Poliisi on kiva ja aina oikeassa <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P.Lakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

P.Lakki

Vieras
Poliisi uhkailee videolla - tapaus tutkitaan | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Hauholainen mies kuvasi videolle keskustelun, jossa poliisi uhkaa hakata hänet. Mies kertoi Iltalehdelle, että uhkailun taustalla on riitaa erään poliisin pojan kanssa.

Videolla oletettavasti poliisi uhkailee autossa istuvaa nuorehkoa miestä. Video on herättänyt laajaa huomiota sosiaalisessa mediassa.

Poliisi: - Joo, hyvä juttu. Jos menee niinku alkoholin ja tommosen piikkiin, niin se on ihan ok. Mutta varmaan ymmärrät v***u ittekin, että saa olla ihan laitimmainen kerta.

Mies: - Juu juu.

Poliisi: - Niin. Koska voin kertoa, että kun tästä kyseisestä asiasta keskusteltiin tossa meillä niinkun pienen työporukan kesken, ni siell on ihan oikeesti aika monta semmoista kaveria, mä onneks jääväsin itteni tässä kohtaa, semmosta kaveria, ketkä pysäyttää sut täällä yöllä, ni v***u ne hakkaa sut eikä kukaan oo näkemässä.

Mies: - Niin eli onko tässä kohtaa sit mun nostettava laittomasta uhkailusta syyte?

Poliisi: - Joo, kukaan ei oo kuullu edelleenkään mitään. Mitä luulet, kumpaa ne uskoo, jos sä meinaat tässä kohtaa nostaa syytteen?

Tutkintaan

Hämeenlinnan poliisista kerrotaan, että tapauksesta on tehty rikosilmoitus.

Kihlakunnansyyttäjä Krista Soukola Itä-Uudenmaan syyttäjävirastosta kertoo, että tapauksesta alkaa loppuviikolla tutkinta, mikäli tallenne on ennakkotietojen mukainen.

- Haluan ensin kuulla tallenteen itse. Tutkintakynnys ylittyy, mikäli minulle kerrotut ennakkotiedot pitävät paikkansa. Poliisia epäillään uhkailusta, Soukola kertoo.

Hänen on määrä saada tallenne vielä tällä viikolla.

- Toivottavasti viimeistään torstaina saisin aineiston, jotta saadaan tapaus mahdollisimman nopeasti eteenpäin.

POIKKEUSTAPAUS!
Eihän suomen poliisi nyt ihmisiä hakkaile, ehei, ne on vaan ne muut!

Alkuperäinen kirjoittaja Pläkki;28675465:
Sulla on tainnut olla vaikea lapsuus siellä lastenkodissa. Lelut maalaamattomia puuleluja, ja nekin oli naulattu lattiaan tiukasti kiinni :)
vituttaako saparoperseen petikaveria kun haalarihomppeleiden todellinen karva paljastui ikävästi?
Vai voiko välinpitämättömyydestäsi päätellä, että kuulut itse samaiseen ammattikuntaan? ;)

[QUOTE="Voi";28675475]vituttaako saparoperseen petikaveria kun haalarihomppeleiden todellinen karva paljastui ikävästi?
Vai voiko välinpitämättömyydestäsi päätellä, että kuulut itse samaiseen ammattikuntaan? ;)[/QUOTE]

Päättelemiseen tarvitsisit aivot

[QUOTE="qAz";28675500]Poliisin suorittama kurinpito on hyvä asia niin kauan kun se kohdistuu johonkin toiseen.

Kun se kohdistuu omaan kehoon alkaa mieli muuttumaan.[/QUOTE]
kurinpitoa on uhata hakkaamisella, saati toteuttaa uhkaus?
Miksi se olisi poliiseille sallittua, kun ei se ole kenellekään muullekaan?

Poliisit on noloja reppanoita, siksi ne ei koskaan myöskään yksinään mitään tuollaista tee, vaan aina joko porukassa hakataan maijan perään tai putkassa, kuten jo lukuisat kerrat olemme saaneet lehdistäkin lukea.

