:
Itsekään en usko että lapseni menisivät kynttilään koskemaan, mutta en voi olla koko aikaa samassa huoneessa missä kynttilät palaa, tai sytytellä ja sammutella niitä edes takas, ja en voi taata sitä etteikö niitten päälle lentäisi jotain lasten leikkkiessä joten en uskalla polttaa sisällä kynttilöitä juuri lainkaan.
Mulla on kanssa lähinnä tämä syy. Vaikka tyttö antaa kynttilän olla rauhassa, leikkii muilla leluilla siinä pöydällä, missä tuo kynttilä on. Aina välillä siihen osuu kirja, auto tms.
 
"tuplat08"
En polta lasten hereilläollessa, sen takia ettei tarviis ihan kokoajan salamana vahtia. 2 kappaletta 2 vuotiaita meillä. Odotan jo joulukuuta että saan laittaa jouluvalot ja tunnelmoida niiden kanssa jo aikaisemmin illalla. Lasten nukahdettua sytytän kynttilät pöydälle ja keittiöön.
 
"kahden äiti"
Meillä poltetaan olohuoneessa, myös sellaisilla paikoilla minne lapset helposti ylettyvät. Lapset nyt 2v ja 4v. Silloin ei kyllä palloleikkejä olohuoneessa leikitä ;)
 
"vieras"
Pystyn. Parilla pöydällä voi olla kynttilä. Ruokapöydällä ja olkkarin lipaston päällä. Vahditusti, toki. Meillä on useampi lapsi, eikä mitään ole nosteltu ylös tai muuteltu lasten syntymän jälkeen.

Kyläilykin on helppoa, kun lapset tietää, että koriste-esineisiin EI kosketa. Ei kotona, eikä kylässä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alttarilla saattaa palaa. Silloinkin, kun lapset olivat pieniä. Olisivathan nuo ylettäneet sörkkimään, mutta kaipa se oli niin arkea, ettei kiinnostanut ja toisaalta alttarille ei ole kukaan koskaan mennyt räpeltämään omiaan...
 
Olen intohimoinen kynttilöiden polttaja eikä siihen lapsen syntymä mitenkään vaikuttanut. Ehkä varoin vuoden tai kaksi enemmän, mutta meilläkin opetettiin heti alusta alkaen ettei kynttilöihin kosketa. Nytkin palaa sisällä kynttilöitä kahdeksan ja poika 4-vuotias.
 
"shihtzu"
Lipastojen päällä uskallan polttaa ja sitten mulla on 1 roikkuva, ruokapöydän yläpuolella johon huoletta voin laittaa kynttilän palamaan. Olohuoneen pöydälle en uskalla laittaa, kun siinä ei edes pöytäliina pysy, jätkä vetää sen aina lattialle, vaikka kuinka on kielletty.
Takassa voi myös pitää tulia, ei ole ainakaan vielä yrittänytkään koskea, kun on sanottu, että se polttaa.
 

Yhteistyössä