Suurin osa vanhemmista sen kuitenkin hyväksyy. Kaksi kolmesta, eli selvä enemmistö hyväksyy alkoholin ostamisen nuorelle. Nyt poliisi toimii sen mukaan, mikä on vähemmistön kaksinaismoralistinen mielipide. Mitään todellista vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön poliisin toiminnalla ei ole. Kyse on vain kiusaamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24351316:ei ole hyväksyttävää, ei ole koskaan ollutkaan ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan.
on se kumma et poliisien ja lastensuojeluviranomaisten pitää se aikuisille ihmisille kertoa, kun eivät sitä muuten ymmärrä.
ja joo, olen juonut teininä ja joo tiedän et aika moni teini nykyäänkin juo, mut hyväksyttyä? ei todellakaan.
Ja kaikki johtuu vain siitä, että osa vanhemmista ei hoida hommiaan...Mun mielestä on ihan naurettavaa että alaikäisille pitää kirjoittaa jotain sakkoja ja sekoittaa vielä lastensuojelukin siihen että alaikäisellä sattuu olemaan kalja kädessä! Mun mielestä tuo on vain resurssien väärinkäyttöä!
Mun mielestä on ihan ok että poliisi tehotarkkailee nuorten juomista ja kaataa tavattaessa nuorten juomat pois, mutta tuo muu on liioittelua. Eri asia on sitten jos sama nuori tavataan usein ympäri kännissä/sammuneena kaupungilta niin silloin ls ilmo on ihan ymmärrettävä (ja se on ennenkin tehty selviämis aseman toimesta)
Totuus on, että lähes kaikki meistä ovat käyttäneet nuorena alkoholia jonkin verran. Myös meidän lapsemme tekevät niin. Vanhempien antamalla esikuvalla ja kasvatuksella on vaikutusta nuorten alkoholinkäyttöön, mutta lainsäädännöllä ja poliisin toiminnalla ei ole siihen juuri mitään vaikutusta. Päin vastoin. Kielletty kiinnostaa nuoria.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24351406:joo, poliisin toiminnalla ei ehkä olekkaan vaikutusta, mut onko tullu mieleen et niiden aikuisten toiminnalla olis?
lapset tekee eri ikävaiheissa niille ominaisia tyhmyyksiä, uhmaikäinen huutaa, kiukuttelee, puree ja raivoaa, se on normaalia, mut onko se hyväksyttyä? ei ole, ja siksi se uhma yleensä menee ohikin, mitä jos kaikki antais lasten vaan uhmata?
jossain vaiheessa lapsilla tulee näpistely vaihe, joka myös on ihan normaalia, mut hyväksytäänkö se? sanotaanko lapselle et joo, mee vaan uudestaan kokeilemaan.. tuskinpa..
esimurkut usein uhmaa vanhempiaan, paiskoivat ovia ja kiroilevat, normaalia kyllä, mut entä hyväksyttyä?
minkä takia vanhemmat opettaa ja ohjeistaa lapsiaan kaikissa muissa asioissa toimimaan oikein ja tekemään viisaita päätöksiä, mut ei ryyppäämisen suhteen??
Näin on!Mun mielestä on ihan naurettavaa että alaikäisille pitää kirjoittaa jotain sakkoja ja sekoittaa vielä lastensuojelukin siihen että alaikäisellä sattuu olemaan kalja kädessä! Mun mielestä tuo on vain resurssien väärinkäyttöä!
Mun mielestä on ihan ok että poliisi tehotarkkailee nuorten juomista ja kaataa tavattaessa nuorten juomat pois, mutta tuo muu on liioittelua. Eri asia on sitten jos sama nuori tavataan usein ympäri kännissä/sammuneena kaupungilta niin silloin ls ilmo on ihan ymmärrettävä (ja se on ennenkin tehty selviämis aseman toimesta)