Polikliininen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ezmeralda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ezmeralda

Jäsen
24.07.2008
382
0
16
Sairaalan ruuhkat ovat saaneet harkitsemaan polisynnytystä. Ehdothan ovat että kaikki sujuu hyvin,lapsi on terve ja raskaus on kestänyt yli 38 viikkoa. Ja lapsen on oltava alle 4,5kg.
Riittääkö että neuvolassa mainitsen asiasta vai pitääkö täyttää jotain lomakkeita? Ehtiikö vielä? Olin kyllä tällä viikolla sairaalassa lääkärin puheilla mutta pöllönä en muistanut koko asiaa. Ensi viikolla neuvolassa kysyn kyllä.
Viikkoja on nyt 37 ja edelliset raskaudet ja synnytykset ovat sujuneet huvin.

Ihan mielenkiinosta,onnistuuko nämä synnytykset joka sairaalassa vai onko sairaalasta kiinni?Kolme lasta olen saanut ja koskaan ei ole tästä puhuttu.Sairaalassa lääkärin piti aina tarkistaa vauva ennen kotiinlähtöä ja tarkastus voitiin tehdä aikaisintaan 1 vrk ikäisenä.

Itse olisin toisen lapsen kohdalla lähtenyt kotia vuorokauden kuluttua synnytyksestä, mutta lapsella huomattiin lääkärin tarkastuksessa sydänvika, joten oltiin sitten 3 vuorokautta sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
tiesitkö että esim.jotkin sydän sairaudet näkyy vasta 3pvän jälkeen joten itse en sellaista suosittele

Joo ja missä saa olla nykyään "terveeksi todetun" vauvan kanssa yli 3 vrk? Ei ainakaan taysissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
tiesitkö että esim.jotkin sydän sairaudet näkyy vasta 3pvän jälkeen joten itse en sellaista suosittele

tiesitkö että se lapsi tuodaan kyllä lääkärintarkastukseen ihan normaalisti, vaikka päästäisiin aikaisemmin kotiin?