Poliisin typeryyden takia monet tavalliset perheet joutuvat lastensuojeluviranomaisten hampaisiin

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
On selvää, että nuoret juhlivat ja juovat joskus. Lähes kaikki meistä ovat tehneet niin ja se on siksi hyväksyttävää. Ei se ole poliisin, eikä lastensuojeluviranomaisten asia.

[QUOTE="vieras";24351283]On selvää, että nuoret juhlivat ja juovat joskus. Lähes kaikki meistä ovat tehneet niin ja se on siksi hyväksyttävää. Ei se ole poliisin, eikä lastensuojeluviranomaisten asia.[/QUOTE]

ei ole hyväksyttävää, ei ole koskaan ollutkaan ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan.

on se kumma et poliisien ja lastensuojeluviranomaisten pitää se aikuisille ihmisille kertoa, kun eivät sitä muuten ymmärrä.

ja joo, olen juonut teininä ja joo tiedän et aika moni teini nykyäänkin juo, mut hyväksyttyä? ei todellakaan.

"vieras"
[QUOTE="Joo";24351293]Se ei ole poliisin asia päättää mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, he valvovat lakeja. Kohdista itkusi eduskuntaan jos ahdistaa.[/QUOTE]

Poliisi voi itse päättää keskittääkö voimavaransa tällaisiin typeryyksiin vai esim. oikeiden rikosten estämiseen ja tutkimiseen.

Pyh
Poliisi noudattaa lakia. Se on voi voi ellei vanhemmat noudata, eli antavat lastensa ryypätä. Hyvä että edes joku vahtii kun näyttää ap:n kaltaisia idioottejakin olevan. Sä varmaan ostat jokaiselle Alkon nurkalla hengaavalle alaikäiselle alkoholia kun vaan keksii pyytää?

justjoo
Jaa poliisin syytä, et valvovat lakia ja nappailevat teineiltä viinat veke kun vanhemmat ovat vastuuttomia ja ostavat niille viinaksia joita sitten voivat imeä lärviinsä ja tehdä kaikkea typerää.
Jepjep, hienoa. Kantsii sit muuttaa muualle täältä ni ei tuu ongelmii lastensuojelun kanssa jos kerran pitää antaa hermomyrkkyä kakaroilleen

Kyllä on
[QUOTE="vieras";24351283]On selvää, että nuoret juhlivat ja juovat joskus. Lähes kaikki meistä ovat tehneet niin ja se on siksi hyväksyttävää. Ei se ole poliisin, eikä lastensuojeluviranomaisten asia.[/QUOTE]

Kyllä se on, jos vanhemmat ovat niin tyhmiä ja vastuuttomia, etteivät muusta herää vahtimaan jälkikasvuaan.

hyvä poliisit
[QUOTE="vieras";24351321]Poliisi voi itse päättää keskittääkö voimavaransa tällaisiin typeryyksiin vai esim. oikeiden rikosten estämiseen ja tutkimiseen.[/QUOTE]

"Oikeatkin" rikokset vähenevät pikkuhiljaa, kun alkoholin käyttö vähnee. Iso osa rikoksista tehdään kännipäissään.

Lisäksi on rikollista antaa alaikäisen lapsen tuhota aivonja viinalla, se on liuotin joska tuhoaa aikuisenkin aivoja saati sitten lapsen vielä kehittyviä aivoja.

[QUOTE="vieras";24351321]Poliisi voi itse päättää keskittääkö voimavaransa tällaisiin typeryyksiin vai esim. oikeiden rikosten estämiseen ja tutkimiseen.[/QUOTE]

Eiköhän rikoksia tutki oma poliisijoukko ja tuota nuorten kännäystä vahtii se sama joukko joka joutuis muutenkin partioimaan siellä biletysalueilla. Missä paljon nuoria kokoontuu, siellä tyhmyys tiivistyy ja poliisillekin on tarvetta. Ihan ilman alkoholiakin.