Tulee vähän ählämit mieleen, nekin on niin hiljasta poikaa yksinään, mutta sitten kun on kaverit mukana muututaankin yhtäkkiä euroopan keisareiksi.

[QUOTE="wenla";28675511]Poliisit joutuvat kohtaamaan töissään sellaisia kuspäitä, ettei ihme, jos välillä keittää yli.[/QUOTE]

Keittäisi vain yli silloin, kun on syytä. Hakkaisivat vaikka jengiläisiä, mutta niihin eivät uskalla koskea. Sitten kun ovat niiden kanssa tekemisissä ja keittää niin pieksevät jonkun tavallisen tallaajan vain huvikseen jostain punaisia päin kävelemisestä.

[QUOTE="wenla";28675511]Poliisit joutuvat kohtaamaan töissään sellaisia kuspäitä, ettei ihme, jos välillä keittää yli.[/QUOTE]
kuule ihan kaikki muutkin joutuu kusipäitä kohtaamaan, mutta ei muille anneta vapautusta jos välillä keittää yli.

Lain mukaan virkamiehen on toimittava myös vapaalla ollessaan esimerkkinä muille kansalaisille, pitäisiköhän tämäkin esimerkki ottaa sitten laajemmin käyttöön?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä vitun;28675516:
kurinpitoa on uhata hakkaamisella, saati toteuttaa uhkaus?
Miksi se olisi poliiseille sallittua, kun ei se ole kenellekään muullekaan?

Se on de facto- sallittua. Suomeen yritettiin saada aikaiseksi poliisia valvova elin. Ei tarvita, koska poliisi on aina oikeassa.

[QUOTE="qAz";28675538]Se on de facto- sallittua. Suomeen yritettiin saada aikaiseksi poliisia valvova elin. Ei tarvita, koska poliisi on aina oikeassa.[/QUOTE]
tosin toinen poliisi, mutta eihän se varmaan mihinkään vaikuta!

Kannattaa sanoa oikeudessa jos joskus joutuu sinne turpaan vedon takia, että poliisilta on esimerkkiä saatu, ja samalla toki vaatia että rangaistuskin on samaa luokkaa mitä poliiseilla, tämä on tasa-arvoa!

Tapahtui toissa talvena: Olin hakemassa tytärtäni ja kavereitaan Mielakasta. Poliisi pysäytti. Muutama km ylinopeutta, muttei niin paljon että olisi sakko tullut. Sanoi että kohta olisi katsastus. Oli perjantai, olin käynyt katsastamassa, mutta konttorin koneet eivät toimineet, joten Trafiin ei ollut mennyt tieto , harmitti sitä kun ei voinut siitäkään valittaa. Puhalluttivat nollaa näytti. Meni auton taakse, sanoi ettei takajarruvalo toimi, vastasin että toimii, kun kävin juuri leiman hakemassa. Nosti rintaansa"Jos minä sanon ettei se toimi, niin se ei toimi!" Lapset vielä tarkistivat, että valo toimi! Että niin täynnä oli ittensä kuin vain olla voi! En ruvennut kinastelemaan NIIN TYHMÄN POLIISIN KANSSA. Lapset kuulivat kaiken. Olisi mieli tehnyt tehdä valitus siitä, mutten jaksanut.

hakattiin kerran itiksen putkassa.

Toinen kaveri hakattiin joskus keravan asemalla vartijoiden toimesta, eikä hän ollut edes tehnyt mitään, kunhan huvikseen hakkasivat.
Siinä sitten kun vartijat olivat "työnsä" tehneet ja kaveri jäi keräilemään itseään maahan, tuli maija paikalle.
Kaveri kertoi poliiseille mitä oli käynyt, ja näiden vastaus oli: Joo ihan turhaan teet mitään rikosilmoitusta, ei ole todistajia ja videokuvaakaan ei tuosta ole vaikka kamerat on katossa..

Että tällaisia. Kait näitä pitäisi vaan alkaa hakkaamaan tuolla oikein urakalla takaisin?

Yhteistyössä