Ja ihan oikea rikoshan tuo on välittää alaikäiselle alkoholia saati pitää alaikäisenä alkoholia hallussaan! Eikä todellakaan tee hyvää niille nuorille, kivaa voi pitää ilman viinaakin. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa - kun jo teininä oppii juomaan joka viikonloppu, ei sitä aikuisenakaan osaa oikein olla ilman.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24351316:
ei ole hyväksyttävää, ei ole koskaan ollutkaan ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan.

on se kumma et poliisien ja lastensuojeluviranomaisten pitää se aikuisille ihmisille kertoa, kun eivät sitä muuten ymmärrä.

ja joo, olen juonut teininä ja joo tiedän et aika moni teini nykyäänkin juo, mut hyväksyttyä? ei todellakaan.
Suurin osa vanhemmista sen kuitenkin hyväksyy. Kaksi kolmesta, eli selvä enemmistö hyväksyy alkoholin ostamisen nuorelle. Nyt poliisi toimii sen mukaan, mikä on vähemmistön kaksinaismoralistinen mielipide. Mitään todellista vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön poliisin toiminnalla ei ole. Kyse on vain kiusaamisesta.

Kaksi kolmesta hyväksyy alkoholin oston alaikäiselle | Kotimaa | Kaleva.fi

"vieras"
[QUOTE="vieras";24351337]Selvä vihakirjoitus poliisiviranomaisia kohtaan!! Tämä ei jää tähän...[/QUOTE]

Suomessa on vielä toistaiseksi sananvapaus ja viranomaisia saa arvostella näiden toiminnasta. Tässä arvostellaan sitä, mihin poliisi voimavaransa keskittää.

[QUOTE="vieras";24351362]Suurin osa vanhemmista sen kuitenkin hyväksyy. Kaksi kolmesta, eli selvä enemmistö hyväksyy alkoholin ostamisen nuorelle. Nyt poliisi toimii sen mukaan, mikä on vähemmistön kaksinaismoralistinen mielipide. Mitään todellista vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön poliisin toiminnalla ei ole. Kyse on vain kiusaamisesta.

Kaksi kolmesta hyväksyy alkoholin oston alaikäiselle | Kotimaa | Kaleva.fi[/QUOTE]

joo, poliisin toiminnalla ei ehkä olekkaan vaikutusta, mut onko tullu mieleen et niiden aikuisten toiminnalla olis?

lapset tekee eri ikävaiheissa niille ominaisia tyhmyyksiä, uhmaikäinen huutaa, kiukuttelee, puree ja raivoaa, se on normaalia, mut onko se hyväksyttyä? ei ole, ja siksi se uhma yleensä menee ohikin, mitä jos kaikki antais lasten vaan uhmata?

jossain vaiheessa lapsilla tulee näpistely vaihe, joka myös on ihan normaalia, mut hyväksytäänkö se? sanotaanko lapselle et joo, mee vaan uudestaan kokeilemaan.. tuskinpa..

esimurkut usein uhmaa vanhempiaan, paiskoivat ovia ja kiroilevat, normaalia kyllä, mut entä hyväksyttyä?

minkä takia vanhemmat opettaa ja ohjeistaa lapsiaan kaikissa muissa asioissa toimimaan oikein ja tekemään viisaita päätöksiä, mut ei ryyppäämisen suhteen??

"vieras"
eiköhän se ole parempi et poliisi kattoo vähän nuorison perään kun kaikkihan tietävät ettei teinit ole mitään maailman viisaimpia ja sitten kun lisätään yhtälöön vielä alkoholi ja isot massakokoontumiset niin siellähän sitten tulee tapahtumaan varkauksia, pahoinpitelyjä ja ties mitä.
vai onko se sitten hienompi skenaario että lapset saavat riehua kännissä rauhassa ja alkoholi kun poistaa esteitä niin pahimmillaan hankkiutua raskaaksi? niin eli eiköhän tuo poliisin väliintulo ole ihan hyvä asia kuitenkin.

Mun mielestä on ihan naurettavaa että alaikäisille pitää kirjoittaa jotain sakkoja ja sekoittaa vielä lastensuojelukin siihen että alaikäisellä sattuu olemaan kalja kädessä! Mun mielestä tuo on vain resurssien väärinkäyttöä!
Mun mielestä on ihan ok että poliisi tehotarkkailee nuorten juomista ja kaataa tavattaessa nuorten juomat pois, mutta tuo muu on liioittelua. Eri asia on sitten jos sama nuori tavataan usein ympäri kännissä/sammuneena kaupungilta niin silloin ls ilmo on ihan ymmärrettävä (ja se on ennenkin tehty selviämis aseman toimesta)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24351362]Suurin osa vanhemmista sen kuitenkin hyväksyy. Kaksi kolmesta, eli selvä enemmistö hyväksyy alkoholin ostamisen nuorelle. Nyt poliisi toimii sen mukaan, mikä on vähemmistön kaksinaismoralistinen mielipide. Mitään todellista vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön poliisin toiminnalla ei ole. Kyse on vain kiusaamisesta.

Kaksi kolmesta hyväksyy alkoholin oston alaikäiselle | Kotimaa | Kaleva.fi[/QUOTE]

Suomen laki ei alaikäisen juomista hyväksy. Ihan sama mitä mieltä isi tai äiti on. Muistakin rikokista rangaistaan, vaikka isi ja äiti olisivat sitä mieltä että sen kun vain varastaa....

"vieras"
Mun mielestä on ihan naurettavaa että alaikäisille pitää kirjoittaa jotain sakkoja ja sekoittaa vielä lastensuojelukin siihen että alaikäisellä sattuu olemaan kalja kädessä! Mun mielestä tuo on vain resurssien väärinkäyttöä!
Mun mielestä on ihan ok että poliisi tehotarkkailee nuorten juomista ja kaataa tavattaessa nuorten juomat pois, mutta tuo muu on liioittelua. Eri asia on sitten jos sama nuori tavataan usein ympäri kännissä/sammuneena kaupungilta niin silloin ls ilmo on ihan ymmärrettävä (ja se on ennenkin tehty selviämis aseman toimesta)
Ja kaikki johtuu vain siitä, että osa vanhemmista ei hoida hommiaan...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24351406:
joo, poliisin toiminnalla ei ehkä olekkaan vaikutusta, mut onko tullu mieleen et niiden aikuisten toiminnalla olis?

lapset tekee eri ikävaiheissa niille ominaisia tyhmyyksiä, uhmaikäinen huutaa, kiukuttelee, puree ja raivoaa, se on normaalia, mut onko se hyväksyttyä? ei ole, ja siksi se uhma yleensä menee ohikin, mitä jos kaikki antais lasten vaan uhmata?

jossain vaiheessa lapsilla tulee näpistely vaihe, joka myös on ihan normaalia, mut hyväksytäänkö se? sanotaanko lapselle et joo, mee vaan uudestaan kokeilemaan.. tuskinpa..

esimurkut usein uhmaa vanhempiaan, paiskoivat ovia ja kiroilevat, normaalia kyllä, mut entä hyväksyttyä?

minkä takia vanhemmat opettaa ja ohjeistaa lapsiaan kaikissa muissa asioissa toimimaan oikein ja tekemään viisaita päätöksiä, mut ei ryyppäämisen suhteen??
Totuus on, että lähes kaikki meistä ovat käyttäneet nuorena alkoholia jonkin verran. Myös meidän lapsemme tekevät niin. Vanhempien antamalla esikuvalla ja kasvatuksella on vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön, mutta lainsäädännöllä ja poliisin toiminnalla ei ole siihen juuri mitään vaikutusta. Päin vastoin. Kielletty kiinnostaa nuoria.

Itse pidän hyvänä asiana sitä, että jotkut vanhemmat opastavat nuoria hallittuun alkoholinkäyttöön. Ei tarvitse sitten kokeilla metsässä pakkasessa, että miten yksi kossupullo vaikuttaa.

"vieras"
Näin on!

"vieras"
[QUOTE="vieras";24351450]Totuus on, että lähes kaikki meistä ovat käyttäneet nuorena alkoholia jonkin verran. Myös meidän lapsemme tekevät niin. Vanhempien antamalla esikuvalla ja kasvatuksella on vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön, mutta lainsäädännöllä ja poliisin toiminnalla ei ole siihen juuri mitään vaikutusta. Päin vastoin. Kielletty kiinnostaa nuoria.

Itse pidän hyvänä asiana sitä, että jotkut vanhemmat opastavat nuoria hallittuun alkoholinkäyttöön. Ei tarvitse sitten kokeilla metsässä pakkasessa, että miten yksi kossupullo vaikuttaa.[/QUOTE]

Palstaoppien mukaan lapselta ei saa kieltää mitään se vain lisää uhmaa :D

mihin
sitten vedetään raja mikä on ok ja rangaistavaa ja mikä ei? saako nuori sitten ajaa ylinopeutta? jos ei niin miksi ei? eikös myös joissain kaupungeissa ole ulkonajuomiskielto voimassa, siltikin nuorten pitäisi päästä pälkähästä koska ovat nuoria?
mielenkiintoinen moraalinen arvomaailma, ei voi muuta sanoa.

Yhteistyössä